728 x 90

-

درگذشت مجاهد خلق تقی صوفی سیاوش

-

مجاهد صدیق اشرفی تقی صوفی سیاوش
مجاهد صدیق اشرفی تقی صوفی سیاوش
مجاهد صدیق اشرفی تقی صوفی سیاوش، فرزند دلیر مردم املش متولد 1340، از رزم آوران قهرمان ارتش آزادیبخش ملی، با ۳۸سال سابقه مجاهدت در برابر ارتجاع و استبداد دینی، دوشنبه شب ۱۵آذر95 بر اثر ایست قلبی در شهر برلین در آلمان درگذشت. وی در مهرماه 1392 برای معالجه از لیبرتی به آلمان اعزام شده بود.

مجاهد خلق تقی صوفی از خرداد 1360 تا شهریور 1364 را در شکنجه‌گاهها و زندانهای رژیم پلید خمینی در رودسر و لاهیجان و رشت و قزلحصار و اوین به‌سر برد و به بیماریهای مختلف مبتلا گردید. او سالیان با یک کلیه زندگی می‌کرد و به‌طور هفتگی دیالیز می‌شد.

تقی پس از آزادی از زندان برای وصل مجدد به سازمان مجاهدین خلق ایران به پاکستان رفت و پس از انجام چندین مأموریت در داخل ایران به ارتش آزادیبخش ملی پیوست و در تمامی سلسله نبردهای آزادی‌بخش، از جمله عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ و فروغ جاویدان و مروارید شرکت داشت.

در دوران پایداری در اشرف نیز به‌رغم بیماریهای حادی که داشت، در برابر حملات و فشارهای ضدانسانی دلیرانه و پایداری کرد و در کارزارهای این دوران با فدا و خلوص و فروتنی، تحسین همرزمانش را بر می‌انگیخت.

سازمان مجاهدین خلق ایران فقدان مجاهد صدیق تقی صوفی سیاوش را به مردم گیلان و خانواده‌ و هم‌بندان و همرزمانش تسلیت می‌گوید.

سلام بر این مجاهد پایدار و صدیق اشرفی که با فداکاری و پاکبازی پا در راه مبارزه برای آزادی نهاد و سلاح مجاهدت و نبرد آزادیبخش برگرفت و تا پایان به عهدش وفا کرد و سرفراز و پرافتخار به یاران شهید و صدیقش پیوست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7a888cc-6bd3-4435-8021-eb62a7419fd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات