728 x 90

نامه نمایندگان کنگره از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به بایدن برای جلوگیری از ورود رئیسی جلاد به سازمان ملل

آکسیون ایرانیان آزاده در نیویورک در گرامیداشت شهدای قیام سراسری - ۲۴شهریور
آکسیون ایرانیان آزاده در نیویورک در گرامیداشت شهدای قیام سراسری - ۲۴شهریور

نمایندگان ارشد کمیته خارجی و کمیته نظارت بر ا مور دولت، از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، با ارسال نامه‌یی به رئیس‌جمهور آمریکا، حمایت خود را از تظاهرات ایرانیان آزاده روز سه‌شنبه ۲۸شهریور در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک علیه حضور و سخنرانی رئیسی جلاد در مجمع عمومی ملل متحد اعلام کردند.

نمایندگان کنگره در این نامه دو حزبی به بایدن تأکید کردند رئیسی که عضوی از هیأت مرگ در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی است که اکثر آنان از مجاهدین خلق بوده‌اند، نمی‌بایست اجازه ورود به خاک آمریکا و حضور در سازمان ملل را داشته باشد.

 

نامه دو حزبی نمایندگان کنگره به رئیس‌جمهور آمریکا

آقای رئیس‌جمهور،

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور (رژیم) ایران و هیأت همراه او قرار است در مجمع عمومی ملل متحد در شهر نیویورک در سپتامبر امسال شرکت کنند. ما از هزاران ایرانی مقیم آمریکا حمایت می‌کنیم که از یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت و یک ایران غیراتمی ایران دفاع می‌کنند و قصد داریم در تظاهرات «ایران آزاد» در نیویورک در ۱۹سپتامبر ۲۰۲۳ شرکت کنیم.

با توجه به نقض هولناک حقوق‌بشر توسط رئیسی و تلاش‌های مداوم دولت وی برای ترور شهروندان آمریکایی، ما نباید به‌چنین مجرمی این فرصت را بدهیم که بر خاک ایالات‌متحده قدم بگذارد یا برای او اعتبار سخنرانی در سازمان ملل را فراهم کنیم. رئیسی عضو «هیأت‌های مرگ» بوده که مسئول قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ هستند و او به‌تلاش‌های خود برای تضعیف آزادی در ایران و تعرض به‌مخالفان ادامه می‌دهد. ما از شما می‌خواهیم که به‌رئیسی و هیأت همراه وی ویزای ورود ندهید.

در دورهٔ کنونی کنگره، ۲۳۸عضو کنگره حمایت چشمگیری را از قطعنامهٔ ۱۰۰ ابراز کرده‌اند که تأکید می‌کند این قتل‌ها توسط «هیأت‌های مرگ» صورت گرفته که در ۱۹ژوئیه۱۹۸۸ (۲۸ تیر ۱۳۶۷) تشکیل شد و به‌گونه‌یی عمل می‌کرد که هدف آن نابودی اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بود».

رئیسی به‌طور علنی از کشتارهای جمعی زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ و قتل‌عام تظاهر کنندگان طرفدار دموکراسی در ایران در سال۱۴۰۱ دفاع کرده است. در پاسخ به‌این موارد متعدد جنایات علیه مردم ایران، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، رئیسی را تحت فرمان اجرایی ۱۳۷۸۶ در سال۲۰۱۹ تحریم کرد.

صرف‌نظر از تصمیم در مورد ویزای ایالات‌متحده برای رئیسی، ما معتقدیم بسیار مهم است که موضع کنگره را مورد تأکید قرار بدهیم و بیش از پیش خواهان آن بشویم که ایالات‌متحده «در هر راه‌اندازی یک تحقیق بین‌المللی در مورد قتل‌های فراقانونی مخالفان ایرانی در سال۱۳۶۷ مشارکت کند». نقش آشکار رئیسی در جنایات کنونی علیه بشریت و ترور مخالفان در خارج از ایران، ضرورت حسابرسی از او به‌خاطر جنایاتش را مورد تأکید قرار می‌دهد.

در یک دههٔ گذشته، دو رئیس‌جمهور ایالات‌متحده به‌مقامات (رژیم) ایران ویزای ورود نداده‌اند، از جمله به‌سفیر (رژیم) ایران در سازمان‌ملل حمید ابوطالبی در سال۲۰۱۴ و به‌وزیر خارجهٔ آن محمد جواد ظریف در سال۲۰۲۰. با توجه به‌سوابق درازمدت و فاحش رئیسی و رژیم وی، ما قویاً از شما می‌خواهیم این مسألهٔ مهم را مد نظر قرار بدهید، زیرا حضور آنها در ایالات‌متحده یا در سازمان‌ملل نه فقط نامناسب بلکه بالقوه خطرناک است.

 

نمایندگان امضا کننده: اعضا کنگره آمریکا:

  • نانسی میس، Nancy Mace
  • جرد مسکویتز، Jared Moskowitz
  • نیکل مالیوتاکیس Nicole Malliotakis
  • جو ویلسون Joe Wilson
  • کریس پاپاس Chris Pappas
  • لنس گودن Lance Gooden
  • تام مک کلنتاک Tom McClintock
  • رندی و بر Randy K. Weber
  • نیکولاس لنگورتی Nicholas A. Langworthy
  • الکس مونی Alex X. Mooney
  • پال گوسار Paul A. Gosar
  • استیو کوهن Steve Cohen
  • جان مولینار John R. Moolenaar
  • شیلا جکسون لی Sheila Jackson Lee
  • رالف نورمن Ralph Norman
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c92d259-274e-4d00-9152-caf656054561"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات