728 x 90

تحریم ایران، پتروشیمی کره‌ جنوبی، به جای ایران از منابع دیگری نفت خریداری می‌کند

تحریم نفتی
تحریم نفتی

به گزارش خبرگزاری رویترز ۱شهریور ۹۷، شرکت پتروشیمی‌ هانوا توتال کره جنوبی برای جایگزین کردن منابع نفت و گاز ایران، واردات میعانات گاز طبیعی از آمریکا و استرالیا را افزایش داد و به‌دنبال محموله‌های بیشتر از اروپا است. بنا‌بر این گزارش اقدام این شرکت کره جنوبی همسو با تلاش پالایشگاههای دیگر این کشور است که می‌خواهند به جای خرید نفت از ایران، محصولات مورد نیاز را از کشورهای دیگر وارد کنند.

شرکت کره‌ای، هانوا توتال که تولید کننده محصولات پتروشیمی است در راستای اجرای تحریم علیه رژیم ایران منبع خرید نفت خود را تغییر داده و یک میلیون بشکه میعانات گاز طبیعی از شرکت آمریکایی «فورد ایگل» برای تحویل در ماه نوامبر خریده است، این شرکت، واردات از استرالیا را نیز افزایش داده است.

مرحله دوم تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران که اساساً در زمینه نفت است از نیمه آبان ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

آمریکا برای تشویق به قطع همکاری کشورهای عمده خریدار نفت ایران، گفته است ممکن است به کشورهایی که واردات نفت خود از رژیم ایران را کاهش دهند معافیت از تحریم بدهد.

 

پیش‌بینی کاهش صدور نفت رژیم ایران

سایت حکومتی تجارت نیوز۱۹مرداد۹۷، گزارش داده بود: در ماه گذشته میلادی کره جنوبی و کشورهای اروپایی صادرات نفت از ایران را کاهش داده‌اند.

بنا بر این گزارش چین و هند، به‌عنوان مهم‌ترین مشتریان نفت ایران واردات خود از این کشور را در مجموع، هفت درصد کاهش داده‌اند.

کشورهای اروپایی نیز در مجموع نزدیک به ۲۰هزار بشکه در روز کمتر نفت از ایران وارد کرده‌اند.

روند کاهش واردات نفت از رژیم ایران، از ماه گذشته آغاز شده است و ناظران پیش‌بینی می‌کنند سیر کاهشی واردات نفت و محصولات نفتی از ایران از شهریورماه سال جاری با سرعت بیشتری ادامه یابد.

خبرگزاری حکومتی تسنیم نوشت؛ بزرگترین شرکت پالایشگاهی ژاپن، به‌علت نامشخص بودن نحوه مواجهه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ممکن است در ماه سپتامبر ناگزیر به قطع خرید نفت از ایران شود.

...ایالات متحده هدف از بازگرداندن تحریم‌های علیه رژیم ایران را وارد کردن سنگین‌ترین فشارها به این کشور برای تغییر سیاست‌ها و کشاندن تهران به پای میز مذاکرات عنوان می‌کند و امیدوار است صادرات نفت ایران تا یک و نیم میلیون بشکه در روز کاهش یابد. هر گونه کاهش قابل‌توجه در فروش نفت، یک ضربه به اقتصاد زیرضرب رژیم ایران محسوب می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9b31466-eb09-435f-98b5-c33e0ce4448f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات