728 x 90

-

در گذشت مجاهد خلق عبدالعلی قنبری در آلبانی بیست و هفتمین شهید محاصره پزشکی

-

 -
-
هشدارهای متعدد پزشکان و نمایندگان لیبرتی در مورد کارشکنی نیروهای عراقی در معالجه عبدالعلی و ضرورت انتقال سریعتر وی به اروپا به جایی نرسید
فراخوان خانم رجوی به خاتمه زندان‌سازی و محاصره ضدانسانی پزشکی مجاهدان لیبرتی
صبح روز چهارشنبه 11شهریور 1394 مجاهد خلق عبدالعلی قنبری با 4دهه سابقه مبارزه علیه رژیمهای شیخ و شاه در اثر ابتلا به سرطان و تأخیر در معالجه به‌خاطر محاصره ضدانسانی پزشکی لیبرتی در بیمارستان در آلبانی جان باخت. او بیست و هفتمین شهید محاصره پزشکی در اشرف و لیبرتی است.
 
مجاهد خلق عبدالعلی قنبری متولد1327 از دهه50 به هواداری از مجاهدین خلق برخاست و به‌همین خاطر دستگیر و شکنجه شد و بیش از شش ماه در زندان به‌سر برد. وی پس از انقلاب ضدسلطنتی به‌طور حرفه‌ای به صفوف مجاهدین پیوست و تا آخرین روزهای حیات خود به‌رغم شدت بیماری دمی از مبارزه و مجاهدت باز نایستاد.
چهار تن از پزشکان مجاهدین در لیبرتی در 21دسامبر 2012 (اول دی1391) در یک نامه مشترک به معاون یونامی با اشاره به اعمال فشارها و کارشکنیهای نیروهای عراقی در معالجه بیماران لیبرتی، از خطراتی که به‌خاطر این محاصره متوجه برخی از بیماران صعب‌العلاج از جمله عبدالعلی قنبری است، ابراز نگرانی کردند.
مشاور حقوقی لیبرتی طی دو نامه در 21 و 24ژوئن 2014 به کمیساریای عالی پناهندگان در بغداد اسامی شماری از بیماران حاد که بیش از دو هفته از مراجعه آنها به بیمارستان جلوگیری شده بود را ذکر کرده و خواستار مداخله جهت انتقال این بیماران به بیمارستان شده بود. سومین اسم در هر دو نامه عبدالعلی قنبری است و قید شده است که او باید توسط پزشک متخصص ویزیت شده و شیمی درمانی شود.
نمایندگان ساکنان نام عبدالعلی قنبری را به‌منظور اقدام هرچه سریعتر برای معالجه او در لیستهای مختلف از طریق یونامی و کمیساریای عالی پناهندگان و خانم جین لوت نماینده ویژه دبیرکل و همچنین به‌طور مستقیم به کشورهای اروپایی داده و بر فوریت انتقال او تأکید کرده بودند. اما او با تأخیر زیاد در آبان ماه 1393 به آلبانی منتقل شد و بلافاصله تحت درمان قرار گرفت اما به‌دلیل تأخیر و پیشرفت بیماری، تلاشهای پزشکان مؤثر واقع نشد.
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با تسلیت به مجاهدان اشرفی و با درود به روان پاک مجاهد خلق عبدالعلی قنبری، دلاوری و اخلاص و وفای به عهد او را در سخت‌ترین شرایط نمونه‌یی از ارادهٴ مردم ایران برای برچیدن بساط دیکتاتوری در ایران‌زمین توصیف کرد. خانم رجوی دولت آمریکا، یونامی، کمیساریای عالی پناهندگان و دولت عراق را به اقدام فوری برای پایان دادن به زندان‌سازی و محاصره ضدانسانی لیبرتی که از مصادیق جنایت علیه بشریت است فراخواند تا از تکرار فجایع مشابه و زجرکش کردن بیماران بیشتر جلوگیری شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
11شهریور 1394 (2سپتامبر2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b75792e-0c68-4164-81f6-e2b2af027f3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات