728 x 90

واشنگتن اگزمینر: چهره هزاران تن از شهیدان مقاومت ایران در یک نمایشگاه در برابر کنگره آمریکا

نمایشگاه عکس در برابر ساختمان کنگره آمریکا
نمایشگاه عکس در برابر ساختمان کنگره آمریکا

واشنگتن اگزمینر روز جمعه ۱۴شهریور در گزارشی نوشت: چهره هزاران تن از شهیدان مقاومت ایران در یک نمایشگاه عکس در برابر ساختمان کنگره آمریکا به نمایش گذاشته شد.

رامش سپهرراد، مشاور هیأت‌رئیسه «سازمان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا» به واشنگتن اگزمینر گفت: «نمایشگاه امروز تصاویر ۱۲۰هزار تن از کسانی که به‌خاطر آزادی در ایران شهید شده‌اند را عرضه می‌کند. این نمایشگاه بیانگر عزم مردم ایران برای رسیدن به آزادی است»

. وی از جامعه بین‌المللی خواست تا فشار حداکثری را علیه رژیم ایران، شامل ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال کنند.

قتل‌عام سال۶۷ توسط رژیم ایران موضوع کانونی این نمایشگاه بود. در آن سال هزاران فعال سیاسی که علیه رژیم سخن گفتند به‌طور سری، بدون محاکمه و به‌طور جمعی اعدام شدند. علاوه بر تصاویر قتل‌عام شدگان، تصاویر ۱۵۰۰تن از قربانیان تظاهرات توده‌یی علیه رژیم در نوامبر ۲‍۰۱۹ –آبان۱۳۹۸ به نمایش گذاشته شده بود.

در این مراسم، سخنرانان متعددی شامل شماری از نمایندگان کنگره از هر دو حزب شرکت کردند. از جمله نمایندگان جمهوریخواه، جان کاتکو (Katko)، دبی لسکو (Debbie Lesko) و نمایندگان دموکرات استیو کوهن (Steve Cohen) و انجی کرگ (Angie Craig) و راجا کریشنامورتی (Raja Krishnamoorthi)

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت به این مراسم پیامی فرستاد . او گفت: این هزاران تصویر «تنها بیانگر یک جزء کوچک از جنایات و تروریسم رژیم فاشیست مذهبی حاکم بر ایران است».

خانم رجوی افزود: «من پیوسته از جامعه بین‌المللی خواسته‌ام تا رژیم مذهبی حاکم بر ایران را محکوم کنند و دست به اقدامات فوری برای توقف اعدامها بزنند».

 نمایشگاه عکس مقابل ساختمان کنگره آمریکا

نمایشگاه عکس مقابل ساختمان کنگره آمریکا

یکی از سخنرانان این مراسم، سفیر لینکلن بلومفیلد گفت: رژیم ایران نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی را به مرگ و دو برادر او را به دهها سال حبس محکوم کرده است. آنها مردان و زنان شجاعی هستند. باید در کنار آنها قرار گرفت».

بلومفیلد با اشاره به‌قتل‌عام زندانیان سیاسی و اعدامهای این رژیم، افزود: «این یکی از فجیع‌ترین جنایات علیه بشریت از زمان جنگ جهانی دوم است... چه هیتلر باشد و چه پل‌پت و چه جنایتکاران در جنگهای یوگسلاوی همه به دست عدالت سپرده شده‌اند. همین کار حالا در مورد این رژیم انجام شود».

واشنگتن اگزمینر در پایان به موضع‌گیری وزارت‌خارجه آمریکا در اوایل تابستان اشاره کرد که رژیم ایران را در گزارش سالانه کشورهای حامی تروریسم، «رژیم شماره یک تروریسم در جهان» توصیف کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56de3eba-7a93-4136-b8a6-ecacfb341826"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات