728 x 90

پارلمان اتریش خواهان مقابله با فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله لبنان شد

مارتین انگلبرگ عضو پارلمان اتریش
مارتین انگلبرگ عضو پارلمان اتریش

مارتین انگلبرگ عضو پارلمان اتریش طی پیامی گفت: پارلمان اتریش به‌اتفاق آرا پیشنهادی را اتخاذ کرد که از دولت اتریش می‌خواهد با قاطعیت در مقابل فعالیت‌های تروریستی و جنایی حزب‌الله در اتریش عمل کند و طبق آن ابتکاراتی را در سطح اتحادیه اروپا بکار گیرد.

سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا روز شنبه ۱۰خرداد از شناسایی حزب‌الله به‌عنوان یک تهدید توسط پارلمان اتریش استقبال کرد. وی طی پیامی توئیتری گفت: ما پارلمان اتریش را به‌خاطر بازتشخیص تهدیدی که حزب‌الله در اروپا به‌وجود می‌آورد و خواست اقدام بیشتر علیه این نیروی نیابتی خطرناک رژیم ایران، تحسین می‌کنیم.

آلمان حزب‌الله لبنان را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد

خبرگزاری رویترز ۱۱اردیبهشت گزارش داد: دولت آلمان حزب‌الله لبنان را ممنوع کرد و آن را به‌عنوان سازمانی تروریستی که دست به حملات می‌زند نامگذاری کرد. این نامگذاری توسط وزارت کشور آلمان صورت گرفت.

رویترز خاطرنشان کرد: دولت آلمان پیش از این نامگذاری، بین بال سیاسی حزب‌الله و بال نظامی آن‌که برای حمایت از بشار اسد در سوریه می‌جنگید تفاوت قائل می‌شد.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در خاک آلمان «ترویج مبارزه مسلحانه با ابزارهای تروریستی» است؛ این کشور هر گونه فعالیت این حزب را در آلمان ممنوع کرد.

استقبال آمریکا از نام‌گذاری حزب‌الله لبنان توسط آلمان

‌ ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت از نام‌گذاری حزب‌الشیطان توسط آلمان استقبال کرد و گفت: ممنوعیت فعالیت حزب‌الله در آلمان نشانهٔ عزم غرب برای مقابله با تهدیدهای جهانی حزب‌الله است. وی افزود: ‌ما نمی‌باید به‌نیروهای حزب‌الله اجازه دهیم از خاک اروپا به‌عنوان مخفیگاه خود بهره گرفته و از تروریسم در سوریه و در کل خاورمیانه حمایت و پشتیبانی کنند.

سفیر آمریکا در آلمان از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست به پیروی از آلمان، سیاست مشابهی در قبال نیروهای وابسته به حزب‌الله در پیش گیرند و حزب‌الله را یک سازمان تروریستی اعلام کنند.

نامگذاری تروریستی حزب‌الشیطان در آلمان و واکنش رسانه‌های حکومتی

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود روز ۱۳اردیبهشت در واکنش به ضربه ناگهانی لیست‌گذاری حزب‌الشیطان لبنان توسط آلمان با غیظ نوشت: دولت آلمان در حالی حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی می خواند که سال‌هاست از (مجاهدین) دفاع می‌کند و خاک کشورش را مأمن فعالیتهای این گروه قرار داده است... دولت جمهوری اسلامی باید با استناد به قوانین حقوق بین‌الملل، آلمان را به علت دفاع و همکاری با (مجاهدین) در فشار دادگاه های بین المللی قرار دهد.

خبرگزاری سپاه پاسداران زیر عنوان «ترس از انتقام خون پاسدار قاسم سلیمانی» نوشت: حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه بعد از ترور سلیمانی با چالش جدی مواجه شده است و کشورهای منطقه و گروه های مقاومت، انتقام خون سلیمانی را اخراج آمریکا از خاورمیانه اعلام کرده‌اند.

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69ec358d-aae7-4fd7-a0ea-e8af1237548c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات