728 x 90

جلسه استماع سنای آمریکا، مایک پمپئو: مردم ایران توسعه‌طلبی قاسم سلیمانی و خامنه‌ای را نمی‌خواهند

مایک پمپئو در سنای آمریکا
مایک پمپئو در سنای آمریکا

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مایک پمپئو وزیر خارجه به سؤالات سناتورها در مورد رژیم ایران و استراتژی آمریکا در قبال آن پاسخ داد.

مایک پمپئو گفت: متوقف کردن همه فعالیتهای شرورانه رژیم ایران از اهداف سیاست خارجی ماست. کارزار فشار مالی ما، خارج شدن ما از توافقنامه هسته‌یی و حمایت کامل ما از مردم ایران که من در سخنرانی‌ام در روز یکشنبه گذشته بیان کردم، دارند تأثیر می‌گذارند. امروز چالش عظیم اقتصادی در ایران وجود دارد. یک ساختار اقتصادی ناکارآمد در ایران وجود دارد. این رژیم به تروریسم از طریق حزب‌الله لبنان و شبه‌‌نظامیان شیعه در عراق و یمن دست می‌زند. رژیم ایران دست به ترور در کشورهای اروپایی می‌زند و حمایت عظیمی از بشار اسد در سوریه می‌کند. اینها هزینه بالایی دارد مردم ایران می‌دانند این مدلی نیست که خواهان آن باشند. این توسعه‌طلبی رژیم ایران که خامنه‌ای و قاسم سلیمانی این‌قدر خواهان آن هستند، چیزی نیست که مردم ایران خواهان آن باشند. با توجه به حکومت فاسدی که وجود دارد، باید تصمیم های بنیادی در مورد ایران اتخاذ کرد. این تصمیمها به مردم ایران بر می‌گردد.

 

پمپئو: مأموریت ما جلوگیری از تکثیر بمب اتمی توسط رژیم ایران است

مایک پمپئو در پاسخ به سؤال دیگر سناتورها تأکید کرد:‌ ما نمی‌خواهیم چه ایران و چه کره‌شمالی توانمندی تکثیر بمب اتمی، غنی‌سازی اورانیوم، و یا ساختن برنامه تسلیحاتی اتمی داشته باشند. این مأموریت ما است.

مایک پمپئو در پاسخ به سؤالی در مورد دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند گفت:

من نباید محتوای آن گفتگوها را فاش کنم اما می‌توانم به شما بگویم هر بار که من با رئیس‌جمهور ترامپ چه قبل و چه بعد از اجلاس هلسینکی صحبت کرده‌ام، ایران یک موضوع اصلی در رابطه با سیاست آمریکا در سوریه بوده است که ما روی آن متمرکز بوده‌ایم و مطمئن هستم که این‌طور باقی خواهد ماند.

 

پمپئو: بسیاری از ما می‌پرسند چگونه با رفتار شرورانه رژیم ایران مقابله کنیم

مایک پمپئو در پاسخ به سؤالی در مورد پیامدهای لغو برجام گفت:‌

سؤالی که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ با آن مواجه بود این بود که آیا برجام به اندازه کافی برای او خوب است و منفعت دارد؟ او به این نتیجه رسید که نهایتاً خوب نیست و گفت این بدترین توافق تاریخ بوده است. او نتیجه‌گیری کرد، ما با بازبینی تمامی موضوعات، در موقعیت بهتری قرار می‌گیریم، بر سر طیفی از موضوعات، نه فقط بر سر پرونده اتمی، بلکه برنامه موشکی و رفتار شرورانه رژیم ایران در سراسر جهان. درست است الآن سه کشور اروپایی با ما همراهی نکردند اما بسیاری با ما هستند اماراتیها و سعودیها و بحرینیها و سایر کشورهای کوچک اروپایی. بسیاری با ما تماس می‌گیرند و می‌پرسند چطور با تهدید هسته‌یی و رفتار شرورانه رژیم ایران مقابله کنیم.

 

سناتور گاردنر خطاب به مایک پمپئو: شما سخنرانی خیلی خوبی در ۲۲ژوئیه در مورد سیاست ایران در کتابخانه ریگان داشتید، اگر شما کلمه ایران را حذف می‌کردید و آن را با کلمه کره شمالی جایگزین می‌کردید آیا این به واقع رابطه با کره شمالی را نشان نمی‌داد؟

مایک پمپئو: سخنرانی طولانی بود فکر می‌کنم در ابعاد زیادی می‌توانند همسان باشد ولی تفاوتی در زمینه ظرفیت برنامه اتمی آنها وجود دارد اما ماهیت دو رژیم یکی می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d15bcd99-2e90-4022-986a-53c86d023224"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات