728 x 90

با یاد مجاهد شهید مصطفی بهزادی (بهزاد)

مجاهد شهید مصطفی بهزادی (بهزاد)
مجاهد شهید مصطفی بهزادی (بهزاد)

محل تولد: تهران
شغل: دانش آموز
سن: 22
تحصیلات: دبیرستان
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مجاهد شهید مصطفی بهزادی، در سال۱۳۴۵ در تهران متولد شد. در سال۱۳۵۹در حالی که نوجوانی ۱۴ساله بود به هواداری از سازمان مجاهدین برخاست و به مبارزه و فعالیت سیاسی روی آورد. در سال۶۴ از طریق رادیو ارتباط تشکیلاتی‌اش با سازمان برقرار شد و در سال ۶۵ دستگیر و به‌زندان اوین و زیر شکنجه برده شد.

درگزارشی درباره این مجاهد قهرمان آمده است: «مصطفی را به‌خاطر برادرش که از هواداران سازمان بود و از ایران خارج شده بود، دستگیر کردند. آنها به‌صراحت گفتند تا برادرش به‌ایران باز نگردد مصطفی را آزاد نخواهند کرد».

به‌نوشته یکی از همبندیانش؛ «مصطفی ۳سال‌و‌نیم حکم داشت. بازجویان به‌او گفته بودند در عید سال۶۷ به‌شرط مصاحبه یا اعلام انزجار از مواضعش، یک‌سال‌و‌نیم به او تخفیف خواهند داد، اما مجاهد قهرمان آن را قبول نکرد و بر نام و رسم مجاهد خلق تا بالای دار با افتخار ایستاد. در سال ۶۷هنگامی که او را برای اعدام صدا کردند، این مجاهد دلیر با برخوردی بسیار شجاعانه بلند شد و پیام داد «به بچه‌ها سلام برسانید» و سپس خداحافظی کرد و رفت. دژخیمان به‌خانواده‌اش اجازهٔ برگزاری مراسم ختم برای او را ندادند.

مصطفی در زندان از زندانیان مقاوم و همواره سر موضع بود و به‌دلیل مقاومت‌هایش روزانه جیرهٴ شلاق داشت. سرانجام مصطفی قهرمان در مردادماه۶۷، در حالی که دانش‌آموز سال اول دبیرستان بود از راهروی مرگ عبور کرد و به دیگر همرزمانش در قتل‌عام خونین ۶۷ پیوست.

خاطرات


نامه مصطفی بهزادی از زندان اوین
شمارهتاریخ ۶۶-۷-۱۲
نام و نام خانوادگی: مصطفی بهزادی
با سلام به پدر و مادر رنجدیده و منتظرم. مدتی است که نتوانسته‌ام دستخطی برایتان به‌روی کاغذ بیاورم، ولی بیشتر اوقات به‌شما فکر می‌کنم و به‌یاد روزهای خوب و شیرین باهم بودن وادی افکارم زنده می‌نمایم. به‌هرصورت زندگی در سختیها و رنجها و خوشیها رنگ و بوی دیگری دارد و طبیعی است که دراثر برخورد صبورانه با پستی و بلندیهای روزگار همه دردها را می‌توان به‌واقع تحمل نموده و به‌حقیقت لذت خوب زیستن یک‌مسلمان واقعی را درک کرد و به‌فرموده قرآن «ان مع العسر یسری» شامل آن انسانهایی خواهد شد که همواره مسیر و هدف نهایی خود را فراموش نکرده باشند.
در پایان امیدوارم فرزند کوچک خود را از دعا فراموش ننمایید. کلیه برادرها و خواهرها و دوستان و فامیلمان را سلام برسانید. با آرزوی موفقیت، فرزند کوچک شما مصطفی
آدرس فرستنده: زندان اوین ـ آموزشگاه ـ بند‌ـ اتاق‌

تصاویر یادگاری


-مجاهد شهید مصطفی بهزادی (بهزاد)

 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

 

 

 

 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de500b7d-8e1d-4928-b4ea-b77eb6080565"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات