728 x 90

نگرانی رسانه‌های حکومتی از تحولات منطقه، به‌خصوص عراق و سقوط دولتهای مطیع رژیم آخوندی

قیام عراق - پل احرار در بغداد
قیام عراق - پل احرار در بغداد

نگرانی از تحولات منطقه به‌خصوص عراق و سقوط دولتهای مطیع رژیم، امروز دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸ موضوع روزنامه‌های هر دو باند حاکم بود.

پاسدار شریعتمداری در کیهان خامنه‌ای با اشاره به استعفای ناگزیر عادل عبدالمهدی از تشتت در مزدوران رژیم آه و ناله کرده و نوشته است: «آشوبگران در قد و قواره‌ای نیستند که بتوانند با توسل به زور، نخست‌وزیر یا رئیس‌جمهور کشور هدف را وادار به کناره‌گیری کنند، بلکه معمولاً این کناره‌گیری به توصیه دلسوزان فریب‌خورده و یا نفوذی‌های حریف صورت می‌پذیرد و رئیس ‌قوه اجرایی با این تصور (بخوانید توهم) که استعفا و کناره‌گیری او آتش فتنه را خاموش کرده و یا به خاموشی آن کمک می‌کند، دست به استعفا می‌زند، بی‌خبر و غافل از آن‌که با کناره‌گیری خود آتش فتنه و آشوب را تیزتر و مدیران فتنه را به ادامه آشوب و تخریب امیدوارتر می‌کند!»... طراحان آشوب در لبنان با بهره‌گیری از نفوذی‌ها توانستند نخست‌وزیر این کشور را به کناره‌گیری وادار کنند و در عراق این بخش از فرمول آشوب را با استفاده از اطرافیان ساده‌اندیش انجام دادند و عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور را به نقطه استعفا کشاندند!».

 

کیهان خامنه‌ای در ادامه نوشت: شواهد فراوانی در دست است که این روزها در ایران اسلامی نیز یک جریان مرموز و آلوده به وطن‌فروشی همان فرمول دیکته شده مدیران آشوب را در دست گرفته و به بهانه ناکارآمدی دولت -که البته خالی از واقعیت هم نیست- خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهور از مسئولیت هستند. آنچه این جریان آلوده دنبال می‌کند و تابلویی که بلند کرده است، دقیقاً و بی‌کم و کاست همان فرمول دیکته شده مدیران بیرونی آشوب‌های اخیر است.

 

روزنامه حکومتی رسالت به فشارها و درگیریها در عراق بعد از استعفای عادل عبدالمهدی اشاره کرده و به‌ نقل از قناد باشی یک مهرهٔ باند خامنه‌ای نوشته است« شاهد استعفا عبدالمهدی بودیم که نه تنها فشارها و ناآرامی‌ها کاهش نیافت بلکه افزایش یافت، به‌ویژه‌ این ناآرامی‌ها به آتش زدن کنسولگری ایران در نجف منجر شد و این موضوع ‌نشان‌دهنده آن بود که اغتشاشگران روابط ایران و عراق را نیز نشانه گرفته‌اند. «استعفای عبدالمهدی نه تنها آرامش را نتوانست به این کشور بازگرداند بلکه شرایط را بدتر کرد. تجربه نشان از آن است که در چنین شرایطی هرنوع اقدامی که از جانب اغتشاشگران به‌عنوان عقب‌نشینی تلقی می‌شود باعث گسترش دامنه اغتشاشات و ناآرامی‌ها خواهد شد و در ادامه شاهد چنین اتفاقی در عراق هستیم؛ فلذا باید در نظر داشت که علل اصلی این ناآرامی‌ها یک جوسازی بیرونی رسانه‌یی بسیار هدفمند، دامنه غیرقابل کنترل ناآرامی‌ها و مشاوران موافق استعفای وی بودند».

روزنامه حکومتی رسالت در مطلب دیگری با عنوان «مواظب چهل دزد بغداد باشیم» نوشته است «در میان این هیاهو و غوغایی که بخشی از آن نیز حمله به اماکن دیپلماتیک وابسته به جمهوری اسلامی ایران در عراق بوده است، شاهد تحرکات هشدار دهنده‌ای هستیم که اگر در مقابل آنها اقدامی صورت نگیرد، در آینده‌ای نزدیک شاهد وخامت اوضاع در این کشور و متعاقباً منطقه خواهیم بود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b51f8a4-021d-42e7-9c5b-c45337d5f8ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات