728 x 90

مدیر اطلاعات دفاعی آمریکا:‌ رژیم ایران قایقهای انفجاری و مینهای زیردریایی شبه‌نظامیان حوثی را تقویت کرده است

ژنرال رابرت اشلي مدير آژانس اطلاعات دفاعي آمریکا
ژنرال رابرت اشلي مدير آژانس اطلاعات دفاعي آمریکا

ژنرال رابرت اشلی مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بر افزایش دخالتهای رژیم ایران در سراسر خاورمیانه خصوصاً در عراق، سوریه و یمن تأکید کرد.

سایت نشنال در شماره امروز شنبه 19اسفند نوشت:‌ ژنرال رابرت اشلی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی را اقدامی با  "هزینه کم و بهره‌برداری بسیار" توصیف کرد... وی گفت  این حمایت شامل کمک به  شبه‌نظامیان حوثی برای "بهبود قابلیتهای نظامی و موشکی  است که از طریق حملات موشکی علیه اهدافی در عربستان سعودی و کشتیهای ائتلاف به رهبری عربستان  سعودی در دریای سیاه اجرا می‌گردد"... مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا  افزود: حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی صرفاً مربوط به کمکهای مرگبار زمینی و هوایی نیست... قابلیتهای دریایی شبه‌نظامیان حوثی با حمایت رژیم ایران  تقویت شده‌اند. که در حال حاضر شامل" موشکهایهای ضد کشتی،  قایقهای انفجاری و مینهای دریایی"  است.

 وی گفت بعد از توافق اتمی که در سال 2015 با رژیم ایران به امضا رسید، این رژیم بخشی از دستاوردهای مالی ناشی از  این توافق را در اختیار نیروهای امنیتی خود قرار داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cfe54c6-a49d-4a9b-8468-243afd605c3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات