728 x 90

​​​​​​​بالا‌گرفتن فضیحت تعلل مجرمانه حکومت آخوندی در تهیه واکسن؛ دجالبازی و نعل وارونه روحانی پس از شکست تبلیغات نفرت‌انگیر رژیم

نمایش‌ رسوای واکسن داخلی از سوی رژیم آخوندی
نمایش‌ رسوای واکسن داخلی از سوی رژیم آخوندی
  • آخوند روحانی: یکی می‌گوید آقا واکسن داخلی اصلاً ارزش ندارد اصلاً بیخودی هست، حالا یک تعبیر‌هایی می‌کنند من نمی‌خواهم بگویم این واکسنی که امروز شروع کردیم هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چند ماه طول می‌کشد، ممکن است شش ماه دیگر طول بکشد هفت ما طول بکشد.

  • بحث می‌شود راجع به این‌که آقا واکسن ما از خارج وارد کنیم یا از داخل بسازیم؟ این چه حرفیست؟! اگر یک واکسنی امروز آماده است و ما می‌توانیم خریداری کنیم، دو هفته یا سه هفته دیگر تزریق را شروع بکنیم تردید نباید بکنیم.

 

آخوند روحانی - تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۰دی۹۹:

«مثلاً بحث می‌شود راجع به این‌که آقا واکسن ما از خارج وارد کنیم یا از داخل بسازیم؟ این چه حرفیست این چه بحثی هست بله اگر یک چیزی رسیدیم به خودکفایی کامل رسیدیم نیاز نبود آن وقت درست است اگر نیاز نبود چرا از خارج وارد کنیم ولی زمانی که هنوز راه مشخص نیست هیچکس نمی‌داند این واکسنی که ما امروز شروع کردیم یک مرحله جدید در ایران آن روزی که می‌توانیم با این واکسن واکسیناسیون در سطح وسیع در کشور شروع کنیم چند ماه دیگر طول دارد هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید ممکن است شش ماه دیگر طول بکشد ممکن است هفت ماه دیگر طول بکشد ما که نمی‌دانیم اگر یک واکسنی امروز آماده است و ما می‌توانیم خریداری کنیم و بیاوریم دو هفته دیگه سه هفته دیگه تزریق را شروع بکنیم تردید نباید بکنیم یعنی ما تردید نمی‌کنیم البته دولت تردید نمی‌کند در این مسائل من می‌خواهم بگویم این مباحث مباحث نادرستی است یکی می‌گوید آقا واکسن داخلی اصلاً ارزش ندارد اصلاً بیخودی هست حالا یک تعبیر‌هایی می‌کنند من نمی‌خواهم بگویم نه آقا چرا این حرف را می‌زنیم ما معیار ما وزارت بهداشت و درمان ماست».

 

  • سخنگوی دولت آخوند روحانی در پاسخ به رگبار سؤالات درباره نگرانی مردم از چپاول و اختصاص واکسن به ارگانهای حکومتی: تعابیری مثل سلطان واکسن ها به کار برده می‌شود، دولت خود را گرفتار قطب سازیهای کاذب خرید و تولید نخواهد کرد.

خبرنگار: سؤال که از اول شما استارت کرده بودید در مورد تأیید واکسن کرونا است بفرمایید آخرین وضعیتی که در این زمینه طی شده به کجا رسیده ضمن این‌که آقای جهانگیری هم دو روز پیش اعلام کردند که هیچ مقام دولتی و خانواده‌هایشان حق ندارند خارج از دستورات عمل از واکسن کرونا استفاده شد چه دستورالعملی در این زمینه هست با توجه به این‌که دولت مسئول مستقیم خرید واکسن در کشور هست چه تضمینی و چه امیدی به مردم ایران می‌دهند که این واکسن به‌طور عادلانه در بین مردم توزیع و تقسیم بشود؟.

خبرنگار: آقای دکتر ۱۶میلیون دوز واکسن که قرار است از کواکس سازمان بهداشت جهانی به ایران اختصاص داده بشود تهیه بشود نگرانی‌هایی از بابت نحوه توزیع این واکسن ایجاد کرده مسئولیت این نظام توزیع واکسن برعهده آقای نمکی وزیر بهداشت خواهد بود یا برعهده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا که مسئولیت اش را آقای رحمانی فضلی بر عهده دارند خواهد بود؟ در واقع چه تدبیری برای جلوگیری از شکل‌گیری بازار سیاه و سلطانهای واکسن کرونا تو این حوزه اتخاذ شده ممنون؟

ربیعی: اولاً به‌طور قطع مسئولیت اولویت بندی توزیع اولویت بندی، توزیع و واکسیناسیون برعهده وزارت بهداشت است. نکاتی بود من چند نکته را عرض کنم. اولاً همین تعابیری مثل سلطان واکسن ها که به کار بردید یک سری تعابیری من ببینم داره الآن بکار برده می‌شود، دولت ما به هیچ‌وجه خودمان را درگیر و گرفتار قطب سازیهای کاذب خرید و تولید نکردیم و نخواهیم کرد. چند وقت است شروع شده یک دوقطبی سازی بی‌ثمر، خرید یا تولید، یک بحث می‌کند آقا ما چه نیازی به خرید داریم، چنین نیازی به فلان داریم یک بحثی بگویند آقا اینها تولیدشان، من به‌نظر م اولین اشکال که دارد مطرح می‌شود در این زمینه بین خرید و تولید یک اشکال هر دو طرف مسائل شان را نادرست دارند بیان می‌کنند. (خبرگزاری حکومتی ایران پرس ۹دی۹۹)

 

  • نمکی وزیر بهداشت رژیم: رسانه‌های بیگانه و معاند در شیپور تشکیک می‌دمند، گرفتار نوعی خباثت رسانه‌ای هستیم.

نمکی وزیر بهداشت رژیم ۹دی گفت: «متأسفانه رسانه‌های بیگانه و معاند در شیپور تشکیک می‌دمند و تمام قدرت رسانه‌ای خودشان را برای تخریب دست‌آوردهای نظام به کار می‌گیرند... علاوه بر تحریم‌ها، گرفتار نوعی خباثت رسانه‌ای هم هستیم. تا یک دستاورد بزرگ در کشورمان خلق می‌شود، بلافاصله میزگردها، پنلها و بحثهای آن‌چنانی در رسانه‌های بیگانه و معاند تشکیل می‌شود که می‌خواهند در مردم، تشکیک ایجاد کنند». (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس – تسنیم ۹دی)

 

  • شکست نمایش‌های رسوای واکسن داخلی از سوی رژیم آخوندی برای پر کردن جیب غارتگران رژیم ولایت فقیه به قیمت سلامتی و جان مردم.

  • اذعان منابع و رسانه‌های حکومتی به مسخرگی و پیامدهای خطرناک و فاجعه بار این سیاست ضدمردمی.

  • با کدام جرأت ادعای تولید چنین واکسنی را داریم؟ در بسیاری کشورها از «بی‌برنامگی وحشتناک» در تأمین واکسن کرونا در ایران انتقاد شده است.

فضاحت تبلیغات تلویزیون حکومتی و نمایش مسخره تستهای آزمایشگاهی واکسن کرونا برای پر کردن جیب ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون که در تیول خامنه‌ای هست، همراه با بازار گرامی برای تحمیل میلیونی واکسن بی‌اعتبار این بنیاد غارتگر، چنان بالا گرفته که رسانه‌های حکومتی نیز نوشتند: «تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در حالی انجام گرفت که چند روز پیش ۱۶۷داروساز در نامه‌یی به محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، مطالعات بالینی برای تولید واکسن کرونا را «در حد یک شوخی» خواندند و نوشتند: «با کدام جرأت ادعای تولید چنین واکسنی را داریم؟» در این نامه با اشاره به شروع واکسیناسیون ضد کرونا در بسیاری کشورها، از «بی‌برنامگی وحشتناک» در تأمین واکسن کرونا در ایران انتقاد شده است این داروسازان شعار «تولید ملی واکسن» را نیز موجب شگفتی خواندند و نوشتند: «چرا اجازه بدهیم تولید یک محصول این‌قدر تخصصی را ساده جلوه دهند؟ ما که قابلیت خرید چند فریزر برای انتقال و نگهداری واکسن را نداریم، تجهیزات تولید واکسن آن هم برای ۸۰میلیون نفر را داریم؟» نویسندگان این نامه از سازمان غذا و داروی ایران خواسته‌اند که «به موقع، و نه بعد از مرگ سهراب» نسبت به خرید و واردات واکسن کرونا اقدام کند. این داروسازان هم‌چنین از این‌که افراد با تخصص‌های غیردارویی، نظر تخصصی دارویی می‌دهند انتقاد کرده و برخی موضوعات مطرح شده در رسانه‌های داخل ایران درباره تولید واکسن داخلی کرونا را «توهین به شعور علمی داروسازان و صرفاً بهانه‌یی برای عدم تأمین واکسن» توصیف کردند. (روزنامه حکومتی همدلی۱۰دی)

 

  • چه لزومی داشت آغاز مرحله کارآزمایی بالینی را که جزو مراحل تحقیق محسوب می‌شود با این همه سر و صدا در مقابل دوربینهای تلویزیونی برگزار کنند؟

روزنامه حکومتی همدلی ۱۰دی نوشت: «مسئولیت‌داران عرصه بهداشت (می‌پرسند) چه لزومی داشت آغاز مرحله کارآزمایی بالینی را که خودش جزو مراحل تحقیق محسوب می‌شود، با این همه سر و صدا و در مقابل دوربینهای تلویزیونی و البته حضور وزیر بهداشت برگزار کنند؟ این میزان از تبلیغ رسانه‌یی با حضور دوربینهای تلویزیونی برای مرحله کارآزمایی بالینی نیست بلکه برای پایان این مرحله است آیا با این روش برخورد و تبلیغ واکسن در مرحله کارآزمایی بالینی، واکسن ایرانی کرونا جرأت می‌کند که نتیجه منفی داشته باشد؟ یا تحت هر شرایطی باید به نتیجه مثبت برسد؟ نتیجه اشتباهات در مواجهه شکلی با واکسن کرونای ایرانی سبب می‌شود با تردید و شبهه مواجه شود».

 

کیهان خامنه‌ای ۱۰دی با تشویق درباره نتایج منفی نمایش واکسن کرونای داخلی از هم‌اکنون دست پیش گرفته و در یک فرار به جلو احمقانه نوشته است: «برخی جریانهای رسانه‌یی تلاش کردند «افتخار ملی» را به «تحقیر ملی» بدل کنند! این اتفاق... به احتمال زیاد طی روزهای آینده شبکه‌های ماهواره‌یی و مجازی دشمن، این خط خبری را به اشکال مختلف دنبال خواهند کرد، اگر احیاناً اتفاق ناخوشایندی حین تست این واکسن رخ بدهد (که امری طبیعی هم هست)، آن را برجسته کرده و علیه آن موضع‌گیری خواهند کرد».

 

  • زمزمه پنهان‌کاری و شایعه‌سازی در لایه‌های اجتماعی به باز تولید می‌رسد و می‌تواند جوانه‌های ناخواسته اضطراب و ترس عمومی را سبب شود.

روزنامه حکومتی شرق ۱۰دی به پیامدهای اجتماعی ادعاهای پوشالی آخوند روحانی و نیز جدال بر سر خرید واکسن هشدار داد و نوشت: «روحانی گفت که «برای وارد کردن واکسن کرونا جای هیچ نگرانی نیست»؛ در‌حالی‌که قضیه دلشوره اجتماعی به این سادگی‌ها نیست. در همین هفته گذشته، انتقاد کارشناسان مستقل در امر بهداشت شروع شد و کاربران ایرانی هم، یک توفان توئیتری راه انداختند که عنوان هشتگ آن بود «واکسن بخرید». یک صدای واحد شنیده شده که از مسئولان خواسته‌اند برای مقابله با کرونا، شعارها را کنار بگذارند».

این منبع حکومتی افزود: «زمزمه پنهان‌کاری و شایعه‌سازی در لایه‌های اجتماعی به باز تولید می‌رسد و همین می‌تواند جوانه‌های ناخواسته اضطراب و ترس عمومی را سبب شود. (هم‌چنین) اختلافات درون دستگاهها، موجب خدشه‌پذیری این اعتماد است».

 

یک کارشناس رژیم در مورد موضع آخوند روحانی درباره خرید واکسن خارجی گفت: «دولت موضع میانه‌ای کج‌دار و مریز اما به سود جناحی که به واکسن خارجی نه گفتند، گرفت... اما دولت دیر یا زود باید تصمیم خود را بگیرد، تعلل در این امر موجب سیاسی شدن این قضیه خواهد شد». (روزنامه حکومتی همدلی۱۰دی)

 

  • آیا سازمان بهداشت جهانی بر جزئیات تهیه واکسن ایرانی نظارت داشته است؟

  • واکسن فایزر اهدایی به دست چه کسانی می‌رسد؟

روزنامه حکومتی همدلی ۱۰دی نوشت: «یکی دو روز قبل از تست واکسن کرونا ایرانی خبر اهدای ۱۵۰هزار دوز واکسن فایزر از سوی خیرین در خارج از کشور بر تارنمای رسانه‌ها قرار گرفت. هم‌زمانی این دو خبر برای برخی پرسش‌هایی را ایجاد کرده است، از این قبیل: آیا سازمان بهداشت جهانی بر جزئیات تهیه واکسن ایرانی کرونا نظارت داشته است؟ واکسن فایزر اهدایی به دست چه کسانی می‌رسد؟ این واکسن با توجه به کمبود زیرساخت چگونه وارد و نگهداری می‌شود؟ آیا در انتخاب تزریق واکسن کرونا شرکت فایزر نیز گزینشی عمل می‌شود و این واکسن نیز مانند واکسن آنفلوآنزا که به‌دست مجلسی‌ها رسید، به دست مسئولان می‌رسد و واکسن ایرانی که کیفیت آن در‌ هاله‌ای از ابهام است، سهم مردم عادی می‌شود؟».

 

  • اذعان رئیس نظام پزشکی رژیم به پوشالی بودن ادعای تولید واکسن داخلی و استمرار روند سینوسی شیوع همه‌گیری کرونا

در همین حال ظفرقندی، رئیس حکومتی سازمان نظام پزشکی به پوشالی بودن ادعای تولید واکسن داخلی اعتراف کرد: «مشکل عمده خط تولید داخلی واکسن است یعنی واکسن دستگاه چاپ می‌خواهد که برای نیاز کشور در ابعاد چند میلیونی به‌سرعت باید تهیه شود؛ ما این دستگاه را نداریم و برای وارد کردن دستگاه هم همان موانع خرید واکسن وجود دارد. بنابراین در جواب سؤال شما با این فرض که واکسن در اواخر بهار آماده می‌شود پیش نیازش واردات دستگاههایی است که برای تولید انبوه واکسن لازم است».

وی هم‌چنین درباره این ادعا که روند شیوع کرونا در ایران کاهشی است، گفت: «کماکان روند سینوسی شیوع اپیدمی به قوت خودش باقی است و تنها یک اقدام فوری می‌تواند سلامت و اقتصاد کشور را نجات دهد... . واکسیناسیون تنها راه ایمنی جمعی است... ۱۶میلیون دوز واکسن که قرار است تهیه شود برای ۸ تا ۱۰میلیون نفر است اگر واکسیناسیون ۵۰ میلیونی را در یک بازه زمانی مشخص و محدود انجام ندهیم و فاصله طولانی بین‌شان بیفتد زنجیره ویروس قطع نمی‌شود بلکه هم هزینه کردیم و هم فایده‌ای ندارد». (روزنامه حکومتی ایران ۱۰دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e051e341-a1b3-4101-aa2d-3aff3cd939e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات