728 x 90

هفتادمین قطعنامه محکومیت رژیم در کمیته سوم مجمع عمومی و نگرانی نماینده کشورها نسبت به ادامه سرکوب و اعدامها

مجمع عمومی ملل متحد
مجمع عمومی ملل متحد

هفتادمین قطعنامه محکومیت حکومت آخوندی در کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد خواستار پایان دادن به ممانعت عمدی زندانیان از دسترسی به درمان و تجهیزات پزشکی کافی، آب آشامیدنی سالم و بهداشت شده است.

این قطعنامه هم‌چنین سرکوب افزایش یابنده و هدفمند زنان و دختران توسط رژیم را محکوم کرده و نسبت به اجرای قانون سرکوبگرانه حجاب و عفاف و اعمال سیاست‌های جدید برای اعمال تدابیر محدودکننده و تنبیهی بیشتر بر زنان و دختران ابراز نگرانی جدی می‌کند.

قطعنامه ضمن محکوم کردن دستگیریهای گسترده در تجمعات و اجتماعات خواستار آزادی فوری دستگیر شدگان به‌ویژه کسانی که در جریان قیام ۱۴۰۱ دستگیر شده‌اند گردیده است.

قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل هم‌چنین اقدامات رژیم علیه اعتراضاتی که در شهریور ۱۴۰۱ پس از مرگ ژینا مهسا امینی آغاز شد، به‌ویژه دستگیریهای دسته‌جمعی و بازداشتهای خودسرانه،، و اعمال و اجرای مجازات اعدام برای افراد مرتبط با اعتراضات را محکوم می‌کند.

نمایندگان شماری از کشورها در کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد هنگام تصویب قطعنامه محکومیت نقض وخیم و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها نسبت به ادامه سرکوب و اعدامها ابراز نگرانی کردند.

نماینده آمریکا گفت: ما مفتخریم که به این قطعنامه رأی مثبت دادیم. نتیجه امروز تداوم نقض حقوق‌بشر و بدرفتاری توسط رژیم ایران را به‌شدت محکوم می‌کند. و به همان اندازه مهم، پیام قوی حمایت از ایرانیان شجاع، از جمله زنان و کودکان را ارسال می‌کند که خواستار احترام به حقوق‌بشر و آزادیهای اساسی هستند.

نماینده استرالیا گفت: استرالیا هم‌چنان نگران وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران است، به‌ویژه آزار و اذیت زنان و دختران در ایران و سرکوب اقلیتهای قومی و مذهبی. استرالیا هم‌چنان در کنار زنان و دختران شجاع ایرانی در مبارزه آنها برای برابری ایستاده است.

معاون نماینده دائم کانادا در سازمان ملل گفت: این قطعنامه متوازن، به روز و واقعی و متکی بر گزارشهای سازمان ملل است. در طول یک سال گذشته، جامعه بین‌المللی شاهد بی‌توجهی فاحش مقام‌های رژیم ایران به حقوق‌بشر، زندگی و کرامت ایرانیان بوده است. .

نماینده اتحادیه اروپا گفت: ما عمیقاً نگران وضعیت رو به وخامت حقوق زنان و دختران در ایران هستیم: . اتحادیه اروپا نسبت به افزایش چشمگیر اعدامها در ایران به‌شدت ابراز نگرانی می‌کند.

به‌دنبال محکومیت رژیم در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، معاون نماینده دائم رژیم آخوندی در ملل متحد نسبت به تصویب هفتادمین قطعنامه محکومیت رژیم توسط ارگانهای ملل به‌شدت واکنش نشان داد و اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه مغرضانه و با انگیزه سیاسی که وضعیت حقوق‌بشر در کشور ما را هدف قرار می‌دهد را به‌شدت رد می‌کند. روری است که ماهیت گزینشی، جانبدارانه و ریاکارانه اتهامات علیه ما را برجسته کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4c5e343-95e1-4fee-82ff-a3d6c8518be9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات