728 x 90

-

۱۷تیر ۱۳۸۸: اجلاس کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک در حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای حمایت از قیام مردم ایران

-

 -
-
در اجلاسی که در اورسوراواز با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، سناتور ژان پیر میشل، عضو مجلس سنای فرانسه و رئیس کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک، آلن ویوین، وزیرپیشین مشاور در امورخارجه، و فرانسوا کلکومبه، قاضی و نماینده سابق مجلس ملی فرانسه، برگزار شد، کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک حمایت خود را از فراخوان خانم مریم رجوی برای یک کارزار بین‌المللی در حمایت از قیام مردم ایران و تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی اعلام کرد.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در سخنان خود درباره اوضاع ایران و قیام مردم بپاخاسته ایران تأکید کردکه بحران حاد و بی‌علاج دیکتاتوری درمانده آخوندها و خیزشهای آزادیخواهانه مردم، فصل نوینی را در گسترش و اعتلای مقاومت آزادیخواهانه مردم ایران بازگشوده است. به‌رغم سرکوب بی‌رحمانه مردم نه موج اعتراضها و خیزشها قابل مهار است و نه تزلزل و بی‌ثباتی رژیم درمان خواهد شد. تظاهرات اعتراضی روزمره مردم و جوانان و دانشجویان بپاخاسته و فریادهای شبانه «الله اکبر- مرگ بر دیکتاتور» که یک اقدام اعتراضی گسترده مردمی است، در تهران و دیگر شهرهای ایران ادامه دارد.
 

 خانم رجوی با تشریح جنایتهای وحشیانه و فجیعی که رژیم آخوندی از سر ترس و درماندگی به آن رو آورده، بر ضرورت اقدامهای فوری در سطح بین‌المللی برای حمایت از مردم ایران از جمله اعزام یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت مفقودان و زندانیان سیاسی و تعلیق روابط سیاسی و اقتصادی با این رژیم تأکید کرد.
خانم رجوی افزود:
رژیم آخوندی با شکنجه‌های وحشیانه فیزیکی و روانی تلاش می‌کند دستگیر‌شدگان و اعضای جناح مقابل را به شوهای تلویزیونی بکشاند. آخوندها یک هیأت سه نفره را مأمور رسیدگی به پرونده هزاران نفر که در سه هفته اخیر دستگیر شده‌اند، کرده‌اند دو نفر از اعضای این هیأت همان کسانی هستند که در سال ۱۹۸۸ حکم قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی را صادر کردند.
 

 
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت:
«از همه احزاب و رهبران سیاسی، قانونگذاران، حقوقدانان و وکلا، روشنفکران، هنرمندان و اتحادیه‌های کارگری و دانشجویی و مجامع مدافع حقوق‌بشر و آزادی بیان می‌خواهم به حمایت از قیام مردم ایران برخیزند. از آنها می‌خواهم به‌هر وسیله ممکن برای آزادی زندانیان و همبستگی با خانواده شهیدان و اسیران این قیام، تلاش کنند».

در این اجلاس، سناتور ژان پیر میشل، رئیس کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک گفت:
خانم رئیس‌جمهور، ما با احساسات زیاد و برای آگاهی یافتن از آن‌چه در ایران روی می‌دهد، به این جلسه آمده‌ایم. ما از شمار زیاد قربانیان شوکه و برآشفته‌ایم. ما به یاد خانواده‌های آنها هستیم و تمام کسانی را که در مقابل زندانها در پی کسب اطلاع از سرنوشت اعضای خانواده‌های خود هستند، در برابر چشمان خود داریم.
 

 
سناتور میشل اقدامهای سرکوبگرانه رژیم برای مقابله با اعتراضهای مردم را درنده‌خویی و سبعیت توصیف کرد و افزود:
شما در حمایت ما از مردم ایران تردید نکنید. ما جامعه بین‌المللی را فرا می‌خوانیم که به رژیم ایران قاطعانه هشدار بدهد. امیدواریم که کشورهای دموکراتیک به صدای مردم ایران گوش فرادهند تا مردم ایران احساس کنند که جهان از آنها پشتیبانی می‌کند و امیدواریم که مردم ایران سرانجام به حکومتی که شایسته آنهاست دست یابند.
آلن ویوین، وزیرپیشین مشاور در امور خارجه و از مسئولان کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک گفت: ما به این جا آمده‌ایم تا همبستگی خود را با مردم ایران ابراز کنیم. شجاعت و عزمی که آنها از خود نشان داده‌اند، جهان را به حیرت آورده است. مردان و زنان ایرانی در جستجوی آزادی هستند و با همه شیوه‌هایی که در اختیار داشتند مبارزه کردند. هیچ فرانسوی نمی‌تواند بپذیرد که یک حکومت دیکتاتوری در هیچ نقطه‌یی از جهان، مردم تحت حاکمیت خود را سرکوب کند و حقوق زنان، کودکان و حقوق‌بشر را این چنین پایمال نماید. از این‌رو در پاسخ به فراخوان شما ما قطعاً همه امکانات خود را به‌کار می‌گیریم و به یاری سرکوب‌شدگان برمی‌خیزیم. با این امید که دیکتاتوری در ایران فرو بریزد و دموکراسی برقرار شود.
 


فرانسوا کلکومبه قاضی و نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه، و از مسئولان کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک اظهار داشت: برای ما فرانسویان آن‌چه در کشور شما رخ می‌دهد، یادآور تاریخ خود ماست و می‌دانیم که دستیابی به دموکراسی، یک مبارزه طولانی می‌طلبد. ما با مردم ایران که با شجاعت قیام کرده‌اند، ابراز همبستگی می‌کنیم. کشورهای غربی باید این رژیم را تحت فشار بگذارند و آن را منزوی سازند. این یک دیکتاتوری مطلق‌العنان است که در آن، حقوق‌بشر مستمراً نقض می‌شود. تنها رویکرد مناسب برای غرب این است که خواهان برپایی انتخابات آزاد در ایران زیر نظر جامعه جهانی شود و من امیدوارم که فرانسه نیز در زمره کشورهایی باشد که در این مسیر گام بر دارند.
 

 
دکتر صالح رجوی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در فرانسه در سخنان خود در این اجلاس گفت: امروز کسی نمی‌تواند در برابر رویدادهای ایران و سرکوب شدیدی که علیه مردم ما اعمال می‌شود، بی‌تفاوت باشد. این سرکوب از سی سال پیش شروع شده و حالا به اوج خود رسیده است. امیدواریم که جامعه بین‌المللی و دموکراتهای اروپایی و فرانسوی از مردم ایران که علیه فاشیسم مذهبی قیام کرده‌اند، حمایت کنند.
 


در خاتمه این اجلاس، خانم رجوی از مواضع و فعالیتهای کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک در حمایت از قیام مردم ایران تقدیر کرد. رئیس و مسئولان کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک تأکید کردند که همه مساعی خود را برای حمایت از قیام مردم ایران چه در فرانسه و چه در سطح بین‌المللی به‌کار خواهند بست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc6c6a60-2a41-4d2d-9855-83b955c64cfd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات