728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

سپاه ۹ بدر وابسته به نیروی قدس کردهای مقیم بغداد را تهدید کرد

-

محسن سعدون
محسن سعدون
سپاه 9بدر وابسته به نیروی قدس و از حامیان نوری مالکی به تهدید کردها برای اخراج و کشتار می‌پردازد.
روزنامه کردی هاوالاتی نوشت: گردان 9بدر تحت فرماندهی عباس المحمداوی یک مهلت یک هفته‌ای به کردهای ساکن بغداد و مناطق عربی داد که این مناطق را ترک گفته و به کردستان بازگردند.

در اطلاعیه این گروه شبه‌نظامی‌آمده است: در غیراینصورت از عشایر عربی خواسته خواهد شد که علیه کردها و رئیس ایالت کردستان دست به سلاح ببرند. عباس المحمداوی در موضعگیری خود به سومریه نیوز گفت ما عربها باید به همان شیوه‌ای که کردها با ما در ایالت کردستان، رفتار می‌کنند، رفتار کنیم.
از سوی دیگر تلویزیون الشرقیه گزارش داد: مقر اتحادیه میهنی کردستان در شمال استان دیوانیه با نارنجک دستی مورد حمله قرار گرفت. یک منبع در استان گفت که افراد ناشناس مسلح با چند نارنجک دستی به مقر حزب در منطقه زوراء حمله کردند که منجر به خسارات مادی به مقر گردید.

الشرقیه افزود: حمله به دفتر اتحادیه میهنی در دیوانیه، بعد از تهدیدات عباس المحمداوی رئیس به‌اصطلاح ”ائتلاف فرزندان غیور عراق“ مبنی بر قتل کردها در بغداد و مناطق دیگر خارج از منطقه کردستان صورت می‌گیرد.
فراکسیون کردستان از سکوت دولت عراق در برخورد با سخنان عباس المحمداوی و تهدیدات وی نسبت به کردها در بغداد و سایر استانهای جنوبی مبنی بر اخراج آنها اگر در عرض یک هفته به کردستان نروند، ابراز تعجب کرد.

محسن سعدون از رهبران ائتلاف کردستان گفت سکوت دولت عراق نسبت به این گرایش طایفه‌گرایی و شوونیسم عجیب است و آنچه بیشتر باعث تعجب می‌شود این‌که دولت و دستگاههای امنیتی هیچ اقدامی جدی برای دستگیری این فرد و تحقیق در مورد وی، به‌خصوص که وی هیچ مصونیت قضایی هم ندارد انجام نداده‌اند. سعدون گفت زمانبندی این تهدیدات با حمله سیاستمداران نزدیک به دولت و حزب‌الدعوه به کردستان کار خطرناکی محسوب می‌شود که نیاز به جلسه فوری رهبران سیاسی دارد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c87c5af9-3dc7-4daa-a501-2cd630c4dcf2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات