728 x 90

محکومیت انتخاب رژیم ایران به‌عنوان گزارشگر سازمان ملل در خلع‌سلاح توسط آمریکا

رابرت وود نماینده امور ویژه سیاسی آمریکا در سازمان ملل
رابرت وود نماینده امور ویژه سیاسی آمریکا در سازمان ملل

رابرت وود نماینده امور ویژه سیاسی آمریکا در سازمان ملل؛ روز پنجشنبه ۱۱خرداد در بیانیه‌یی ضمن برشمردن عملکرد رژیم ایران در نقض مکرر قطعنامه‌های سازمان ملل؛ انتخاب این رژیم به‌عنوان گزارشگر سازمان ملل در خلع‌سلاح را به‌شدت محکوم کرد.
رابرت وود در بیانیه خود با یادآوری نقض مکرر قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل با تأکید بر برنامه موشکهای بالستیک و عدم همکاری رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استدلال کرد که دولت ایران به‌دلیل «اعمال خشونت آمیز»، «نقض حقوق‌بشر» و «تحریک درگیری»، شایسته گزارشگری کمیسیون خلع‌سلاح سازمان ملل متحد نیست.
وی هم‌چنین با اشاره به نقش این رژیم در جنگ روسیه در اوکراین که آنرا «تضعیف صلح و امنیت بین‌المللی» خواند اضافه کرد «جمهوری اسلامی حداقل ۴۰۰پهپاد مسلح به روسیه داده است که برای هدف قرار دادن زیرساختهای حیاتی و کشتن غیرنظامیان اوکراین استفاده می‌شود که چنین نقل و انتقالاتی بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع است».
رابرت وود در پایان افزود: «انتخاب رژیم ایران به عنوان گزارشگر کمیسیون خلع‌سلاح سازمان ملل سازمان ملل متحد، اعتبار کار این کمیسیون را با توجه به عدم همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تضعیف می‌کند و آمریکا مخالفت خود را با تصدی‌گری نمایندگان جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد تا زمانی که به این اقدامات رسیدگی شود اعلام می‌دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab1875ec-1136-43dc-9b22-54e3c2fecf1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات