728 x 90

اعتراض عليه مالكي,العراقيه جنگ با مالكي,

بیانیه جنبش ملی عراق؛ دکتر صالح المطلک خواستار تغییر مالکی می‌شود

-

دکتر صالح المطلک
دکتر صالح المطلک
دکتر صالح المطلک معاون نخست‌وزیر گفت باقی ماندن نوری مالکی در منصب نخست وزیری، عراق را به سمت فاجعه خواهد کشاند. صالح المطلک خاطرنشان ساخت باقی ماندن نوری مالکی نخست‌وزیر در مسند قدرت، باعث تجزیه عراق خواهد شد. صالح المطلک خاطرنشان ساخت اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد از زمان شروع بحران سیاسی، رژیم ایران فشارهایی برای باقی ماندن مالکی بر سر قدرت می‌آورد. دکتر صالح المطلک معاون نخست‌وزیر گفت باقی ماندن نوری مالکی در منصب نخست وزیری، عراق را به سمت فاجعه خواهد کشاند. ایشان خواستار انتخابات پیش از موعد در عراق شد و گفت به این دلیل این فراخوان را داده که باقی ماندن نوری مالکی در منصب نخست وزیری، عراق را به سمت فاجعه خواهد کشاند و به تاثیرات باقی ماندن مالکی بر دوره انتخاباتی آینده هشدار داد و افزود که ادامه نخست‌وزیری مالکی در دو دوره انتخاباتی، باعث تثبیت حاکمیت وی و تکروی و دیکتاتوریش می‌باشد. در صورتی‌که که اصل و پایه دموکراسی عبارت است از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و باقی ماندن وی در هر دوره‌ای باعث برانگیختن مشکلاتی می‌شود که او را وادار می‌کند که به قدرت بچسبد و این نه فقط برای الآن بلکه برای دوره انتخاباتی آینده نیز صادق است. ما معتقدیم که باقی ماندن آقای مالکی در این منصب هرگز منجر به برگزاری یک انتخابات سالم در دور آینده نخواهد شد و شاید او بر کمیساریای انتخابات و صندوقهای انتخابات در غیاب یک نظارت بین‌المللی کنترل و سیطره داشته باشد بنابر‌این حاکمیتش را بیش از پیش و شاید برای سالهای طولانی در آینده تثبیت خواهد کرد و این ویرانی و نابودی بزرگی برای عراق خواهد بود. معاون نخست‌وزیر خواهان انتخاب فرد دیگری برای آماده‌سازی انتخابات دموکراتیک در عراق شد. وی افزود تا ما بتوانیم مینیمم یک انتخابات مورد قبول از ناحیه سلامتی و پاکی داشته باشیم، بنابراین باید شخصی سرکار بیآید که دنبال اعمال هژمونی خودش بر نهادهای کشوری نباشد و تلاش بکند که کمیساریای انتخابات و لیستهای انتخاباتی کار خودشان را بکنند، در صورتی‌که مالکی کنترل نظامی زیادی اعمال می‌کند و نباید شخصی که بر سر کار می‌آید این قدرت نظامی را داشته باشد و باید به‌صورت عادی انتخابات دموکراتیک را زمینه‌سازی کند.

صالح المطلک خاطرنشان ساخت باقی ماندن نوری مالکی نخست‌وزیر در مسند قدرت، باعث تجزیه عراق خواهد شد، وی توضیح داد رهبران لیست العراقیه برای آمدن شخص دیگری از درون ائتلاف حاکم برای ریاست دولت مانعی نمی‌بینند. المطلک افزود برای ما روشن شده که معادله باقی ماندن مالکی بر سر قدرت، مساوی با تجزیه عراق است. لذا نسبت به این موضوع بسیار نگرانیم و خواستار جایگزینی وی می‌باشیم حتی این‌که این جایگزین از همان لیست اتحاد ملی باشد و ما مانعی برای اینکار نمی‌بینیم، مهم این است که شخص آقای مالکی عوض شود و تغییر کند. صالح المطلک گفت: فراکسیونهای سیاسی عراقی از جمله جریانهایی از ائتلاف حاکم به ضرورت تغییر نخست‌وزیر نوری مالکی معقتدند. وی افزود: تمامی فراکسیونهای سیاسی متفق‌القولند که باقی ماندن آقای مالکی در این منصب خطرات بزرگی را در بردارد و این اتفاق آراء شامل ائتلاف کردی، لیست العراقیه و برخی از جریانهای اتحاد ملی که مالکی نیز بخشی از آن است، می‌شود. صالح المطلک در مورد موضع کاک مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در رابطه با تغییر مالکی گفت: تا حد زیادی مواضعمان مشابه هم است. صالح المطلک خاطرنشان ساخت اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد از زمان شروع بحران سیاسی، رژیم ایران فشارهایی برای باقی ماندن مالکی بر سر قدرت می‌آورد، او افزود: حال این سؤال باقی می‌ماند آیا فراکسیونهای سیاسی به اراده ملی سر فرود خواهند آورد و یا این‌که در مقابل طرحهای خارجی تمکین خواهند کرد؟ این چیزی است، که نشان خواهد داد اوضاع به چه سمتی پیش خواهد رفت.
 

جنبش ملی عراق

11ژانویه ۲۰۱۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d80caced-840d-40d9-9025-6885642300fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات