728 x 90

نامه جیمز بزن نماینده پارلمان کانادا و وزیر دفاع سایه به‌ رئیس شورای اتحادیه اروپا: محکوم کردن کیفرخواست علیه مجاهدین توسط رژیم

جیمز بزن نماینده پارلمان کانادا و وزیر سایه
جیمز بزن نماینده پارلمان کانادا و وزیر سایه

نامه جیمز بزن نماینده پارلمان کانادا و وزیر دفاع سایه به رئیس شورای اتحادیه اروپا: محکوم کردن کیفرخواست علیه مجاهدین توسط رژیم

 

رئیس شورای اتحادیه اروپا
بروکسل، بلژیک
آقای رئیس

من این نامه را به شما می‌نویسم تا مخالفت شدید خود را با سرکوب اخیر حکومت جمهوری اسلامی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران و اعضای آن‌که پناهنده هستند، ابراز کنم.

همان‌طور که می‌دانید در تاریخ ۲۹ژوئیهٔ ۲۰۲۳ قضاییهٔ (رژیم) ایران صدور کیفرخواستی را علیه سازمان مجاهدین خلق ایران به‌همراه ۱۰۴تن از اعضای آن اعلام کرد. افرادی که کیفرخواست به‌طور جداگانه از آنها نام برده است، پناهندگان کشورهای اروپایی از جمله ساکنان اشرف۳ در آلبانی هستند که ۴دههٔ گذشته را در خارج از ایران سپری کرده‌اند. رژیم اکنون قصد دارد از این کیفرخواستها برای حمایت از استرداد آنها به‌ایران استفاده کند.

آنچه ما شاهد آن هستیم این است که رژیم وحشی استبدادی در تهران یک اپوزیسیون مردمی حکومت خود را چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی به شیوه‌یی مغایر با قوانین بین‌المللی سرکوب می‌کند.

کانادا یک مدافع سرسخت دموکراسی، حقوق‌بشر و حاکمیت قانون است و من به‌عنوان یک نمایندهٔ پارلمان کانادا، به‌صراحت با این کیفرخواستها و تمام تلاش‌های بعدی برای استرداد مخالفم.

لذا از شما می‌خواهم موارد زیر را انجام دهید:

- محکوم کردن و مخالفت با کیفرخواست علیه سازمان مجاهدین خلق ایران و ۱۰۴عضو آن توسط رژیم ایران.

- کسانی که مسئول جنایات علیه بشریت در داخل رژیم ایران هستند را در دادگاههای بین‌المللی تحت پیگرد قانونی قرار دهید.

- تلاش برای تضمین حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اروپا از جمله در داخل اشرف۳، با حمایت از حقوق آنها بر اساس کنوانسیون۱۹۵۱ ژنو، کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر و قوانین بین‌المللی.

با احترام،

جیمز بزن، نماینده پارلمان

وزیر سایه دفاع

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfa642e3-ce7d-477a-bb47-f7099ee1a178"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات