728 x 90

گردهمایی ایران آزاد و حمایت سیاستمداران آمریکایی از اپوزیسیون

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس
همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

اعلام حمایت ۳۳شخصیت آمریکایی از اپوزیسیون و گردهمایی ایران آزاد

روزنامه السیاسه ۲تیر ۹۷، در مقاله‌ای به قلم نزار جاف با عنوان « اعلام حمایت ۳۳شخصیت آمریکایی از اپوزیسیون و گردهمایی ایران آزاد » نوشت: شورای ملی مقاومت ایران گردهمایی سالیانه خود در پاریس را روز شنبه ماه جاری تحت عنوان "قیام تا سرنگونی رژیم" برگزار می‌کند. این گردهمایی به‌خاطر آنچه که این اپوزیسیون در شش ماه گذشته در زمینه قیام مردمی بر علیه سیاستهای رژیم ایران محقق کرده است و همچنین گرانی و بدتر شدن وضعیت معیشتی مردم از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌ویژه بعد از لغو توافق اتمی (برجام) و فراخوان دولت فعلی آمریکا به حمایت از قیام مردم برای خلاصی از رژیم آخوندی، برای اپوزیسیون ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در همین خصوص ۳۳شخصیت برجسته آمریکایی بیانیه‌یی با عنوان "ایران آزاد...آلترناتیو" صادر کردند و در آن خلاصه‌ای از افکار شخصیتهایی که در این گردهمایی شرکت خواهند کرد، آمده است.

این بیانیه به اتفاق‌نظر سیاستمداران دو حزب آمریکا بر رد سیاستهای رژیم آخوندی اشاره کرده و تأکید می‌کند: در دورانی که حزب‌گرایی سیاستهای آمریکا را شکل می‌دهد، ما در همبستگی دو حزبی متحد هستیم، تا یک صدا، ارزشها و اصول مشترک آمریکایی را با پیوستن به فراخوان برای آزادی، عدالت و پایان دادن به سرکوب مردم ایران را منعکس کنیم. در حالیکه بسیاری از ما برای سفر به فرانسه آماده می‌شویم، مراتب سپاسگزاری خود به رئیس‌جمهور ماکرون در یافتن یک موضع هماهنگ راجع به ایران در بین کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده و به‌ویژه تأکیدات وی بر موضوعات حقوق‌بشری در ایران اعلام می‌کنیم. این بیانیه بشرح زیر است:

 

ما، هیأت آمریکایی شرکت‌ کننده در گردهمایی سالانه ایران آزاد در سال ۲۰۱۸، بهمراه شهروندان دیگری که قادر به شرکت نبودند، مفتخر هستیم که در کنار همکارانمان از سراسر جهان و بسیاری از دوستان شورای ملی مقاومت ایران بایستیم که اعضای آن برای دهه‌ها قاطعانه در مقابل دیکتاتوری مذهبی ایستاده و شخصاً بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند.

 

در دورانی که حزب‌گرایی سیاستهای آمریکا را شکل می‌دهد، ما در همبستگی دو حزبی متحد هستیم، یک صدا ارزشها و اصول مشترک آمریکایی را با پیوستن به فراخوان برای آزادی، عدالت و پایان دادن به سرکوب مردم ایران را منعکس می‌کنیم.

 

در اینجا دیدگاه ما راجع به سیاست آمریکا نسبت به ایران آورده شده است:

 

تلاش مزورانه رژیم برای حفظ قدرت

۱-حاکمیت به مردم تعلق دارد، مردم دارای حقوقی هستند که هیچ دولتی نمی‌تواند آنها را بگیرد. هیچ آیین، قانون یا حکم مذهبی وجود ندارد که به دولت اختیار سرکوب، زندانی‌کردن ناعادلانه، شکنجه یا اعدام مردم را بدهد یا از شهروندان بخواهد که مشتاقانه تسلیم استبداد شوند... ما در کنار مردم ایران و فراخوان آنها برای تشکیل حکومتی مشروع، قابل حسابرسی و صادق که به مردم خدمت کند ایستاده‌ایم.

۲-رژیم آخوندی در ایران هرگز منافع سایر کشورها را محترم نخواهد شمرد یا از یک نظام پایدار بین‌المللی حمایت نخواهد کرد. رژیم تهران مزورانه از تظاهر به مدراسیون به‌عنوان پوششی برای تلاش‌های ۳۹ساله‌اش به‌منظور حفظ قدرت تحت نام « انقلاب» مذهبی استفاده کرده است...

ما از سیاستی حمایت می‌کنیم که به تروریسم، جنگ فرقه‌یی، تهدیدات موشک بالستیک، توسعه سلاحهای غیرمتعارف، دخالت در سایر کشورها و نقض فاحش حقوق‌بشر در داخل از جانب (رژیم) ایران بگوید: «دیگر بس است».

۳-اعتراضاتی که در ۱۴۲شهر در سراسر ایران در دسامبر ۲۰۱۷(دی‌ماه ۹۶) رخ داد و از آن موقع ادامه داشته است، درخواست یک ملت دربند برای آزادی است. شهروندان ایران که از ثروت و امتیازها محرومند – کشاورزان، کارگران، بازنشستگان، رانندگان کامیون و فرهنگیان – خواستار دولتی هستند که به آنها احترام بگذارد و نیازهای آنها را برآورده کند. ما در کنار ۸۰میلیون شهروند ایرانی ایستاده‌ایم که خواستار کرامت و آزادی هستند و کاملاًً درک می‌کنیم که چرا معترضان در سراسر کشور به هیچ‌یک از بخش‌های این رژیم برای یک تغییر مثبت امیدی ندارند و این احساس‌ آنها در شعار اوج‌گرفته «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا دیگر تمومه ماجرا» منعکس شده است.

۴-در حالیکه فرهنگ ۵هزار ساله ایران پیشرفت‌های بزرگی در زمینه پزشکی، ریاضیات، جبر، شیمی و فلسفه را برای بشریت به ارمغان آورده، ایران امروز گرفتار فقر، بیکاری و بحران مدیریت غلط منابع آبی است. کشور ما از مردم ایران حمایت می‌کند نه از این رژیم که به‌لحاظ اخلاقی ورشکسته است و تنها میراث آن یک حاکمیت پلیسی در داخل و شبه‌‌نظامیان تروریست دست‌نشانده در خارج است.

 

نمایش انتخاباتی که دفتر خامنه‌ای کاندیداها را انتخاب می‌کند، اهانت به جهان

۵-رژیم ایران با برگزاری نمایش انتخابات غیردموکراتیک که در آن همه کاندیداهای ریاست‌جمهوری از طرف دفتر ولی‌فقیه تعیین می‌شوند، به دنیای مدرن اهانت می‌کند. هیچ شخصیتی از اپوزیسیون در انتخابات رژیم ایران شرکت ندارد و هر کاندیدای شرکت در این انتخابات باید وابستگی تمام‌عیار خود را به ولی‌فقیه اثبات کند. با این وجود، هیچ‌وقت در ربع قرن گذشته، حتی دو درصد از کاندیداهای ثبتنام‌کننده برای انتخابات ریاست‌جمهوری، به‌رغم اعلام وفاداریشان به ولی‌فقیه اجازهٔ شرکت در انتخابات پیدا نکرده‌اند؛ و ما با تردیدهای جامعه ایرانیان مقیم آمریکا راجع به آماری که رژیم درباره شرکت‌ کنندگان در انتخابات در بوق و کرنا می‌کند هم‌نظر هستیم. ما از همه آمریکایی‌ها، به‌ویژه خبرنگاران رسانه‌ها، مصرانه می‌خواهیم که هشیار باشند و اجازه ندهند دعاوی رژیم مبنی بر مشروعیت دموکراتیک به چالش کشیده نشود.

 

تغییر دموکراتیک در ایران راه ثبات منطقه و آرام کردن آتش افراط‌گرایی

۶-موارد سوءاستفاده‌ از قدرت توسط حاکمان ایران که جهان را بیش از هر چیز نگران می‌کنند عبارتند از:

استفادهٔ بی‌ثبات‌کننده از نیروی نظامی، انتقال تسلیحات به عوامل غیردولتی، حمایت از تروریسم، حمایت مالی از رژیم‌های نامشروع و شبه‌‌نظامیان فرقه‌یی، عملیات خصمانه اطلاعاتی در سرتاسر جهان، کنترل روی شبکه‌های اینترنتی و انتشار اطلاعات و قضاییه ظالمانه با اعدام‌های گسترده و فقدان آیین دادرسی.

این بحث‌ که آیا روحانی شخصاً این فعالیتها را کنترل می‌کند یا نه، بحثی بی‌ربط است: روحانی حمایت قاطع خود را از این موارد و سایر سیاستهای رژیم در هر مقطعی نشان داده است. ما قبول نداریم که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه (رژیم ایران) به‌دنبال مدره‌کردن رفتار این رژیم هستند؛ هیچ نشانی از مدراسیون مشاهده نمی‌شود. نقش آنها آرام‌کردن دنیای خارج و ایجاد سپری برای جلوگیری از حسابرسی از ولی‌فقیه بوده است. ما دیگر نباید در برابر تجاوزات آشکار رژیم به‌همراه کارزارهای دیپلوماتیک (آن) برای ایجاد این امیدواری که نقش (رژیم) ایران در جهت انطباق با معیارهای بین‌المللی تغییر خواهد کرد کوتاه بیاییم. همه نمایندگان رژیم باید مسئول تمامی اعمال رژیم تلقی شوند.

۷-بسیاری از ما چند سال است که در گردهمایی‌های سالانه (مقاومت ایران) شرکت کرده‌ایم و تعداد کثیری از ما با شورای ملی مقاومت ایران به‌طور مکرر در ارتباط بوده‌ایم. در جریان تجربه و ارتباطمان با شورای ملی مقاومت، ما به‌روشنی می‌توانیم ببینیم که رسانه‌های آمریکایی و جامعه سیاست خارجی، با کم ‌اهمیت قلمداد کردن برنامهٔ واقعی شورا، از محبوبیت، سطح سازماندهی و برخورداری آن از حمایت مردم ایران، یا بی‌اطلاع هستند‌ یا گزارشهای خود را طوری تنظیم می‌کنند که باعث ناراحتی رژیم حاکم نشوند. اظهارات مکرر ولی‌فقیه و سایر شخصیت‌های رژیم در همین سال جاری، به‌روشنی نقش شورای ملی مقاومت را در داخل ایران در کمک به مردم در ارتباطات، سازماندهی و اطلاع‌رسانی به‌رغم تلاش‌های رژیم برای کنترل شبکه‌های خبری و سرکوب نارضایتی‌ها تأیید می‌کنند. ما از رسانه‌ها و جامعه کارشناسان سیاست خارجی می‌خواهیم که محبوبیت، ابعاد، سازماندهی و فراتر از همه برنامهٔ سیاسی شورای ملی مقاومت را که در طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران خلاصه شده است درست گزارش کنند.

۸-ما معتقدیم که عمده تفسیرهای ارائه‌شده در آمریکا راجع به «تغییر رژیم»، پتانسیل واقعی و ظرفیت و حق مردم ایران برای مقاومت در برابر استبداد و برقراری حاکمیت مردم را در ابهام فرو می‌برد. ما هیچ ضرورتی برای دخالت نظامی خارجی نمی‌بینیم و بررسی آن‌را نیز توصیه نمی‌کنیم و کسی هم خواستار آن نیست. اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران ایده دخالت نظامی خارجی را رد کرده و تأکید می‌کند که خاتمه‌دادن به حاکمیت سرکوبگر رژیم، برعهده مردم ایران است. با توجه به افتخارات ملی و‌ آرمانهای ملت ایران، ما چنین نمی‌پنداریم که تغییر در ایران به جنگ و آشوب خواهد راه برد. برعکس، ما اعتقاد داریم که تغییر دموکراتیک در ایران بیشتر از هر واقعه‌یی به ثبات و فروکش‌کردن آتش افراط‌گرایی در منطقه کمک خواهد کرد.

۹-مردم ایران با تاریخ و تمدن غنی‌شان، توان سازماندهی خود برای تشکیل یک دولت مشروع مشارکتی از طریق صندوق رأی را دارند. این آرمان بیش از یک قرن است که اعلام شده است....

ما معتقدیم که درس‌های گرفته‌شده از این تاریخچه، حمایت آمریکا را در سال ۲۰۱۸ از مردم ایران که خواهان تغییر دموکراتیک هستند می‌کند.

 

پایگاه گسترده جنبش مقاومت ایران

۱۰- جنبش مقاومت، پایگاه گسترده خود در جامعه ایران، توانمندی‌اش در مواجهه با شرایط دشوار غیرقابل تصور، انسجام چشم‌گیر تشکیلاتی و توانمندی خود برای افشای اسراری که (رژیم) تهران مصمم است آنها را از مردم ایران و جهان مخفی نگه دارد به نمایش گذاشته است. این سازمان سال‌ها (ی بسیاری) را صرف آماده‌سازی انتقال آرام و کاملاًً دموکراتیک قدرت به نمایندگان منتخب مردم ایران، هر کسی هم که مردم با بهره‌بردن کامل از آزادی‌شان که به‌مدت طولانی به تعویق افتاده انتخاب کنند.

 

اکنون که مقاصد شوم و خلافکاریهای دیکتاتوری آخوندی (در) ایران برملا شده و صدای نارضایتی و خشم مردم ایران به گوش می‌رسد. این دوران می‌تواند زمانی باشد که در عین حال دروغهای کهنه و طولانی مدت، نفی شود و ماهیت واقعی اپوزیسیون سازمان‌یافته ایران به‌شکل درست‌ آن گزارش و فهم شود.

هم‌چنانکه گاندی گفت:«هیچ خطایی به‌دلیل اشاعه مکرر آن، به حقیقت تبدیل نمی‌شود و حقیقت نیز به‌خاطر دیده‌نشدن، به خطا تبدیل نمی‌شود».

دیدگاه ما راجع به یک سیاست دو حزبی در آمریکا، دیدگاهی مدافع حقوق پایه‌یی همه ایرانیان، خواهان پایان‌ یافتن تهدیدات (رژیم) ایران برای صلح و امنیت است و به ظرفیت مردم ایران برای ادارهٔ با کفایت خود به‌عنوان یک ملت آزاد احترام می‌گذارد، این دیدگاه با روشن‌ شدن واقعیتها سرانجام فقط استحکام خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

 

 

 

همایش بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس، حمایت کانونهای شورشی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f63d5326-660e-42c8-9a77-7e32a85d2daf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات