728 x 90

مقامهای آمریکایی:‌ هر شرکتی که با رژیم ایران معامله کند با میلیاردها دلار جریمه روبه‌رو می‌شود

‌ هر شرکتی که با رژیم ایران معامله کند با میلیاردها دلار جریمه روبرو می شود
‌ هر شرکتی که با رژیم ایران معامله کند با میلیاردها دلار جریمه روبرو می شود

یکی از مقامهای آمریکایی به واشنگتن فری بیکن گفت: مقامات ما جلسات توجیهی در سراسر جهان داشته‌اند که توضیح دهند مهم نیست شما کجای جهان باشید اگر شما کارزار فشار پرزیدنت را تضعیف کنید ما راه‌هایی را پیدا می‌کنیم تا با میلیاردها دلار جریمه به شما ضربه بزنیم.

نگرانی‌هایی در میان مقامات آمریکایی از دو نهاد مالی مهم آمریکا در قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین‌المللی که اساس تحریمهای جدید دولت ترامپ علیه ایران است و متعهد نمی‌باشند وجود دارد.

جی پی مورگان و سیتی بانک که دو نهاد مالی مهم آمریکایی عضو هیأت مدیره شبکه مالی سوئیفت می‌‌باشند که نقل و انتقال بانکی بین‌المللی را تسهیل می‌‌کند(از پاسخ) به پرسشهای فری بیکن در مورد این‌که آیا آنها قصد قطع ایران از شبکه و تبعیت از تحریمهای دولت ترامپ را دارند یا خیر امتناع کردند.

این دو بانک می‌توانند نقشی مهم در تضمین سوئیفت و اعضای آن در تبعیت از تحریمهای جدید بازی کنند که بانک مرکزی ایران و شبکه‌های زیرساختهای مهم ایران را هدف قرار می‌‌دهد.

 

هر بانک و شرکتی که تحریم را نقض کند مجازات می‌شود

مقامات ارشد دولت آمریکا و رهبران کنگره بر بانکهای جهانی فشار آورده‌اند از جمله آنهایی که در آمریکا قرار دارند تا که دسترسی مالی جهانی رژیم ایران را به‌ویژه از طریق سوئیفت قطع کنند سوئیفت تأمین کننده اصلی تبادلات مالی و اطلاعات بانکی سراسر جهان است.

هیاتی از ۱۶قانونگذار جمهوریخواه روز پنجشنبه از سوئیفت خواستند تا به فوریت دسترسی ایران را قطع کند یا که با ضربه شدید تحریمهای جدید آمریکا مواجه شود که ممکن است هم نهادهای مالی آمریکایی و هم اروپایی را که از اعمال این اقدامات خودداری کنند زیر ضرب ببرد.

قانونگذاران جمهوری خواه به استیون منوچین وزیر خزانه‌داری نوشتند که «اعمال قاطع و سریع برای استراتژی فشار حداکثر دولت، برای موفقیت حیاتی است تا هم منابع رژیم برای رفتار شرورانه‌اش را خشک کند و هم علامتی از تعهد آمریکا به حفظ تمامیت ساختار تحریم هایمان باشد.

 

هشدار آمریکا به بانکها

مقامات آمریکایی که روی این تلاش‌ها ماههاست کار می‌کنند به فری بیکن گفتند که به بانکهای آمریکایی مانند جی.پی مورگان و سیتی خاطرنشان شده است که آنها از تحریمهای دولت ترامپ اگر که گام‌هایی برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت و سایر شبکه‌های مالی را برندارند از این امر مستثنی نخواهند بود.

یکی از مقامات شرکت‌ کننده در فشار تحریمها به فری بیکن گفت... «مقامات ما جلسات توجیهی در سراسر جهان داشته‌اند که توضیح دهند مهم نیست شما کجای جهان باشید اگر شما کارزار فشار پرزیدنت را تضعیف کنید ما راه‌هایی را پیدا می‌کنیم تا با میلیاردها دلار جریمه به شما ضربه بزنیم» .

این مقام گفت: «فکر می‌کنید احتمال دارد که ما اجازه دهیم شرکتها و افرادی که عملاً در نیویورک مقر دارند از آن فرار کنند؟».

 

سوئیفت باید به تحریمها تن بدهد

ریچارد گولدبرگ کارشناس ارشد در بنیاد دفاع از دموکراسیها که حامی قطع سوئیفت از رژیم ایران است به فری بیکن گفت بانکهای آمریکایی که در هیأت مدیره سوئیفت باشند با تصمیم‌گیری مهمی مواجهند.

گلدبرگ که کارمند ارشد سنا بوده که در طراحی تحریمهای اصلی علیه رژیم ایران کمک کرده گفت: «سوئیفت و مدیران آن خطر فوق‌العاده‌ای را باید بپذیرند».

«ما این تحریمهای قانونی را در سال ۲۰۱۲ نوشتیم در حالی که حضور این بانکها در هیأت مدیره را هم در نظر داشتیم. این جایی است که پرزیدنت دارای نفوذی است که سوئیفت را مجبور به اقدام می‌کند».

 

بیشتر بخوانید:

انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده

سپاه پاسداران فهرستی از شرکتها و بانکهایی را که به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی جریمه شده‌اند منتشر کرد و نوشت:

همین جریمه‌های سنگین باعث شده است که خارجی‌ها به‌شدت از همکاری با نظام، واهمه داشته باشند.

 

جریمه شرکتها و بانکها از سال ۲۰۰۹ تا کنون

خبرگزاری سپاه پاسداران می‌نویسد: از سال ۲۰۰۹ تا کنون آمریکا حداقل ۱۷میلیارد دلار از محل جریمه شرکتها و بانکهای خارجی ناقض تحریم‌های (نظام) ایران درآمد داشته است و همین جریمه‌های سنگین باعث شده است خارجی‌ها به‌شدت از همکاری با ایران واهمه داشته باشند.

نخستین بار در سال ۲۰۰۹ بانک «کردیت سوئیس» بیش از ۵۰۰میلیون دلار جریمه شد.

آمریکا شرکت حمل‌‌ و نقل دریایی DHL را در سال ۲۰۰۹ به‌دلیل نقض تحریم‌های ایران به پرداخت ۹.۴میلیون دلار محکوم کرد.

 

بزرگترین جریمه تاریخ به‌خاطر نقض تحریمهای رژیم ایران

در قالب این طرح، بزرگ‌ترین جریمه تاریخ برای یک بانک فرانسوی از سوی آمریکایی‌ها اعمال شد. بانک BNP پاریبای فرانسه به‌دلیل نقض تحریم‌های نظام ایران نهایتاً در سال ۲۰۱۴ و پس از کشمکش‌های طولانی توافق کرد تا در عوض توقف برگزاری دادگاهها و در یک مصالحه، ۸.۹میلیارد دلار جریمه به آمریکایی‌ها بپردازد.

پیشتر بانک HSBC انگلیس در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل نقض تحریم‌ها و برخی دیگر کشورها به ۱.۹میلیارد دلار جریمه محکوم شده بود.

بانک استاندارد چارترد انگلیس نیز به بهانه مشابه به پرداخت ۶۶۷میلیون دلار از سوی مراجع قضایی آمریکا به‌عنوان جریمه ملزم شد.

بانک ING هلند، کردیت سوئیس، ABN AMRO هلندی انگلیسی نیز از جمله بانکهایی بودند که به ترتیب به پرداخت ۶۱۹، ۵۳۶و ۵۰۰میلیون دلار به آمریکا به بهانه نقض تحریم‌ها محکوم شدند.

خبرگزاری سپاه پاسداران سپس لیست ۳۵بانک و شرکتی که مورد جریمه دولت آمریکا قرار گرفته‌اند را ردیف کرده است.

 

تحریم ایران – فهرست ۳۵شرکت و بانک که تحریمهای رژیم ایران را نقض کرده‌اند:

انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران

انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران

انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران

انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea71d9c9-5c08-4525-8beb-efc04eddec2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات