728 x 90

سفیر آمریکا در برلین از فرانسه خواست فعالیت شاخه سیاسی حزب‌الله را ممنوع کند

ریچارد گرنل، سرپرست سازمان اطلاعات ملی آمریکا
ریچارد گرنل، سرپرست سازمان اطلاعات ملی آمریکا

ریچارد گرنل، سرپرست سازمان اطلاعات ملی آمریکا، از فرانسه خواست با در پیش گرفتن تصمیمی مشابه آلمان، شاخه سیاسی حزب‌الله را نیز تروریستی اعلام کرده و فعالیت هواداران این سازمان در کشور خود را ممنوع کنند.

شنبه ۱۳اردیبهشت، ریچارد گرنل در گفتگوی تلفنی با امانوئل بن، مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه در امور خارجی، خواهان حمایت پاریس از اتخاذ یک تصمیم کلی از سوی تمامی اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله لبنان شد.

هم‌چنین ریچارد گرنل در پیام توئیتری خود با مخاطب قرار دادن «اورسلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، تلویحا از آنها خواست هر دو شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله را تروریستی خوانده و فعالیت آن در اروپا را ممنوع کنند.

بر اساس فرمان وزیر کشور آلمان در پنجشنبه گذشته که شاخه سیاسی حزب‌الله را نیز تروریستی نامید، نیروهای امنیتی آن کشور شماری از مراکز و مساجد محل فعالیت افراد مظنون به هواداری از حزب‌الله و خانه‌های برخی از آنها را در چهار ایالت تفتیش کردند.

به‌نوشته فاکس نیوز، ریچارد گرنل که هم‌زمان با سمت سرپرستی سازمان اطلاعات ملی آمریکا، سفیر دولت دونالد ترامپ در آلمان نیز هست، تمامی تلاش سفارت آمریکا در برلین در دوره اخیر را به ممنوع شدن فعالیت حزب‌الله در آلمان متمرکز کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0f63e42-5576-41c7-89ac-cdadbf7f692f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات