728 x 90

تشدید شیوع کرونا و خطر بروز پیک پنجم

کرونا در سیستان و بلوچستان و هرمزگان
کرونا در سیستان و بلوچستان و هرمزگان

تشدید شیوع کرونا و خطر بروز پیک پنجم

دبیر کمیته علمی کرونا گفت: چند شهر از نواحی جنوبی کشور در حال افزایش موارد بیماری کرونا هستند و این روند به‌حالت شاخه‌ای از جنوب کشور به سمت بالا در حرکت است و از استان هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان به سمت جنوب کرمان، یزد در حرکت است.

عاطفه عابدینی افزود: از طرفی در شهر تهران نیز با شیبی خیلی آرام شاهد افزایش موارد سرپایی بیماری هستیم. بیشتر موتاسیونها، نوع هندی ویروس است و اگر منوال به همین روند باشد ممکن است در اواخر تیرماه بروز پیک پنجم را هم داشته باشیم. (سایت خبر فوری رژیم ۶تیر)

 

آغاز موج پنجم شیوع ویروس کرونا در استان فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اوجگیری دوباره کرونا و آغاز موج پنجم شیوع این ویروس از شهرهای جنوبی استان فارس خبر داد. در حال حاضر وضعیت شهرستانهای استان فارس به رنگ قرمز، نارنجی و زرد درآمده که بر این اساس شهرستانهای لامرد، لارستان، گراش و اوز به رنگ قرمز هستند که این موضوع به‌دلیل همجواری با شهرستانهای استانهای بوشهر و هرمزگان است. (خبرگزاری حکومتی تسنیم ۵تیر)

 

میزان سرایت کرونا در سیستان و بلوچستان سه برابر هفته‌های قبل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شدت سرایت و همه‌گیری ویروس کرونا هم اینک در استان بسیار بالاست و حدود سه برابر هفته‌های پیش است.

محمد هاشمی با اشاره به این‌که نزدیک به ۵۰۰بیمار تنفسی در سراسر سیستان و بلوچستان بستری هستند که بیشتر موارد بستری مربوط به زاهدان است افزود: بیماران کرونایی سیستان و بلوچستان معمولاً بدحال و شدید وارد بیمارستان می‌شوند. وی افزود: در۲۴ ساعت گذشته ۱۹بیمار بر اثر کرونا فوت کردند. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۵تیر)

 

۱۰شهرستان استان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی

فریدون همتی استاندار رژیم آخوندی در هرمزگان گفت: ۱۰شهرستان در استان هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند. شهرستانهای بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر، بندر لنگه، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز، شهرستانهای سیریک و بشاگرد در وضعیت نارنجی هستند. وی افزایش فوتیهای کرونا در هرمزگان را نگران‌کننده دانست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8356ee6-f84c-4d70-a4e7-565e863963d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات