728 x 90

-

عفو بین‌الملل خواهان لغو حکم اعدام عبدالرضا قنبری شد

-

عفو بین الملل
عفو بین الملل
عفو بین‌الملل در یک بیانیه فوری خواهان لغو حکم اعدام معلم زندانی عبدالرضا قنبری شد.
عفو بین‌الملل در این بیانیه با یادآوری این‌که عبدالرضا قنبری به‌خاطر شرکت در تظاهرات در سال 88 دستگیر و از همان ابتدا در زندان اوین نگه‌داری شده گزارش داد، علیرضا قنبری مورد شکنجه و آزار و بدرفتاریها قرار گرفته و در دیماه سال 89 به‌خاطر هواداری از مجاهدین به اعدام محکوم شده است.
عفو بین‌الملل سپس افزود: این حکم در دادگاه فرجام تأیید شد. حکم وی به‌محض تأیید توسط رئیس قوه قضاییه، به اجرا گذاشته خواهد شد.
عفو بین‌الملل در این بیانیه با اشاره به دو هوادار دیگر مجاهدین که حکم اعدام به آنها داده شده نوشت: در مورد احمد و محسن دانشپور مقدم، که گمان می‌رود در انتظار اعدام باشند، هیچ اطلاعات بیشتری ندارد. آنها به‌صورت ناعادلانه محاکمه شدند.

شایان یادآوری است مقاومت ایران پیرامون این احکام ضدبشری فعالیت گسترده‌یی در سطح بین‌المللی انجام داد و با افشای روند غیرعادلانه دادگاههای رژیم آخوندی خواهان مداخله سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای لغو احکام اعدام شده بود.
در ادامه این بیانیه فوری به سایر زندانیانی که در زندانهای رژیم آخوندی اعدام شدند، اشاره شده و از جمله آمده است

جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی، که به‌دنبال 6ماه قیام بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری دستگیر شدند، روز 24ژانویه ۲۰۱۱ (4بهمن۱۳۸۹) دستگیر شدند. آنها نیز متهم به ”محاربه“ و ”تبلیغات علیه نظام“ به‌دلیل رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران شدند. یک زندانی دیگر، به‌نام علی صارمی بدون هیچ‌گونه هشدار روز 28دسامبر ۲۰۱۰ (هفتم دی ماه ۱۳۸۹) اعدام شد. وی در دسامبر ۲۰۰۹ به‌دلیل عضویتش در سازمان مجاهدین خلق ایران و ”محاربه“ به اعدام محکوم شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41bb4b79-21be-4813-83fe-cd24e6b5de36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات