728 x 90

فروپاشی اقتصاد ایران نزدیک است /گفتگوی علیرضا جعفر زاده

علیرضا جعفر زاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن
علیرضا جعفر زاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن

چند روز دیگر تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران شروع می‌شود، ولی برخلاف این‌که این تحریمها هنوز اجرایی نشده‌اند سقوط قیمت ریال روزبه‌روز ادامه می‌یابد، چیزی که نشان می‌دهد پس از اجرایی شدن تحریمها اقتصاد رژیم دچار فروپاشی بسیار بیشتری خواهد شد.

قیمت ریال بشکل بی‌سابقه‌یی ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده است. در حالیکه هفته گذشته قیمت دلار ۸۵۰۰تومان بود روز دوشنبه این قیمت به بیش از ۱۲هزار تومان رسیده است.

مایک پمپئو در رابطه با تحریم‌هایی که قرار است آمریکا بر روی رژیم اعمال کند گفت: در حال حاضر آمریکا در بسیج سیاسی و اقتصادی علیه این رژیم است تا پولی که برای مرگ و ویرانی خرج می‌کند را قطع کند.

 

خشم مردم در اعتراض به گرانی فوران می‌کند

تلویزیون الاخباریه ۱۰مرداد۹۷در برنامه‌ای ویژه بحران اقتصادی در ایران گفت: امسال پول ایرانی به‌دلیل ضعف اقتصادی و مشکلات مالی رژیم نیمی از قیمتش را از دست داد.

ایرانی‌هایی که از کاهش قیمت ریال در مقابل دلار آمریکا نگرانند در پی آن هستند که هر چه بیشتر دلار به‌دست بیاورند، امری که باعث شده تا دلار در بازار ایران نایاب شود.

این تلویزیون در ادامه این برنامه گفت: مرحله اول تحریمهای آمریکا که در هفتم اوت شروع می‌شود در عمل تاثیرات خود را بر روی اقتصاد رژیم ایران گذاشته است. در کنار این تاثیرات، موج خشم مردم در اعتراض به وضعیت اقتصادی نیز فوران می‌کند.

 

اموال مردم ایران صرف تروریسم می‌شود

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن به الاخباریه گفت: «بحران اقتصادی خفه کننده‌ای که رژیم با آن روبه‌روست به دزدیهای بزرگ شرکتهایی بر می‌گردد که علی خامنه‌ای، سپاه پاسداران و کسانی تأسیس کرده‌اند که اموال مردم ایران را به تاراج می‌برند. آنها اموال مردم ایران را برای سرکوب وحشیانه داخلی و برنامه اتمی و موشکی استفاده می‌کنند که ضد ملی است. از طرف دیگر این پول برای جنگ و آتش‌افروزی در خارج ایران بکار گرفته می‌شود. »

 

وعده‌های تو خالی رژیم

حسن روحانی که تبلیغات انتخاباتی‌اش را پنج سال پیش شروع کرد وعده می‌داد که قیمت دلار را به کنترل در آورد. او چند ماه پیش هم همین وعده‌ها را در شروع این بحران تکرار کرد و در یک مصاحبه تلویزیونی گفت قیمت دلار کم خواهد شد.

این قسمت از ادعاهای او را امروز ایرانیها در شبکه‌های ارتباط اجتماعی به‌عنوان یک مضحکه برای خندیدن مورد استفاده قراد می‌دهند.

گزارشگر الاخباریه در نیویورک می‌گوید: سقوط ادامه‌دار پول ایرانی باعث وخامت بی‌سابقه در وضعیت معیشتی مردم ایران شده است. بهای این وضعیت را مردم ایران می‌پردازند رژیم آخوندی اموال مردم را برای حمایت مالی از شبه‌‌نظامیان فرقه‌گرا در منطقه بکار می‌گیرد. این باعث به جنب و جوش درآمدن مردم شده و همزمان با آن موج اعتراضات جدیدی به‌خاطر نگرانی از سقوط کامل اقتصاد این رژیم همه جای ایران را فراگرفته است.

 

نزدیک شدن ساعت سین

در حالیکه بحران اقتصادی و فساد و رانتخواری رژیم حاکم بر ایران را فراگرفته، رژیم دیگران را تهدید می‌کند که اخلال‌گران اقتصادی را اعدام خواهد کرد، غافل از آن که شعله‌های خشم مردم به‌خاطر چهل سال جنایت این رژیم در حال زبانه کشیدن است و دور نیست که این رژیم در تمامیتش بسوزد و خاکستر شود.

مطالب مرتبط:

 

دومین روز خیزش اصفهان/ مقابله جوانان با نیروهای سرکوبگر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8fe2987-11d6-4b9f-a4a3-116f0bb00ef3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات