728 x 90

کرونا در ایران و اعترافات ناگزیر مقامامت رژیم به وضعیت بحرانی

کرونا در ایران
کرونا در ایران

نمکی وزیر بهداشت رژیم که منکر هر گونه شیوع کرونا در کشور بود، اکنون اعتراف می‌کند که وضعیت تا کجا بحرانی بوده است.

وی روز شنبه ۲۷اردیبهشت در تلویزیون شبکه خبر رژیم گفت: یکی از تلخ‌ترین و پررنج‌ترین و پرملال ‌آفرین‌ترین ایام مدیریت این روزها همان روزهایی بود که بچه‌های مدافع سلامت در خط مقدم این جبهه ماسک و لباس نداشتند.

ما در روزها و هفته اول دچار کسری لباس و ماسک شدیم من هیچ‌وقت این خاطره تلخ از ذهن من نخواهد بود یکی از فرماندهان ارشدم را که گرفتار کرونا شد با عصبانیت گفتم چرا فلان جا تو فلان بخش تو بی‌ماسک رفتی هر وقت یادش می‌افتم تمام سلول‌هایم آتش می‌گیرد گفت وقتی که رفتم دیدم که پرستار و پزشک و بخش کمبود ان ۹۵ دارند دلم نیآمد برداشتم و دور انداختم و می‌دانستم که گرفتار می‌شوم

یارمحمدی، عضو مجلس ارتجاع نیز روز یکشنبه ۲۸اردیبهشت به خطرناک بودن موج کرونا در سیستان بلوچستان هشدار داد و گفت: از استانی که ۷۵ درصدش زیر خط فقر و امنیت غذایی است چه انتظاری می‌توان در زمینهٔ بهداشت کرونایی داشت؟

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان زیر خط امنیت غذایی قرار دارند. ۳۰درصد جمعیت زاهدان به آب بهداشتی دسترسی ندارند. مردم آب شرب را گالنی تهیه می‌کنند، کافی است ماشین و مجموعه‌یی که آب را می‌آورد آلوده باشد

درباره توصیه شیادانه به مردم درباره رعایت فاصله‌گذاری، روزنامه حکومتی وطن روز یکشنبه نوشت: مگر می‌شود محدودیتها برداشته شود، همه از خانه بیرون بیایند و در محافل و اماکن پرجمعیت و پرتردد حضور یابند، آن وقت مردم را به پیشگیری از ویروس کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت کرد.

این منبع حکومتی افزود: سلامت فدای معیشت شده و اقتصاد در این شرایط کرونایی در اولویت قرار گرفته است.

روزنامه حکومتی مستقل نیز نوشت: به مردم مکررا توصیه می‌شود کرونا را جدی بگیرند و در خانه بمانند اما خود، راه بیراهه می‌روند.

این منبع هم‌چنین نوشت: بازگشایی صوری مدارس، مغلطه‌ای بیش نیست. مفهومش این است که؛ اگر مدرسه بروید و کرونا بگیرید به ما ربطی ندارد.. . روزانه حدود ۶۰ الی۷۰ نفر به کام مرگ می‌روند. با این اوضاع بحرانی، دیگر مدارس را به کرونا وصل نکنید

درباره نمایشی و مهندسی شدن اقدامات رژیم برای مقابله با کرونا، روزنامه حکومتی مستقل روز یکشنبه نوشت:

چند روزی می‌شود تلویزیون کلیپی را پخش می‌کند که یک راننده تاکسی کلافه از بیکاری کرونایی، با دریافت یک بسته غذایی مزین به آرم هلال احمر خوشحال می‌شود و مشکل اقتصادی خودش را حل شده می‌بیند.. . در حیرتم از شعور دینی جماعتی چند ده نفره که همگی زیر فلاش دوربینهای عکاسی خبرنگاران جمع شده بودند تا یک بسته معیشتی را تحویل یک خانواده نیازمند بدهند.

این منبع می‌افزاید: افتخاری ندارد این‌که حرم‌ها و مصلاها را پر کنیم از بسته‌های معیشتی و آمار بدهیم از افزایش میلیونی تعداد بسته‌ها و کمک‌ها! معنای پنهان این آمارهای بزرگ، یعنی رشد بی‌سابقه فقر و افزایش جمعیت فقرا.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df980309-4d75-44f5-b9dd-3d2d5d6991a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات