728 x 90

هرچه تحریم ها بیشتر شود خشم مردم علیه رژیم ایران بیشتر میشود/ گزارش اسکای نیوز

تظاهرات با افرایش تحریمها بالا می گیرد
تظاهرات با افرایش تحریمها بالا می گیرد

اسکای نیوز:سپاه پاسداران ایران اعلام کرد از برنامه‌های موشکی‌اش دست برنخواهد داشت و به تقویت قدرت ها دفاعی‌اش متعهد است. این موضعگیری پس از سخنان جان بولتن مشاور امنیت ملی است که حول فعالیتهای آمریکا جهت اعمال تحریم علیه تهران صحبت کرده و آنرا بانکدار مرکزی تروریسم در جهان خوانده بود.

تهدید و خط و نشان کشیدن تنها زبانی است که رژیم ایران برای مقابله با بحرانها با آن صحبت می‌کند و این بار نیز فرماندهان سپاه پاسداران با همان زبان با مشاور امنیت ملی آمریکا یعنی جان بولتن و به‌طور مشخص خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا صحبت می‌کنندکه البته باید گفت این صحبتها از روی عجز کامل در برابر بحرانهای روزافزون ومتراکم است. سپاه پاسداران در بیانیه‌یی از توقف برنامه‌های موشکی خود سرباز زد و اعلام کرد که تقویت توان دفاعی رژیم ایران هم‌چنان راهبرد اصلی این رژیم است.

این اظهارات پس از آن بود که مشاور امنیت ملی آمریکا نوک تیز حمله را بطرف رژیم ایران گرفت و برخلاف نفی هدف واشنگتن مبنیبر تغییر رژیم ، ایران را به در پیش گرفتن مشی تروریستی از سال ۱۳۵۷متهم کرد.

 

تأثیر تحریم رژیم ایران بیش از حد انتظار است

بولتون تأکید کرد که تحریمهای واشینگتن علیه تهران، اقدامی بیش از انتظار بود که تاثیر آن بر اقتصاد ایران و آرای مردم در داخل این کشور بسیار زیاد  وگسترده است. رژیم ایران طبق معمول با اظهارات تهدیدآمیز این‌گونه وانمودمی‌کند که دارای قدرت بسیار عظیمی است و در صورت شروع جنگ هزینه نظامی بسیار سنگینی به آمریکا تحمیل خواهد کرد.

البته رژیم ایران زمانی دست به این اظهارات تهدیدآمیز می‌زند که در زیر فشار وتنگناهای خفه کننده سیاسی و اقتصادی در داخل و خارج قرار دارد.

اسکای نیوز: ازواشینگتن خانم هدیل عویس روزنامه‌نگار در ارتباط با سخنان مشاور امنیت ملی آمریکا و مواضع سپاه پاسداران گفت: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در اسراییل در رابطه با ایران و ادامه فشار بر آن صحبت کرد.

روشن است که سیاست اقدام علیه ایران در دولت و سیاست خارجی ترامپ یک سیاست پایه‌یی است.

روسیه به ترامپ گفته است که دیگر منافع‌شان با منافع رژیم ایران در سوریه همخوانی ندارد بنابراین معنی‌اش اینست که ایران هیچ تکیه گاهی نیز در جامعه جهانی ندارد در نتیجه هیچ راهی بجز یاوه سرایی با تهدید موشکی و یا دخالتهای بیشتر در کشورهای منطقه ندارد.

اسکای نیوز: بنظر شما تحریمهای واشینگتن علیه ایران مؤثر بوده و روی فعالیتهایش تاثیر گذاشته و آنها را محدودتر کرده یا این‌که رژیم ایران مانند دهه‌های گذشته به آن عادت کرده است؟

هدیل عویس: بله ایران به این تحریمها عادت کرده اما تحریمهای گذشته هیچیک مثل این بار نبوده اند. مثلاً الآن بازار و طلا در ایران کاملاًً راکد شده. فعالیتهای نفتی کاملاًً متوقف شده، تولید خودرو هم بطور کامل فلج شده یعنی چنان‌چه در این شرایط ایران بخواهد هر گونه پیشرفت تکنولوژیکی داشته باشد اساساً راه به روی او بسته شده چرا که تمامی شرکتهای صنعتی، رژیم ایران را تحریم کرده‌اند.

کشورهایی که در بخش خصوصی بخواهند در ایران کار کنند هم‌ چنین امکانی را ندارند وخلاصه، خط تحریم آمریکا در حال پیشروی است.

در نتیجه وقتی ایران تهدید به بستن تنگه هرمز می‌کند مثل اینست که کسی به پای خودش شلیک کند. یعنی اگر بخواهد چنین کاری بکند قبل هر طرف دیگر خودش ضرر کننده خواهدبود حتی اگر به جامعه جهانی هم آسیب‌هایی برساند خودش بیشتر ضررمی‌کند.

 

تهدیدهای رژیم ایران مصرف داخلی دارد

اسکای نیوز: یعنی تهدیدات رژیم ایران و یا اظهارات سپاه پاسداران صرفاً جنبه مصرف داخلی و تبلیغاتی دارد؟

هدیل عویس: اینها یکسری تبلیغات برای مصرف داخلی است چرا که مردم به این نتیجه رسیده‌اند که بایستی این رژیم سرنگون شود بنابراین این حنا هم برای رژیم ایران رنگی نخواهد داشت چرا که این رژیم در یک تنگنای بزرگ قرار گرفته . چون تمامی ثروتهایش را به هدر داده. به گزارش استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل در سوریه این رژیم برای سرپا نگه‌داشتن بشار اسد بر سرحاکمیت ۳۶-۳۵میلیارد دلار هزینه کرده و تمامی اینها دود شده چون ایران امید داشت که الآن بتواند هزینه‌هایی را که در سوریه کرده با برنامه باز سازی سوریه بازگرداند در حالیکه می‌بینیم آمریکا برای بازسازی مناطق آزاد شده از تصرف داعش در سوریه یک طرح کامل تهیه کرده و جاپایش را نیز در مناطق شرق فرات تثبیت کرده است ولی ایران تمامی این مبالغی را که در سوریه هزینه کرده و روسیه هم از آن به‌عنوان یک سلاح اجاره‌ای استفاده کرده، دود شده.

همه می‌خواهند ایران را از سوریه بیرون کنند. به این دلیل ایران به چنین خطابه‌های مردم فریبی نیازمند شده تا بتواند حفره آن را در بقیه زمینه‌ها مثل بکار گیری شبه‌‌نظامیان واینهمه آزار اذیت همسایگان پر کند. این رژیم واقعاً با این کارهایش ایران را به فقر و فاقه و روز سیاه انداخته است.

اسکای نیوز: آیا این اظهاراتی را که شما از آنها یاد کردید و گفتید که مصرف داخلی دارد می‌تواند بهرحال دردی از این رژیم درمان کند؟ به‌خصوص که مرحله دوم تحریمهای آمریکا در ماه نوامبر آینده نیز در راه است.

هدیل عویس: طبعاً همین‌طور است این رژیم نه مردم ایران و نه مردم دیگر کشورها که برایش اهمیتی ندارد که گرسنه باشند. همین الآن بعضی مدارس تعطیل شده‌اند یا کارمندانی هستند که چندین ماه حقوق نگرفته‌اند، آخر صحبتهای های مردم فریب چه مشکلی از آنها حل می‌کند؟ مردم نیاز به غذا و نان دارند. می‌خواهند کار وتجارت کنند ضمن این‌که مردم ایران در اساس با این رژیم هیچ سنخیتی ندارند. از ۲۰سال پیش هم مردم ایران این رژیم را نمی‌خواستند. مردم ایران با آمریکا هم دشمنی ندارند و در شعارهایشان نیز اینها را می‌گویند. مردم اساساً فعالیتهای موشکی رژیم را نمی‌خواهند. در تظاهرات از همه می‌خواهند که بیایند و به آنها بپیوندند. این تظاهرات به‌طور مستمر ادامه دارد بنابراین هر چه که این تحریمها بیشر شود خشم وکینه مردم نیزعلیه این رژیم بیشتر خواهد شد.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/554bc439-2609-4f68-a24b-f9615de66805"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات