728 x 90

کرونا در ایران - فرماندار ویژه رژیم در کاشان: ۸۸ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در منطقه کاشان فوت کردند

ویروس کرونا در ایران
ویروس کرونا در ایران

این خبر کامل می‌شود.

شمار قربانیان کرونا از ۲۶۰۰نفر گذشته است 

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد شمار قربانیان کرونا در ۱۲۷شهر در ۳۰استان از ۲۶۰۰تن فراتر رفته است.

 

فرماندار ویژه رژیم در کاشان گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای اسفند امسال تاکنون در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، ۸۸ نفر به علت ابتلای به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند.

  • خبرگزاری رسمی رژیم - ایرنا در گزارشی از کاشان گفته است: علی‌اکبر مرتضایی دوشنبه‌شب در برنامه زنده شبکه اصفهان افزود: در زمان حاضر یک‌هزار و ۵۶ نفر در منطقه درگیر این بیماری هستند که حدود نیمی از آنها از ابتدا تاکنون بهبود و ترخیص یافته‌ اما به علت شیوع بیماری، افراد دیگری جایگزین می‌شود.

 

سرهنگ پاسدار تروریست عبدالله جعفر زاده فرمانده سپاه تروریستی فریدونکنار در اثر ابتلا به ویروس کرونا به درک واصل شد‌. 

این سرهنگ پاسدار یکی از مزدوران خامنه ای خائن بود که در آبان ماه در سرکوب جوانان قیام کننده دست داشت.

 

 

آماده کردن تعداد گسترده قبر در قبرستان قم

روز یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸ هموطنی از قم  از قطعه ۴۱ قبرستان قم که به اسم قطعه بحران نامگذاری شده است ، گزارش کوتاهی تهیه و ارسال کرده است . وی در این گزارش میگوید :

 سلام،  اینجا قم هست. امروز ۱۸ اسفند هست .قطعه بحران آمادگی کامل دارند برای خاکسپاری .

این تازه یک قطعه شه و قطعه بالاتر هم وجود د ارد. تا چشم کار می کند قبر هستش که آماده خاکسپاری هستند.

 

اعتراف ناگزیر سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: جان باختن ۴۳نفر دیگر طی ۲۴ساعت

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم ـ ۱۹اسفند ۹۸:

۵۹۵مورد جدید همکاران ما در سراسر کشور در آزمایشگاهها در بیش از ۳۰مورد آزمایشگاه مورد تأیید کردند که با احتساب این ۵۹۵نفر جدید ۷۱۶۱مورد ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹در سراسر کشور تا پیش از ظهر امروز را داشتیم ظرف ۲۴ساعت گذشته ۴۳نفر متأسفانه به جمع افرادی که ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹در گذشتند اضافه شد و ما تا این لحظه ۲۳۷نفر قطعاً ناشی از ابتلا به این بیماری در کشور مان درگذشتند

۱۹۴۵نفر مجموع موارد تشخیص قطعی داده شده در شهر استان تهران هست

۷۱۲نفر مجموع موارد استان قم

۵۲۴نفر استان گیلان

و استان اصفهان با یک روند افزایشی ظرف روزهای اخیر ۶۰۱نفر ابتلا قطعی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در آنها تشخیص داده شده به این بیماری

استان مازندران ۶۳۳نفر هست که باز هم یک روند افزایشی نسبت به روزهای گذشته را حفظ کرده

و استان البرز ۳۰۷نفر

مرکزی ۳۸۹نفر

قزوین ۲۴۷نفر

سمنان۲۲۰نفر

گلستان ۱۷۵

و خراسان رضوی ۱۸۳نفر

فارس هم ۱۵۳

و استان لرستان هم با یک روند افزایشی ۱۵۳نفر رو هم گزارش کرده‌اند

 

گزارشهای مردمی در رابطه با شیوع کرونا و مشکلات مردم در اهواز، لنگرود، مشهد و سقز

نبود ماسک و مواد ضدعفونی در اهواز
روز یکشنبه ۱۸اسفند یک هموطن طی گزارشی از اهواز می‌گوید: «اینجا اهواز- کورش- درمانگاه پارسه این هم دارو خانه، نه الکل نه ماسک، هیچ مواد ضدعفونی نمی‌دهند، مردم را اینجا علاف کردند.

 

دوختن ماسک توسط خیاط مردمی در لنگرود
یکشنبه ۱۸اسفند ۹۸– در نبود هیچگونه کمک از جانب ارگانهای غارتگر رژیم برای تأمین حداقل‌های الزامات بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا و حفظ جان مردم، یکی از خیاط‌های شریف شهر لنگرود خودش شروع به دوخت و دوز برای تولید ماسک کرده است. در این رابطه یکی از همکاران این مرد شریف می‌گوید: «... سومین روز هست که حسن آقا زحمت کشیده و ماسک درست می‌کند دو روز بازار هست هر کسی ماسک نداره زحمت کشیده از حسن آقا تحویل بگیره. خیاط شریف لنگرودی خودش دست به کار شد...چون ماسک نیست....».

 

وضعیت بیمارستانهای مشهد
یکشنبه ۱۸اسفند ۹۸یک هم وطن از مشهد طی پیامی گفت: «وضعیت مشهد تعریف ندارد نزدیک به خط قرمز هست متأسفانه بیمارستان امام رضا، قائم، شریعتی که خیلی وضعیت اش خرابه پر است. بیمارستان رضوی و علوی و در آینده بیمارستان هفده شهریور در شرف قرنطینه کردن برای بیماران کرونایی هستند. چند نفر کادر پرستاری مشهد گفتند تجهیزات و امکانات تعریفی ندارد ما هنوز در ابتدای راه هستیم در آینده نزدیک خیلی فاجعه‌آمیز خواهد شد. یکی از دوستان در رامسر هم گفت اینجا اوضاع خیلی خرابه قابل تصور نیست».

 

وضعیت در مورد بیماری کرونا در سقز
روز یکشنبه ۱۸اسفند ۹۸یک هموطن گفت: «در سنندج هیچ امکاناتی نیست درب قبرستان را پلمب کردند یکی یکی خودشان می‌برند دفن می‌کنند. سقز تا حالا ۱۵نفر مرده دیگه خبر چی بدم هر چه بخوای گفتم وضع خوب نیست».

 

  • مدیران عامل هلال احمر استانهای گیلان و مازندران رژیم در قرنطینه به‌دلیل بروز علائم مشکوک به کرونا بستری و در قرطینه هستند.
  • فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد تمام مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲رسما به تعویق افتاد
  • ۸۹نفر مشکوک به کرونا در خراسان‌ رضوی فوت کردند
  • مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: ۸۹نفر از افراد مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی فوت کرده‌اند.

 

 

شیوع بیماری کرونا در بیمارستانهای اصفهان

  • روز دوشنبه ۱۹اسفند ۹۸یک هموطن از اصفهان گفت: «دکتر معمارزاده که متخصص کودکان و رئیس قبلی بیمارستان الزهرا بود می‌گفت اصفهان ظرفیتش تکمیل شده در بستری کردن هزار‌و‌پانصد تخت ما داره کاملاً پر می‌شه، الآن سوله‌های ورزشگاهها را دارند آماده می‌کنند و از خیرین و مردم کمک می‌خواست که تخت و تجهیزات تهیه کنند و کمک مالی بکنند، خوب اینها گدایی از مردم می‌کنند.
  • رئیس یکی از دانشگاها روز قبل با ریاستها و نماینده وزارت بهداشت جلسه داشتند. رئیس دانشکده‌شون فقط گفته بود چیزی نپرسید که چی گفتن اما همینو بدونید که اوضاع خیلی بدتر از چیزی هست که تصور می‌کنید».

 

انتقال زندانیان سیاسی به بند کرونایی در مشهد

  • روز دوشنبه ۱۹اسفند ۹۸یکی از زندانیان سیاسی در زندان وکیل‌آباد مشهد اطلاع داد آنها را به بند بسیار شلوغی منتقل کردند. آن بند مربوط به مشکوکین کرونا می‌باشد. در حالی‌که که آنها سالم بودند.

 

گزارش یک هموطن از شیوع کرونا از رودهن، بومهن و جاجرود

  • روز دوشنبه ۱۹اسفند ۹۸یک هموطن گفت: « توی رودهن آمدند گفتند فقط مغازه‌هایی مثل بقالی- میوه فروشی -قصابی و نانوایی از ساعت ۹صبح باز باشد تا ساعت ۳بعدازظهر، بعد باید تعطیل کنند و هیچ مغازه‌ای باز نباشد اگر باز بود با او برخورد می‌کنم.
  • دیروز من رفتم توی جاجرود بساط زده بودم. دوستان گفتند ۳نفر تو خیابان تو این چند روز بی‌هوش افتاده بودند که اورژانس آمد برد و گفت کرونا داشته‌اند.
  • توی بومهن یک ساختمان که بیشتر داخل آن مطب دکترها بود. مغازه‌داران کناری گفتند به‌خاطر کرونا قرنطینه کرده‌اند- خودم آنجا را دیدم که ساختمون کامل بسته شده- یک ساختمان چند طبقه‌یی کلاً بسته شده است. (محل کلینک پزشکان بومهن بوده است و الآن تعطیل شده)».

 

آماده کردن تعداد گسترده قبر در قبرستان قم

  • روز یکشنبه ۱۸اسفند ۹۸هموطنی از قم از قطعه ۴۱قبرستان قم که به اسم قطعه بحران نامگذاری شده است، گزارش کوتاهی تهیه و ارسال کرده است. وی در این گزارش می‌گوید:
  • سلام، اینجا قم هست. امروز ۱۸اسفند هست.قطعه بحران آمادگی کامل دارند برای خاکسپاری.
  • این تازه یک قطعه شه و قطعه بالاتر هم وجود دارد. تا چشم کار می‌کند قبر هستش که آماده خاکسپاری هستند.

 

رضوانشهر در تالش هیچگونه خدمات درمانی وجود ندارد

یک هموطن از رضوانشهر طی پیامی گفت: «شهرستان رضوانشهر- ۳۰کیلومتر با شهر تالش فاصله دارد یک بیمارستان هست به نام بیمارستان شهدای رضوانشهر که هیچ امکاناتی برای خدمات ندارد. حتی پدرم چون سرما خورده بود رفت پیش دکتر اورژانس علاوه بر این‌که هیچ‌گونه آزمایش و تستی ازش گرفته نشد. چون هیچی ندارند حتی یک تب سنج هم برایش نگذاشتند گفتند اینجا آلوده است و همه وسایل ما هم آلوده هستند وقتی رفتی خونه همه لباسهایت را بشور. ما واقعاً وحشت‌زده‌ایم و سردر گم توی شهرمان، هر روز آمار و مرگ و میر می‌شنویم که بعد از مرگ می‌آیند و خونه طرف را سمپاشی می‌کنند.»

 

  • نامهٔ ‌ اردشیر مطهری،‌ عضو مجلس جدید ارتجاع به‌آخوند روحانی: مردم درگیر بحرانی رو به‌گسترش به‌نام کرونا شده‌اند. از روزی که شما وعده دادید اوضاع عادی می‌شود چند روز گذشته است اما اوضاع نه‌تنها عادی نشده، بلکه بدتر هم شده است.
  • تختی‌نژاد عضو مجلس ارتجاع: در رابطه با شیوع کرونا نگرانی من این است اگر ما به‌موقع از ورود مسافران به‌استان هرمزگان جلوگیری نکنیم،‌ مردم خودشان وارد عمل شوند.
  • به‌گزارش رسانه‌های حکومتی، پاسدار فرزاد تذری، معاون اسبق ادارة‌ سیاسی سپاه پاسداران و از سرکردگان پیشین اطلاعات جنایتکار سپاه،‌ صبح دوشنبه بر اثر ابتلا به کرونا مْرد.

 

گزارش یک هموطن از نوشهر: رفت و آمد مقامات رژیم به ویلاهایشان در نوشهر و وضعیت زندگی مردم

  • درود بر شما.وقت بخیر.تو محل ما چند نفر پشت سر هم فوت کردن به‌خاطر بیماری کرونا.
  • من هر چی می‌دوم باز دخلم به خرجم نمیخونه. خسته شدم گرفتار شدیم ماسک پیدا نمیشه. اگر بری بگیری میگن ۲۵الی ۴۵هزار تومان. خدارو خوش نمیاد من و زن و بچه‌ام باید چکار کنیم.
  • رفتم ۳تا ماسک با یه الکل و یه بسته دستکش خریدم ۹۸هزار تومان. روا هست به‌نظر تون؟
  • فقط میگم خدایا خودت عاقبتمونو به خیر کن.
  • جاده شمال رو بستن، رئیس روسا باز، باز کردن که الآن مردم مجبورن خودشون دست به کار بشن..گفتن ویلاتون محفوظه همه چی سرجاشه فعلاً تا بیماری که داره انتقال پیدا می‌کنه سفر نکنید، ولی اینها گوش نمیدن..

 

۴عضو مجلس ارتجاع در نامه‌یی درخواست کردند برای پیشگیری از شیوع کرونا از منابع مالی فراوان شستا، ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون، بنیاد غارتگر موسوم به مستضعفان و هلدینگ‌های پتروشیمی، برای تهیه و توزیع ماسک، لباس، عینک و سایر ملزومات کادر درمانی استفاده شود.

خبرگزاری حکومتی ایسنا از ابتلای نجار رئیس سازمان مدیریت بحران رژیم به کرونا خبر داد.

 

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی عضو مجلس رژیم از رشت:
آقای شمخانی! جنابعالی دبیر شورای امنیتی ملی ایران هستید. تو را به خدا به فکر ایران و ایرانی باشید!


اسامی پزشکان مبتلا به کرونا و یا فوت شده در بابل
اسامی پزشکان متخصص در شهر بابل که تا تاریخ ۱۶اسفند به بیماری کرونا مبتلا شده یا درگذشته‌اند بشرح زیر است:
1. دکتر صمدی. فوت
2. دکتر نیرویی. کما
3. دکتر نیاکی. بستری حاد
4. دکتر تمدنی. بستری حاد
5. دکتر روشن. بستری
6. دکتر بابایی. بستری
7. دکتر داوودی. بستری
8. دکتر پور حسین. بستری
9. دکتر منادی. بستری

 

سرتیتر تازه‌ترین خبرهای ایران و جهان درباره ویروس کرونا

  • با افزایش شمار مبتلایان به کرونا تختهای بیمارستانی در گلستان پر شده است.
  • زلاند نو ممنوعیت سفر اتباع ایرانی به این کشور را یک هفته دیگر تمدید کرد.
  • به گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی چین تا حدودی موفق به کنترل ویروس کرونا شده است.
  • خبرگزاری رویترز: به‌دلیل نگرانی از گسترش کرونا قیمت نفت خام در بازارهای جهانی ۲۵درصد سقوط کرده است.
  • بازار سهام در آسیا از ترس گسترش کرونا سقوط کرده است.
  • فرانسه به‌خاطر جلوگیری از شیوع کرونا تجمع بیش از ۱۰۰۰نفر را ممنوع اعلام کرد. تظاهرات، کنکورها و وسایل نقلیه جمعی محدودیت ندارند.

 

وضعیت یک فرد رها شده مبتلا به کرونا در مرودشت شیراز

روزنامه حکومتی جهان صنعت: ویروس کرونا قبل از آن‌که محصول دستکاری و تهاجم بیولوژیک واشنگتن باشد، بیشتر محصول بی‌توجهی آسمانهای ایران به هشدار‌های این ویروس به ایران ورود و شیوع پیدا کرده است...به نظر می‌رسد ناتوانی و نداشتن برنامه‌یی توانمند در مقابله با کابوس کرونا و پایان دادن به کار کرد مرگبار آن، دلیل اصلی این‌گونه توجیه‌هاست و این توجیهات در شرایطی قوت می‌گیرد که سایر کشورها با برنامه‌های هدفمند و مؤثر درصدد مهار آن برآمده‌اند.

 

روزنامه حکومتی اخبار صنعت: چرا همه چی را عادی جلوه می‌دهید؟ اگر واقعاً شرایط عادی است و همه چیز گل و بلبل است، خوب جلسات مجلس را از سر بگیرید یا هیات دولت به جای کاخ سعدآباد در پاستور جلسه خود را برگزار کنند. شرایط عادی شده است دیگر!

 

سم پاشی تحقیر‌آمیز کارگران نیشکر هفت‌تپه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا

 

حافظی عضو پیشین شورای قلابی شهر تهران:‌ پنهان‌کاری در اعلام ورود ویروس به کشور و ارائه اطلاعات درست و شفاف از روز اول، باعث شده است که مردم به آمارهای رسمی اعلام شده اعتماد نداشته باشند.

 

سازمان بهداشت جهانی تأیید کرد کروناویروس از طریق اسکناس قابل انتقال است.

  • به گفته کارشناسان WHO، ویروس کشنده روزها روی اسکناس زنده مانده و قابل سرایت است.

سازمان بهداشت جهانی تأیید کرد کروناویروس از طریق اسکناس قابل انتقال است

سازمان بهداشت جهانی تأیید کرد کروناویروس از طریق اسکناس قابل انتقال است

 

  • خبرگزاری رویترز: کورتس صدراعظم اتریش: بسیاری از کشورها باید در رابطه با ویروس به سبک ایتالیا اقدام کنند.
  • سباستیان کورتس صدراعظم اتریش روز یکشنبه گفت که مطمئناً بیشتر کشورهای اروپایی از نوع اقدامات تهاجمی که ایتالیا برای مقابله با گسترش ویروس کرونا انجام می‌دهد، را باید اتخاذ کنند. ایتالیا، همسایه جنوبی اتریش، یکشنبه در یک تلاش جدید قوی برای مهار رشد سریع شیوع ویروس،…

 

  • العربیه انگلیسی - قطر ورود مسافر از ۱۴کشور از جمله ایران و لبنان و عراق به‌خاطر کرونا را ممنوع کرد.
  • رویتر - آمار مبتلای جهانی از ۱۰۶هزار و تلفات از ۳۶۰۰نفر گذشت.
  • بلومبرگ - در آرژانتین اولین مبتلا به کرونا درگذشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e2ca11e-0747-46a1-b873-664eeb1566dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات