728 x 90

هشدار آمریکا: به تجارت با رژیم ایران پایان دهید

تحریم رژیم ایران
تحریم رژیم ایران

واشنگتن فری بیکن به‌نقل از مقامات ارشد آمریکا که به شرط ناشناس ماندن، در مورد تلاشهای دیپلماتیک برای فشار به اروپا در مورد ایران صحبت می‌کردند، نوشت: کنگره و دولت ترامپ هشدار شدیدی را به شرکای اروپایی صادر کرده‌اند که: به تمامی روابط تجاری با رژیم ایران پایان دهید یا با تحریمهای جدید تجاری در ماههای آینده مواجه شوید اقدامی که ممکن است بر بازارهای مالی و بانکهای آمریکایی مرتبط با نهادهای مالی خارجی تاثیر‌ گذارد.

افزایش فشارهای مالی بخشی از تلاشهای بیشتر دولت ترامپ و متحدان آن در کنگره برای خفه کردن بیشتر اقتصاد رژیم ایران است، در حالی که تظاهرات مخالفان در ایران برای اعتراض به این رژیم تندرو به‌خاطر هزینه ماجراجوییهای خارجی آن در نقاط درگیری مهم مانند سوریه و حمایت مداوم آن از گروه‌های تروریستی بین‌المللی، ادامه دارد.

 

تشدید تحریمها علیه رژیم ایران و در هم کوبیدن منابع مالی آن

تنشهای دیپلماتیک بر سر تحریمهای جدید پیش از نوامبر تشدید شده است زمانی که دولت ترامپ انتظار دارد تحریمهای کاملی علیه رژیم ایران اجرا شود که ممکن است روابط تجاری این رژیم را با اروپا در هم کوبیده و به منابع مالی رژیم ایران هر چه بیشتر فشار آورد.

مقامات ارشد آمریکا که این تلاش‌ها را برای فشار به شرکای اروپایی به‌خاطر روابط تجاریشان با رژیم ایران هدایت می‌کنند به فری بیکن گفتند دولت ترامپ در تحریم کسانی که این تحریمهای جدید را نقض کنند تردید نخواهد کرد و به نهادهای بانکی بین‌المللی و حتی بانکهای مهم آمریکایی هشدار می‌دهد که ممکن است اگر تبعیت نکنند تحریم شوند.

ریچارد گرندل سفیر آمریکا در آلمان به فری بیکن گفت: « رژیم ایران به استفاده از تروریسم به‌عنوان یک سلاح در اروپا ادامه می‌دهد. ما باید در کشف طرح های آنها هوشیار بوده و آنها را قبل از موفقیت متوقف کنیم».

گرندل و سایر دیپلماتهای آمریکایی « از شرکای اروپایی‌مان می‌خواهند که کمک کنند تا که جریان پول به این رژیم را متوقف کنند زیرا که برای فعالیتهای شرورانه استفاده می‌کند».

متحدان دولت در کنگره به تقویت این تلاش‌ها کمک کرده‌اند.

 

هشدار سناتورهای آمریکایی به انگلستان، آلمان و فرانسه

۱۰سناتور اخیراً نامه‌یی به سه کشور اروپایی انگلستان آلمان و فرانسه نوشته و به آنها هشدار داده‌اند که از تمامی تحریمهای جدید آمریکا که در راه است تبعیت کنند.

سناتورهای جمهوریخواه از جمله سناتور تد کروز از تگزاس، مارکو روبیو از فلوریدا، تام کاتن از آرکانزاس و دیوید پرودو از جرجیا و تعدادی دیگر نوشتند: «ما برای شما این نامه را می‌نویسیم تا از تمامی تحریمهای آمریکا تبعیت کنید ولی همچنین تأکید داریم که اگر شما تلاش کنید از قوانین آمریکا طفره رفته یا آن را تضعیف کنید ما مشخصاً آن را مایه دردسر تلقی خواهیم کرد».

در این نامه آمده است «اول این‌که این قوانین در راستای تعهدات دولتهای شما برای تعمیق همکاری برای مقابله با برنامه مشکوک بالستیک (رژیم) ایران و فعالیتهای بی‌ثبات کننده (رژیم) ایران است».

«ثانیاً آنها طی چندین سال با اکثریت دوحزبی از جمله در برخی موارد با اجماع آرا در سنا و کنگره تصویب شده که متعهد به تضمین اجرای آن می‌باشند».

این نامه در ادامه می‌افزاید «هر تلاشی برای طفره رفتن یا تضعیف آنها ممکن است موجب اقدام سریع کنگره در همکاری با سایر بخشهای دولت آمریکا برای تضمین تمامیت آنها شود».

 

اروپا باید میان آمریکا و ایران انتخاب کند

منابع ارشد کنگره که روی این موضوع کار می‌کنند و با فری بیکن صحبت کردند گفتند تصمیم روشن است: اروپا باید میان آمریکا و ایران انتخاب کند.

یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری که به‌درخواستهای فری بیکن در مورد اقدامات مربوط به تحریمهای آینده صحبت می‌کرد گفت دولت نمی‌تواند در مورد اقدامات احتمالی مشخصاً صحبت کند ولی به طیف گسترده‌ای از دستورالعمل تحریمها اشاره کرد که اخیراً توسط دولت صادر شده است.

انتظار می‌رود تحریمهای کاملی علیه رژیم ایران در ۴نوامبر با طیفی از اقدامات جدید که انتظار می‌رود اوایل این ماه باشد مجدداً به اجرا در آید.

تحریمهای جدید نه تنها رژیم ایران و عملیاتهای جهانی تروریسم آن را بلکه همچنین سیستم‌های مالی بین‌المللی مانند سوئیفت یا انجمن تبادلات مالی بین بانکی که تأمین کننده عمده سرویسهای مالی جهانی است را زیر ضرب می‌برد.

به رهبران آمریکایی و اروپایی در مورد سوئیفت گفته خواهد شد که آنها نیز از تحریمهای جدید اگر که به تسهیل تجارت با رژیم ایران ادامه دهند در امان نخواهند بود.

ریچارد گولدبرگ مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسیها و مشاور ارشد سابق سنا که یکی از معماران اولیه تحریمهای سوئیفت در اوایل ۲۰۱۲بود گفت« شکی نیست که بانک‌هایی که در هیأت مدیره سوئیفت می‌باشند اعم از بانکهای آمریکایی و خارجی به جد در خطرند».

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fd64e57-9f95-49e8-aa7c-036e7507fb83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات