728 x 90

گزارش سالانه اتحادیه اروپا: نگرانی از نقض حقوق‌بشر در ایران

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

گزارش سالانه اتحادیه اروپا در مورد حقوق‌بشر و دمکراسی در جهان سال۲۰۲۱ و نگرانی از نقض حقوق‌بشر در ایران روز ۶اردیبهشت در سایت یوروپین یونیون اکسترنال اکشن منتشر شد.

در گزارش سالانه اتحادیه اروپا در قسمت ایران به نقض حقوق‌بشر، بحران کووید-۱۹، نرخ بالای اعدامها، محدودیتها برای آزادی‌های مدنی، بدرفتاری و شکنجه در زندان و بازداشت فعالان حقوق‌بشر، بحران آب که با سلسله‌ای از اعتراضات بود، اشاره شده است.

در بخشهایی از این گزارش آمده است:

مروری بر وضعیت حقوق‌بشر و دموکراسی: وضعیت حقوق‌بشر در ایران در سال۲۰۲۱ هم‌چنان نگران‌کننده بود. علاوه بر این، بحران کووید-۱۹ آسیب‌پذیری کسانی با کمترین حمایت در جامعه ایران را تشدید کرد که تا حدی در نیمه دوم سال به یمن شتاب قابل توجه در توزیع واکسنها کاهش یافت. . [رژیم]ایران اعدامها را با نرخ بسیار بالایی اجرا کرد. یک منشأ اصلی نگرانی هم‌چنان استفاده از مجازات اعدام برای مجرمان نوجوان، معترضان و مخالفان بود. محدودیتها برای آزادی‌های مدنی، به‌طور مشخص فقدان ضمانت‌های محاکمه عادلانه، نقض آزادی بیان، مذهب یا عقیده و حقوق‌بشر زنان و دختران استمرار داشت. بدرفتاری و شکنجه در زندان، بازداشت و محکومیت دو تابعیتی‌ها و وضعیت فعالان حقوق‌بشر هم‌چنان موضوع مورد نگرانی جدی است.

کمبود آب در خوزستان منجر به سلسله‌ای از اعتراضات در تابستان ۲۰۲۱ شد که با گزارشهایی در مورد استفاده نامتناسب از قهر توسط نیروهای امنیتی ایران همراه شد.

 اقدام اتحادیه اروپا - اتحادیه اروپا مکرراً از ایران خواست تا سیاستی ثابت در قبال لغو مجازات اعدام را دنبال کند و از طریق بیانیه‌های عمومی استفاده از مجازات اعدام به‌ویژه علیه مجرمان نوجوان، معترضان و مخالفان را به‌شدت محکوم کرد.

تعامل سیاسی دوجانبه اتحادیه اروپا: حقوق‌بشر هم‌چنان بخشی جدایی ناپذیر از سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران است. در نتیجه، اتحادیه اروپا به رسیدگی مناسب به همه موضوعات مورد نگرانی در رابطه با وضعیت حقوق‌بشر در ایران ادامه داد و تأکید کرد که باید در قبال نقضها در هر زمان که اتفاق می‌افتد، حسابرسی وجود داشته باشد.

اتحادیه اروپا هم‌چنان از مقامات ایرانی می‌خواهد که سیاستی ثابت در جهت لغو مجازات اعدام را دنبال کنند. اتحادیه اروپا هم‌چنین نگرانیهای خود را در مورد وضعیت زندانیان سیاسی و افراد دوتابعیتی اتحادیه اروپا و ایران که به‌طور خودسرانه در ایران بازداشت می‌شوند، تکرار کرد و از مقام‌های رژیم ایران خواست تا اطمینان حاصل کنند که همه زندانیان در شرایط امن و مطابق با قوانین بین‌المللی قابل اجرا نگهداری می‌شوند.

اتحادیه اروپا هم‌چنان از حامیان قوی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران بوده و [رژیم]ایران را تشویق می‌کند به‌طور کامل با مأموریت این گزارشگر همکاری کند. اتحادیه اروپا مانند سال‌های گذشته از قطعنامه وضعیت حقوق‌بشر در ایران که توسط کانادا در جریان مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ارائه شد، به‌عنوان قطعنامه‌ای مبتنی بر واقعیت و عاری از ادعاهای تأیید نشده حمایت کرد... .

 

--

گزارش سالانه اتحادیه اروپا در مورد حقوق‌بشر و دمکراسی: وضعیت حقوق‌بشر در ایران در سال۲۰۲۱ هم‌چنان نگران‌کننده بود

رژیم ایران اعدامها را با نرخ بسیار بالایی اجرا کرد. یک منشأ اصلی نگرانی هم‌چنان استفاده از مجازات اعدام برای نوجوانان، معترضان و مخالفان بود

محدودیتها برای آزادیهای مدنی، به‌طور مشخص فقدان ضمانت‌های محاکمه عادلانه، نقض آزادی بیان، مذهب یا عقیده و حقوق‌بشر زنان و دختران استمرار داشت

اتحادیه اروپا مکرراً از رژیم ایران خواست تا سیاستی ثابت در قبال لغو مجازات اعدام را دنبال کند و از طریق بیانیه‌های عمومی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6cf9811-2112-4c3f-9b24-254fea1c2b85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات