728 x 90

کاهش ۱۸درصدی صادرات آلمان به ایران، روند منفی ادامه خواهد داشت

کاهش هجده درصدی صادرات آلمان به ایران
کاهش هجده درصدی صادرات آلمان به ایران

خبرگزاری آلمان در مطلبی در مورد تحریمهای اقتصادی رژیم ایران در تاریخ ۴مهر ۹۷نوشت، فشارهای ایالات متحده بر ایران باعث کاهش صادرات آلمان به ایران شده است. به‌گفته یک کارشناس اقتصادی این روند منفی ادامه خواهد داشت.

 

دو سوم شرکتهای آلمانی به فعالیت خود در ایران پایان داده‌اند

خبرگزاری آلمان به‌نقل از رئیس بخش اقتصاد خارجی اتاق صنعت و بازرگانی آلمان، فولکر ترایر، گزارش داد که پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه سال جاری صادرات آلمان به ایران ۱۸درصد کاهش یافته است.

فولکر ترایر گفت، شمار زیادی از شرکتهای آلمانی که در ایران شعبه زده بودند، فعالیت خود در این کشور را به‌حالت تعلیق درآورده‌اند.

پیشتر نیز، نماینده شرکتهای آلمانی در تهران، داگمار فون بون اشتاین، گفته بود دو سوم شرکتهای آلمانی طی ماههای اخیر به فعالیت خود در ایران خاتمه داده‌اند.

سایر شرکتهای آلمانی باقیمانده در ایران، نیز چشم‌انداز روشنی برای ادامه کار در ایران نمی‌بینند.

فون اشتاین، تنها علت ماندن شرکتهای باقیمانده آلمانی در ایران را این عنوان کرد که آنها می‌دانند خروج از ایران و ویران کردن پل همکاری اقتصادی با ایران، امکان بازگشت مجدد آنها را کاهش می‌دهد.

 

کانال ویژه پرداخت مالی بین اتحادیه اروپا و رژیم ایران در کوتاه مدت کارایی ندارد

خبرگزاری آلمان در ادامه نوشت، رئیس بخش اقتصاد خارجی اتاق صنعت و بازرگانی آلمان، از اقدام اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران استقبال کرده است اما معتقد است که این راه‌کار هم نمی‌تواند در کوتاه مدت روابط بین اتحادیه اروپا و رژیم ایران را بهبود بخشد، بلکه نیاز به زمانی طولانی دارد.

خاطر نشان می‌شود که اشاره فولکر ترایر، به اظهارات فدریکا موگرینی، همآهنگ‌ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه‌ٔ مجمع عمومی سازمان ملل است.

موگرینی گفته بود که این اتحادیه در فکر ایجاد یک کانال ویژه‌ٔ پرداخت مالی برای آسان‌تر کردن تجارت با رژیم ایران و دور زدن تحریمهای آمریکاست.

یادآوری می‌شود که پس از توافق هسته‌یی برجام شرکتهای اروپایی وارد همکاری اقتصادی با رژیم ایران شدند و امید داشتند در بازار مصرف بزرگ ایران منفعت کسب کنند.

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در این باره گزارش کرده بود، بانک بازرگانی ایران و اروپا میزان داد و ستد مالی خود را ظرف دو سال پس از توافق برجام را هفت برابر کرده بود. مجموع داد و ستدهای مالی این بانک با ایران در سال گذشته میلادی بیش از چهار میلیارد و ۲۰۰میلیون یورو اعلام شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60a1e601-8900-4a9c-8700-537f295a50e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات