728 x 90

سی.ان.ان: گلوله‌ها و کشتار رژیم ایران در سنندج، نتوانسته اراده مردم را متوقف سازد

درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر در سنندج ۱۹مهرماه ۱۴۰۱
درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر در سنندج ۱۹مهرماه ۱۴۰۱

سی.ان.ان در گزارشی از درگیری و هجوم نیروهای سرکوبگر خامنه‌ای به مردم سنندج نوشت: گلوله‌ها و کشتاری که رژیم در سنندج ایجاد کرده نتوانسته اراده مردم را متوقف سازد.

تلویزیون سی.ان.ان روز ۲۰مهرماه گفت: یکی از معترضین می‌گوید نیروهای امنیتی ایران «گلوله‌های نظامی» را به خانه‌ها شلیک می‌کنند.

گزارشگر سی ان ان گفت: این صحنه‌ها که می‌بینید چیزهایی است که رژیم ایران نمی‌خواهد بقیه جهان ببینند. اینجا صحنه سرکوبی در شهر کردی سنندج است که آن را به منطقه جنگی تبدیل کرده است.

نیروهای امنیتی که بر موتورهایشان سوارند در ساکنان شهر فضای رعب ایجاد می‌کنند. آنها به‌طور مستقیم به اعتراض کنندگان و به داخل خانه‌های مردم شلیک می‌کنند.

گروه حقوق‌بشری هه نگاو گفته است که چندین نفر از جمله یک کودک ۷ساله در این اعتراضات کشته شده‌اند. این کودک در [آغوش] مادرش جان باخت.

فرد معترض از سنندج: نیروهای سرکوبگر از نیروی قهر زیادی برای مقابله با معترضان استفاده کرده‌اند. در اینجا مردم زیادی کشته شده‌اند و چون اینترنت قطع شده ما نتوانسته‌ایم برای رسانه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کنیم. مردم به‌شدت ترسیده‌اند.

فرد معترض: شب گذشته نیروهای امنیتی به سمت خانه‌ها شلیک می‌کردند و از گلوله‌های نظامی بزرگ استفاده کردند گلوله‌هایی که تاکنون من از آنها چیزی نشنیده بودم. مردم واقعاً ترسیده‌اند و آنها گاز اشک‌آور زیادی به داخل خانه‌ها، به حیات خلوت خانه‌ها و حتی به روی بالکن خانه‌ها شلیک کردند.

ما شنیده‌ایم که بیمارستانها از مجروحان پر شده است. تعداد زیادی از مردم دستگیر شده‌اند ولی روشن نیست به کجا برده شده‌اند.

گروه‌های حقوق‌بشری گفتند حکومت از این قطعی اینترنتی برای لاپوشانی کردن جنایاتش استفاده می‌کند.

کارشناس حقوق بشر: وسعت قتل‌عام بسیار بسیار وسیعتر از آن است که ما توانسته‌ایم گزارش کنیم. این تنها قطره‌یی از دریاست.

ما ویدیویی‌هایی از سنندج دریافت کرده‌ایم که در آن سپاه پاسداران و سایر نیروهای امنیتی از مسلسلهای ۵۰میلیمتری استفاده کرده‌اند که سلاحهای نرمالی نیستند مانند این است که تصور کنید به معترضان در یکی از خیابانهای آمریکا با سلاح ام۲ شلیک کنند.

گزارشگر: اما این گلوله‌ها و خون‌ریزی که رژیم ایران ایجاد کرده اراده مردم را متوقف نساخته است برخی معترضان شجاع هنوز به خیابان‌ها می‌آیند و نمی‌پذیرند که به سکوت وادار بشوند.

پخش صحنه: مرگ بر دیکتاتور.

گزارشگر: سازمانهای حقوق‌بشری نه تنها نسبت به آمار تلفات رو به افزایش ابراز نگرانی کرده‌اند بسیار نگران کسانی هستند که بازداشت شده‌اند به‌خصوص که سایتهای زندان و بازداشتگاهها در این شهر پر شده‌اند و نیروهای امنیتی برخی از دستگیر شدگان را در ساختمانهای متروکه و انبارها نگه داشته‌اند.

آنها می‌گویند از ساکنان نزدیک این بناها شنیده‌اند که برخی‌شان فریاد می‌زنند و برخی هم گریه می‌کنند که باور بر این است که زندانیانی هستند که تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25f3fb6a-4125-4a5d-a57b-c1fab493a32b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات