728 x 90

ضربه مالی آلمان به رژیم ایران ...پولها مال شما نیست

تلاش رژیم برای بیرون کشیدن میلیونها یورو ازآلمان

داچ بانک در آلمان
داچ بانک در آلمان

روزنامه وال ستریت ژورنال چاپ آمریکا روز جمعه نوشت آلمان قوانین مالی جدیدی را از ماه اوت اجرایی می‌کند که بر اساس آن می‌توان تلاش رژیم ایران برای بیرون کشیدن صدها میلیون دلار از بانکهای آلمان را خنثی کند.

وال ستریت به‌نقل از مسؤلان آمریکایی نوشت، قوانین جدید مبارزه با پولشویی که بانک مرکزی آلمان پیشنهاد کرده چه بسا رژیم ایران را از ۳۰۰میلیون یورو (۳۴۷میلیون دلار) محروم کند.

این روزنامه چنین پولی را منبع تنش میان واشنگتن و برلین می‌داند و می‌گوید، این قانون جدید بعد از فشارهای آمریکا به مقامات آلمانی تصویب شده است.

سخنگوی وزارت دارایی آلمان در ژوئیه گذشته فاش ساخت که مقامات کشورش خواست رژیم ایران برای بیرون کشیدن ۳۰۰میلیون یورو از حسابهای بانکی آلمان و انتقال آن به ایران را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

دخالت سفیر آمریکا

«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان در گفتگو با روزنامه آلمانی بیلد با اشاره به‌درخواست رژیم ایران برای انتقال ۳۰۰میلیون یورو از بانک تجاری ایران و اروپا به‌صورت نقد و با هواپیما به داخل ایران گفت: امیدوارم که دولت آلمان مانع از انتقال این پول به ایرانیها شود.

سفیر آمریکا در آلمان گفت: این اقدام آلمان به‌خاطر دخالت آمریکا در این پرونده و عدم پاسخگویی این کشور به خواسته رژیم ایران صورت گرفته است.

گرنل گفت: دولت آمریکا از طرحهای رژیم ایران برای بیرون کشیدن صدها میلیون یورو پول نقد از بانکهای آلمانی بسیار نگران است. او اضافه کرد که از مقامات بلندپایه آلمان می‌خواهیم تا این طرح رژیم ایران را متوقف کنند.

لازم به ذکر است که رژیم ایران با بحران خفه کننده مالی و کاهش روزافزون قیمت ریال روبه‌روست، امری که باعث شروع موج تظاهرات در شهرهای ایران شده است. این در حالی است که هنوز مرحله اول تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم شروع نشده است.

 

آینده‌ای سیاه

پیش‌بینی می‌شود پاسخ منفی آلمان به رژیم ایران که با شروع اولین مرحله از تحریمهای اقتصادی همزمان است بحرانهای اقتصادی رژیم را بیشتر کند.

در ماه مه گذشته دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برجام را لغو می‌کند و تحریم‌هایی که بعد از سال ۲۰۱۵از روی رژیم ایران برداشته شده بود مجدداً بر روی آن اعمال خواهد شد.

در تحریمهای جدید آمریکا واشنگتن از تمامی کشورهای جهان و شرکتهای بزرگ نفتی خواسته است با شروع ماه نوامبر معامله با رژیم ایران را به صفر برسانند در غیر این صورت در لیست سیاه وارد خواهند شد.

مطالب مرتبط:

پیامدهای اولیه تحریم‌ها علیه ایران

کنفرانس بین‌المللی ایران: چشم‌انداز تغییر - سیاست صحیح در قبال ایران

هشدار آمریکا: به تجارت با رژیم ایران پایان دهید

قیام،‌ رو به صعود، نظام، رو به سقوط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d22ea142-db82-45c6-b950-b1326fea0e6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات