728 x 90

اتمي رژيم,

بیل کلینتون: یک ایران مجهز به سلاح اتمی برای همه خطرناک است

-

بیل کلینتون
بیل کلینتون
فاکس نیوز: رژیم ایران به‌خاطر تهدید هسته‌یی مشکل سازترین موضوع سیاست خارجی در حال حاضر است. به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از سیاستمداران هم گزینه‌یی برای آن ندارند، زیرا چین و روسیه در تحریمها علیه این رژیم همکاری نمی‌کنند. درست است که تحریمها روی آنها فشار آورده، ولی نه به‌اندازه‌یی که آنها را وادار به عقب‌نشینی کند. لذا رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باید با این مشکل روبه‌رو شود. اگر شما بودید، چه کار می‌کردید؟

بیل کلینتون: مسائل زیادی هست که من از آنها خبر ندارم… اما به نظر من وقتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سرانجام گفت که رژیم ایران می‌خواهد به بمب اتمی دست پیدا کند، بزرگترین اسرار غیرمخفی جهان را علنی کرد. هر کسی که به این موضوع توجه داشت، این را از قبل می‌دانست. البته شاید ندانیم دقیقاً چه زمانی اتفاق بیفتد. ولی من می‌دانم که برخورد با این موضوع بسیار پیچیده است، وقتی از خودمان می‌پرسیم گزینه‌های ما چیست، به نظر من رئیس‌جمهور نباید گزینه نظامی را از روی میز بردارد. البته شاید تلاشهایی مانند خرابکاری باشد که ما از آنها خبر نداریم.
من امیدوارم همه آنها با هم همکاری کنند و اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند و همه گزینه‌های خودشان را بررسی کنند.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: برای رژیم ایران دیوانگی است که بخواهد از بمب اتمی استفاده کند. زیرا می‌داند همه جامعه‌اش نابود خواهد شد. اما ممکن است بخواهد به تروریستها بدهد. اگر همه این مواد انشقاق پذیر را داشته باشید و آن را به گروههای تروریستی بدهید و آنها بمبهای اتمی چمدانی داشته باشند، می‌توانند جهان را وحشت‌زده و فلج کنند، حتی بدون این‌که یک ابر قارچی شکل بالای سر ما ایجاد کنند. چیزی که به واقع بسیار ترسناک و نگران‌کننده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac91d431-6869-459a-9cfc-c4329f4c0337"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات