728 x 90

سی.ان.ان: مردم باختن تیم خود را جشن گرفته بودند

قیام ایران
قیام ایران

سی.ان.ان طی مصاحبه‌ای چهارشنبه ۹آذر درباره باختن تیم خامنه‌ای در مسابقه فوتبال با آمریکا می‌نویسد.

مجری (خطاب به خبرنگار سی.ان.ان در استانبول): واکنش‌ها در داخل ایران نسبت به این شکست در مسابقه فوتبال چه بود؟

جمانه کراچه، خبرنگار سی.ان.ان از استانبول: به‌واقع صحنه‌های قابل تحسینی بود. ما شاهد جشن گرفتن‌ها بودیم.

مردم باختن تیم خود را جشن گرفته بودند. ما فیلم‌هایی را که از شهرهای مختلف آمده بود را دیدیم، از تهران پایتخت که مردم شعار می‌دادند و خوشحالی می‌کردند و می‌رقصیدند را دیدیم. همچنین فیلم‌های بسیاری از شهرهای سراسر منطقه کردستان بود که به‌واقع تحت سرکوب وحشیانه رژیم قرار داشته است.

مردم را می‌دیدیم که به خیابان‌ها آمده و می‌رقصیدند و بوق می‌زدند و حتی آتش‌بازی می‌کردند به‌ویژه در شهر محل مهسا امینی. یک مرد کرد که من با او امروز صحبت کردم گفت من خوشحالم از این‌که این باخت حکومت و پیروزی مردم بود.‍‍‍‍ او گفت تیمی که علیه مردم باشد تیم ملی نیست. این در حالی بودکه برخی از مردم می‌گفتند این بازیکنان تحت فشار شدیدی قرار داشتند و گزارش شده بود که با تهدیدات از جانب رژیم برای خانواده‌های آنها مواجه بودند ولی بسیاری از مردم فکر می‌کنند این فرصتی بود برای این تیم، برای تیم ملی، تا که موضع بگیرد و حمایت خود را از مردم نشان دهد و فکر می‌کنند که این فرصت را از دست دادند و آنها را نومید کردند و کاری که باید مانند سایر ورزشکاران انجام می‌دادند که وقتی با تهدید مواجه شدند به زندان می‌رفتند ولی در کنار مردم می‌ایستادند.

همچنین همزمان لحظه‌ای بود که برای بسیاری از ایرانیان نقطه عطفی بود و زمانی که ایران در برابر تیم ویلز قرار گرفت ما شاهد جشن گرفتن مردم در خیابان‌های تهران بودیم که حتی نیروهای امنیتی که متهم به کشتن صدها نفر در خلال این سرکوب وحشتناک هستند و نقض‌های وحشتناکی در خلال این سالیان انجام داده‌اند، آنها هم در خیابان‌ها جشن گرفته بودند، در زمانی که سرکوب هم‌چنان ادامه دارد و مردم کشته‌های خود را دفن می‌کنند.

لحظه بسیار دردناکی برای بسیاری از مردم ایران بود و یک نقطه عطف برای بسیاری از مردم بود که دیدند این تیم دیگر چیزی نیست که آنها را متحد کند و فکر می‌کنند که این تیم رژیم را نمایندگی می‌کرد و فکر می‌کنم این توصیف بسیاری از صحنه‌هایی بود که امشب شاهد بودیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ef52e29-5d12-4092-ab26-a05a10e57422"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات