728 x 90

فاکس‌نیوز: تظاهر کنندگان در مقابل سازمان ملل خواستار محاکمهٔ رئیسی شدند

تظاهرات ایرانیان آزاده در نیویوریک مقابل سازمان ملل متحد - ۲۸شهریور ۱۴۰۲
تظاهرات ایرانیان آزاده در نیویوریک مقابل سازمان ملل متحد - ۲۸شهریور ۱۴۰۲

فاکس نیوز گزارش داد: در حالی که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور (رژیم) ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، هزاران معترض در بیرون آنجا او و رژیمش را قاتلان تروریست خواندند که باید در برابر عدالت قرار بگیرند.

جمعیت زیادی از معترضان که صدایشان به‌دیپلماتهایی می‌رسید که برای این اجلاس بین‌المللی تجمع کرده بودند، شعار می‌دادند: «مرگ بر رژیم تروریستی در ایران». جمعیت به‌طور مکرر شعار می‌داد: «رئیسی قاتل است! مرگ بر رئیسی!»، «رئیسی را همین حالا محاکمه کنید! تغییر رژیم در ایران توسط مردم ایران!».

علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در این تجمع خطاب به شرکت کنندگان گفت: «چندین هزار نفر از شما از سراسر ایالات‌متحده، از بیش از ۴۰ایالت آمده‌اید تا پیام قاطعی به‌اعضای سازمان ملل بدهید که ابراهیم رئیسی به‌ملل متحد تعلق ندارد. او یک قاتل کشتار جمعی است و باید به‌جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شود».

شورای ملی مقاومت ایران بزرگ‌ترین (جنبش) اپوزیسیون ایران است که به‌مدت چندین دهه علیه رژیم مذهبی مبارزه کرده است.

مریم رجوی، (پرزیدنت برگزیدهٔ) این گروه در یک پیام ویدئویی خطاب به (تظاهر کنندگان) گفت: «امروز با حضور رئیسی این دژخیم خون‌آشام یکی از زشت‌ترین و سیاه‌ترین روزهای سازمان ملل است».

او به‌محاکمهٔ رئیسی و خامنه‌ای ولی‌فقیه (رژیم) توسط دادگاه بین‌الملل لاهه به‌خاطر جنایت علیه بشریت فراخوان داد و گفت: «آنها باید این رژیم دینی را به‌عنوان تهدید صلح و امنیت جهان تحت فصل هفت منشور ملل متحد قرار دهند».

فصل هفتم شورای امنیت سازمان‌ملل را فرامی‌خواند که به «تهدیدات صلح، نقض صلح و اقدامات تجاوزکارانه» رسیدگی کند. از جمله مفاد آن پتانسیل استفاده از نیروی نظامی برای اطمینان از انطباق با قوانین بین‌المللی است.

فاکس نیوز در ادامهٔ این گزارش می‌نویسد:

(تظاهر کنندگان) تصمیم (دولت) پرزیدنت بایدن را مبنی بر آزاد کردن ۶میلیارد دلار از درآمدهای نفتی (رژیم) ایران به‌ازای آزادی پنج آمریکایی توسط (حکومت) تهران به‌شدت محکوم کردند. آنها می‌گویند که واگذاری بسته‌های مملو از میلیارد (ها دلار) به‌این رژیم مذهبی فقط منجر به‌تأمین مالی تروریسم بیشتر تحت حمایت (حکومت) تهران خواهد شد.

جعفرزاده به فاکس نیوز گفت: «هر پولی که به‌ایران می‌رود، سرانجام برای کشتن مردم در داخل ایران و تأمین مالی تروریسم در خارج از کشور به‌جیب سپاه پاسداران می‌رود.

فاکس نیوز اضافه کرد: این (تظاهرات) که تمام طول روز ادامه یافت، بسیاری را در تلاش برای سرنگونی رژیم ایران پرانرژی‌تر و مقاوم‌تر کرد.

جعفرزاده به‌ جمعیت گفت: «ما بسیار مطمئن هستیم که پیروز می‌شویم. ما پیروز خواهیم شد، مردم ما آزاد خواهند شد».

«مقاومت ایران با افرادی مانند شما که هر روز اینجا بوده‌اند حضور دارد و تا زمانی که ایران آزاد نشود، (در صحنه) حضور خواهد داشت».

تلویزیون فاکس۷ آمریکا:

در بیرون سازمان‌ملل، سفر رئیس‌جمهور (رژیم) ایران به‌آمریکا منجر به‌اعتراض شد.

سناتور توریسلی: ممکن است رئیسی در آن (ساختمان) باشد، اما مردم همین‌جا ایستاده‌اند.

تلویزیون دبلیو ای.بی.سی آمریکا: در بیرون ملل متحد، تعداد بسیاری، به‌نقض‌حقوق‌بشر توسط حکومت ایران اعتراض کردند...

یکی از تظاهر کنندگان: پیام ما این است که (رئیس) مردم را نمایندگی نمی‌کند و... یک جنایتکار است که باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8165994e-baf4-42eb-8a3e-6446e8791b33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات