728 x 90

کمپانی معدن اوتوتک فنلاند از ایران خارج خواهد شد

کمپانی معدن اوتوتک فنلاند
کمپانی معدن اوتوتک فنلاند

 سخنگوی کمپانی تکنولوژی معدن اوتوتک Outotec فنلاند روز دوشنبه گفت این کمپانی به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده از ایران خارج خواهد شد...

 

خبرگزاری رویترز ۲مهر۹۷ نوشت کمپانی اوتوتک تاریخ طولانی در ایران دارد و بعد از تحریم‌های سال ۲۰۱۰ ایالات متحده علیه رژیم ایران کماکان در این کشور باقیمانده بود...

 

سخنگوی این کمپانی در ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفت: «ما از تمامی تحریم‌های موجود تبعیت می‌کنیم. تمامی پروژه‌های ما در ایران در مرحله پایانی خود هستند... و ما تصمیم داریم تا تمامی پروژه‌های خود را تا قبل از ۴نوامبر به پایان برسانیم.»

 

همچنین امروز دوم مهر شرکت سوئدی تولید خودروهای سنگین ولوو اعلام کرد این شرکت مونتاژ کامیونهای خود در ایران را به‌دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ۲مهر۹۷:

فردریک ایورسون، یکی از سخنگویان این شرکت گفت تحریم‌ها موجب شده که هزینه قطعات ارسالی به ایران دیگر قابل دریافت نباشد و مدیران این شرکت به همین علت تصمیم گرفتند فعالیت خود در ایران را متوقف کنند.

ایورسون افزود: «با بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا، سیستم بانکی در ایران دیگر کار نمی‌کند و ما دیگر امکان دریافت وجوه معاملات خود در این کشور را نداریم».

تصمیم ولوو مبنی بر توقف فعالیت خود در ایران،‌ فشار دیگری بر صنایع خودروسازی ایران است که برخلاف صنایع نفتی و بانکی موفق به انعقاد قرارداد با شرکتهای مطرح اروپایی شده بود.

 

فولکس‌ واگن ایران را ترک می‌کند

فولکس واگن شرکت خودروسازی آلمان ایران را ترک می‌کند و به همه فعالیتهای خود در ایران خاتمه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۸شهریور یک مقام آمریکایی که با فولکس واگن گفتگو کرده گزارش داد این شرکت آلمانی تقریباً به همه فعالیتهای خود در ایران خاتمه می‌دهد.

 

بزرگترین کمپانی بیمه آلمان، ایران را ترک می‌کند

کمپانی بیمه مونیخ ری آلمانی ۲۲شهریور انصراف خود را از کار در ایران اعلام کرد.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در حساب توییتر خود نوشت: کمپانی بیمه مونیخ ری با ۴۹میلیارد یورو درآمد، ایران را ترک می‌کند.

 

شرکت خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرده بود که در پی بازگشت دوباره تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، فعالیت‌های تجاری‌اش را در ایران متوقف می‌کند.

 

خروج شرکتهای آلمانی از ایران

اتاق بازرگانی آلمان در تاریخ ۱۶مرداد ۹۷ خبر خروج شرکتهای آلمانی از ایران را اعلام کرد..

مارتین وانس‌لبن، رئیس اتاق بازرگانی آلمان تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران را علت خروج بسیاری از شرکتهای آلمانی از این کشور دانست.

وی به رویترز گفت مشکل اصلی فعالیتهای این شرکتها در ایران نقل و انتقالات مالی هستند: «هر چند طبق قوانین اتحادیه اروپا معاملات تجاری با ایران هم‌چنان مجاز به‌شمار می‌روند، اما حل و فصل معاملات جدید و همچنین معاملات موجود، دیگر از طریق بانکها امکان‌پذیر نیست

 

مقامهای آمریکایی:‌ هر شرکتی که با رژیم ایران معامله کند با میلیاردها دلار جریمه روبه‌رو می‌شود

یکی از مقامهای آمریکایی به واشنگتن فری بیکن گفت: مقامات ما جلسات توجیهی در سراسر جهان داشته‌اند که توضیح دهند مهم نیست شما کجای جهان باشید اگر شما کارزار فشار پرزیدنت را تضعیف کنید ما راه‌هایی را پیدا می‌کنیم تا با میلیاردها دلار جریمه به شما ضربه بزنیم.

نگرانی‌هایی در میان مقامات آمریکایی از دو نهاد مالی مهم آمریکا در قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین‌المللی که اساس تحریمهای جدید دولت ترامپ علیه ایران است و متعهد نمی‌باشند وجود دارد.

جی پی مورگان و سیتی بانک که دو نهاد مالی مهم آمریکایی عضو هیأت مدیره شبکه مالی سوئیفت می‌‌باشند که نقل و انتقال بانکی بین‌المللی را تسهیل می‌‌کند(از پاسخ) به پرسشهای فری بیکن در مورد این‌که آیا آنها قصد قطع ایران از شبکه و تبعیت از تحریمهای دولت ترامپ را دارند یا خیر امتناع کردند.

این دو بانک می‌توانند نقشی مهم در تضمین سوئیفت و اعضای آن در تبعیت از تحریمهای جدید بازی کنند که بانک مرکزی ایران و شبکه‌های زیرساختهای مهم ایران را هدف قرار می‌‌دهد.

 

هر بانک و شرکتی که تحریم را نقض کند مجازات می‌شود

مقامات ارشد دولت آمریکا و رهبران کنگره بر بانکهای جهانی فشار آورده‌اند از جمله آنهایی که در آمریکا قرار دارند تا که دسترسی مالی جهانی رژیم ایران را به‌ویژه از طریق سوئیفت قطع کنند سوئیفت تأمین کننده اصلی تبادلات مالی و اطلاعات بانکی سراسر جهان است.

هیاتی از ۱۶قانونگذار جمهوریخواه روز پنجشنبه از سوئیفت خواستند تا به فوریت دسترسی ایران را قطع کند یا که با ضربه شدید تحریمهای جدید آمریکا مواجه شود که ممکن است هم نهادهای مالی آمریکایی و هم اروپایی را که از اعمال این اقدامات خودداری کنند زیر ضرب ببرد.

قانونگذاران جمهوری خواه به استیون منوچین وزیر خزانه‌داری نوشتند که «اعمال قاطع و سریع برای استراتژی فشار حداکثر دولت، برای موفقیت حیاتی است تا هم منابع رژیم برای رفتار شرورانه‌اش را خشک کند و هم علامتی از تعهد آمریکا به حفظ تمامیت ساختار تحریم هایمان باشد.

 

بنا‌ به گزارش یورونیوز ۲شهریور ۹۷، در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌یی برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم ایران، تا کنون ۵۳شرکت بین‌المللی اروپایی، آسیایی و آمریکایی بازار ایران را ترک کرده‌اند و یا فعالیت خود را به‌حالت تعلیق درآورده‌اند.

این شرکتها در ۸صنعت عمده از جمله نفت، حمل و نقل، خودرو، بانک و بیمه، برق، هواپیمایی، معدن و فلزات و فناوری ارتباطات سرمایه‌گذاری کرده بودند. ترک همکاری تجاری شرکتهای متخصص صنعت نفت با رژیم ایران بالاترین سهم را از تعداد این شرکتها داشته و صنایع حمل‌‌ و نقل و خودرو به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

قطع رابطه ۵۳کمپانی از ۲۱ملیت مختلف با رژیم ایران

۵۳شرکت فوق از ۲۱ملیت مختلف هستند که به ترتیب، فرانسه با ۹شرکت و آلمان با ۸شرکت، بالاترین سهم را در توقف مناسبات اقتصادی با رژیم ایران داشته‌اند. در این میان تنها ۲شرکت آمریکایی بوئینگ و جنرال‌ الکتریک حضور داشتند. در مجموع ۱۱شرکت آسیایی شامل: هند، کره‌جنوبی، ژاپن و تایوان نیز بازار ایران را ترک کرده‌اند. بنابراین اکثر شرکتهایی مناسبات خود با ایران را لغو یا معلق کرده‌اند اروپایی هستند.

در میان کشورهای آسیایی ۴شرکت هندی از جمله دو بانک ایندوس ایند و یو سی او و دو شرکت فعال در صنعت نفت به نامهای نارایا انرژی و ریلاینس با منافع خود در بازار ایران خداحافظی کردند.

شرکتهای خودروسازی کیاموتورز و هیوندایی و شرکت دایلیم کره‌جنوبی که در بخش پالایشگاهی فعال بود، نیز ترجیح دادند همکاری خود با رژیم ایران را معلق کنند.

همچنین دو شرکت ژاپنی مزدا و اینپکس و یک شرکت حمل‌‌ و نقل دریایی تایوانی به نام اورگرین نیز به ارتباط اقتصادی خود با رژیم ایران پایان دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a54a471-ba26-44f1-9327-528ee5cfbc08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات