728 x 90

پیامدهای هلاکت سرکرده اطلاعات نیروی تروریستی قدس و شماری دیگر از سرکردگان سپاه پاسداران در دمشق

هلاکت سرکرده اطلاعات نیروی تروریستی قدس و شماری دیگر از سرکردگان سپاه پاسداران در دمشق
هلاکت سرکرده اطلاعات نیروی تروریستی قدس و شماری دیگر از سرکردگان سپاه پاسداران در دمشق

در پی هلاکت سرکرده اطلاعات نیروی تروریستی قدس و معاونش و شماری دیگر از سرکردگان سپاه پاسداران در حمله سنگین هوایی به مقر سپاه خامنه‌ای در دمشق، رئیسی جلاد گفت که این حمله اسراییل را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، پاسدار قالیباف تهدید به تلافی کرد و وزیر خارجه رژیم نوشت فعالیت مستشاران نظامی رژیم در منطقه ادامه خواهد یافت.

تلویزیون رژیم ۳۰دی ۱۴۰۲:

روابط عمومی کل سپاه از شهادت تعدادی از نیروهای ارتش سوریه و پنج تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی خبر داد، علی آقازاده نژاد، صادق امیدزاده، محمدامین صمد، حسین محمدی و سعید کریم پنج مستشاری بودند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه المزه دمشق به‌شهادت رسیدند.

رئیس‌جمهور در پیامی با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به یک منطقه مسکونی در دمشق و شهادت پنج تن از مستشاران نظامی سپاه در این حمله تأکید کرد جنایات رژیم صهیونیستی را جمهوری اسلامی بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

رئیس مجلس در پیامی با تسلیت شهادت شماری از فرماندهان سپاه در بمباران مناطق مسکونی سوریه این جنایت را نشانه دیگری از عجز و درماندگی دشمن از رویارویی در خطوط مقدم نبرد با رزمندگان اسلام توصیف کرد، آقای قالیباف تأکید کرد در تلافی این جنایت مجازات سختی در انتظار رژیم غاصب است.

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره تشدید تنش در خاورمیانه به‌دنبال حملات موشکی اخیر و هلاکت ۵ تن از سرکردگان سپاه خامنه‌ای در سوریه نوشت: حملات موشکی در سوریه، لبنان، عراق و یمن در روز شنبه، خطر فزاینده جنگ در غزه را که منجر به درگیری منطقه‌یی گسترده‌تر می‌شود و رژیم ایران و متحدانش را در برابر اسراییل و ایالات متحده قرار می‌دهد، در کانون توجه قرار داد. رژیم ایران گفت پنج تن از اعضای سپاه پاسداران در حمله موشکی به ساختمانی در دمشق، که اسراییل را مقصر آن می‌داند، کشته شدند. منابع امنیتی در لبنان گفتند در حمله اسراییل به این مقر یکی از اعضای حزب‌الله لبنان که مورد حمایت رژیم ایران است نیز کشته شد.

 

رویترز افزود: فرماندهی مرکزی ایالات متحده –سنتکام - گفت بعد از این حمله در روز شنبه، موشکها و راکت‌های شلیک شده توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق، به پایگاه هوایی عین الاسد اصابت کردند. بر اساس این گزارش، تعدادی از پرسنل آمریکایی از نظر صدمات مغزی مورد ارزیابی قرار گرفتند و یک سرباز عراقی زخمی شد.
ایالات متحده هم‌چنین گفت موشکی را هدف قرار داده که گروه حوثی مورد حمایت رژیم ایران در یمن به سمت دریای سرخ هدف گیری کرده بود هدف قرار داده است.

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت: در بحبوحه افزایش تنشهای منطقه‌ای، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم ایران قول داد حمله اسراییل را تلافی کند... سه تن از فرماندهان سپاه پاسداران که در حمله اسراییل کشته شدند، در رسانه‌های دولتی ایران با القابی که فقط برای ژنرالها استفاده می‌شد، توصیف شدند که نشان می‌دهد اهداف حمله در دمشق، فرماندهان ارشد سپاه پاسداران رژیم ایران بوده‌اند... .

 

نیویورک تایمز درباره بالا‌گرفتن تنش در منطقه نوشت: دست‌کم دو عضو نیروهای آمریکایی که پایگاه هوایی‌شان مورد حمله سنگین موشکی و راکتی شبه‌نظامیان حمایت‌شده توسط رژیم ایران قرار گرفت، زخمی شدند. این حمله در حالی رخ داد که تنشهای ناشی از جنگ اسراییل در نوار غزه هم‌چنان خاورمیانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سپس در روز شنبه، ایران اسراییل را به انجام حمله هوایی در دمشق، متهم کرد که در آن پنج تن از پاسداران رژیم ایران کشته شدند. به‌دنبال آن، بارش موشک و راکت به نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی در عراق اتفاق افتاد.

نیویورک تایمز افزود: اسراییل و حزب‌الله، یکی دیگر از متحدان رژیم ایران، در مرز لبنان تبادل آتش کرده‌اند. حوثیها در یمن، که نیز تحت حمایت رژیم ایران است، موشکها و پهپادها را به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن شلیک کرده‌اند... ایالات متحده و متحدانش در پاسخ، چندین بار داخل یمن را هدف قرار داده‌اند.

 در روزهای اخیر، رژیم ایران موشک‌هایی را به داخل عراق، سوریه و پاکستان شلیک کرده و آن را به‌عنوان حمله دفاعی علیه گروه‌های تروریستی توصیف کرده است، اما هم‌چنین ادعا کرده که به یک پایگاه اطلاعاتی اسراییلی حمله کرده است. پاکستان اعلام کرده است که به‌سرعت با حملات هوایی داخل ایران پاسخ داده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/678ec681-2985-4b6e-841d-cd0233504944"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات