728 x 90

کن بلک‌ول: رئیسی باید از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد منع شود

کن بلک‌ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد
کن بلک‌ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد

تاون هال

کن بلک‌ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد:

رئیسی باید از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد منع شود

او به‌خاطر جنایت علیه بشریت باید دستگیر و مورد حسابرسی قرار بگیرد

 

تاون هال روز ۲۶شهریور مقاله کن بلکول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد را منتشر کرد: سازمان ملل در آستانه استقبال از یکی از بدترین ناقضان حقوق‌بشر در جهان، برای شرکت در افتتاحیه هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی است. آمریکا این قدرت را دارد تا از مشروعیت بخشیدن به این جنایتکار و سفیدسازی سابقه و تاریخچه او جلوگیری کند. آمریکا تا جایی که بتواند باید از دادن ویزای سفر به ابراهیم رئیسی که برای شرکت در این گردهمایی لازم است، خودداری کند. با وجود این، اگر به رئیس‌جمهور رژیم ایران اجازه بازدید از مقر سازمان ملل در نیویورک را بدهد، آمریکا بلافاصله پس از ورود او باید اقداماتی را برای حسابرسی از وی به‌دلیل نقشش در جنایات گذشته و جاری علیه بشریت اتخاذ کند.

کن بلک‌ول در ادامه نوشت: از زمان انتصاب رئیسی به پست ریاست جمهوری، ضرورت چنین حسابرسی ضروری‌تر شده است. مقامات رژیم ایران به‌دلیل مشارکت در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، مناصب قدرت و نفوذ بیشتری را به‌عنوان پاداش دریافت کردند. رئیسی یکی از مرتکبان اصلی این کشتار بود. او در هیأت مرگ تهران که در بازجویی و اعدام بازداشت شدگان در بندهای سیاسی زندان اوین و گوهردشت نظارت می‌کرد، خدمت کرده است.

رفتار رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور به‌طور قابل توجهی با هر دوی این نقش‌های قبلی و هم‌چنین با شهرت دیرینه‌اش به‌عنوان جلاد تهران هم‌سو و هم راستا بوده است.

به تازگی پرونده‌یی علیه رئیسی در دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک به‌دنبال شکایت چندتن از کسانی که توسط هیأت مرگ کشته شده‌اند، گشوده شده است. سیستم قضایی آمریکا اکنون مسئولیت دارد تا در صورت ورود رئیسی به نیویورک، شکایت خودش را ارائه کند. آمریکا یا باید رئیسی را از حضور در این جلسه محروم کند، یا او و سایر مقامات رژیم، مانند ولی‌فقیه خامنه‌ای را به‌خاطر جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی مورد حسابرسی قرار دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/705bb974-02f8-4b35-a015-af6f87e17b92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات