728 x 90

سخنرانی نیوت گینگریچ، رئیس پیشین کنگره آمریکا، در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

نیوت گینگریچ حین سخنرانی در گردهمایی بزرگ مقاومت در ویلپنت پاریس تیر ۹۷
نیوت گینگریچ حین سخنرانی در گردهمایی بزرگ مقاومت در ویلپنت پاریس تیر ۹۷

قبل از هر چیز می‌خواهم از همه شما تشکر کنم به‌خاطر حضور امروزتان در اینجا. خواست این تعداد زیاد از افراد که از جاهای متعدد آمده‌اند یک عامل اصلی در حمایت رو به رشدی است که در سطح جهانی برای آزادی در ایران مشاهده می‌کنید.
و حضور تک‌تک شما در اینجا امروز به برقراری ارتباط و ساختن چنین حمایتی کمک می‌کند. بنابراین اجازه بدهید با تشکر از شما شروع کنم.

اجازه بدهید هم‌چنین یادآوری کنم که در ۲سال گذشته اوضاع چقدر تغییر کرده. ۲سال پیش، ما دولتی در آمریکا داشتیم که متعهد به ضعف بود، متعهد به انتقال پول نقد به دیکتاتوری بود و تخفیف تحریمها و با خودفریبی اجازه داد که دیکتاتوری کار خود را پیش ببرد.

امروز در آمریکا دولتی بر سر کار است که واقعیتها را می‌فهمد و مصمم است که دیکتاتوری را متوقف کند و در حال اضافه کردن تحریمهاست و پیش‌بینی می‌کنم که هر ماه سخت‌تر و سخت‌تر شود. چرا که النهایه تنها راه برای برقراری امنیت در منطقه، جایگزین کردن دیکتاتوری با دموکراسی است و این باید هدف ما باشد.

همواره شگفت‌زده می‌شویم وقتی به اینجا می‌آییم و ابعاد تولیدات شما را می‌بینیم و به سخنان خانم رجوی گوش می‌کنیم و می‌فهمیم که چقدر فکر و اندیشه صرف آماده کردن سخنانی شده که مسیر پیش رو را ترسیم می‌کند.

من از صمیم قلب باور دارم که ما در سمت درست تاریخ هستیم. من معتقدم که انسانها در همه جا ترجیح می‌دهند که خودشان بر خودشان حاکمیت داشته باشند نه این‌که از یک دیکتاتوری رنج ببرند که از آنها می‌دزدد، آنها را سرکوب می‌کند، آنها را مجازات می‌کند و قوانین خودسرانه وضع می‌کند. و بنابراین اعتقاد دارم که یک سرچشمه واقعی از جوهر انسانی هست که برای کار با شما اشتیاق دارد. مشتاق است که کمک کند و مشارکت داشته باشد.

و من معتقدم که شما برگردید و دوباره به سخنرانی فوق‌العاده خانم رجوی گوش بدهید و فکر کنید به سالهایی که او و تمام هموطنانش صرف این کار کرده‌اند، خطراتی که به‌جان خریده‌اند و فقدان‌های دردناکی که شخصاً متحمل شده‌اند. آزادی خواهد آمد. قیمت آن با خون وطن‌پرستان داده شده است. قیمت آن با عرق میهن‌پرستان پرداخته شده، قیمت آن توسط آنهایی که اراده کرده‌اند در مقابل دیکتاتوری بایستند، داده شده است. شما بخش کلیدی این موضوع هستید. بنابراین می‌خواستم به این موضوع برسم.

می‌خواهم بدانید که تمام آمریکایی‌هایی که دقایقی پیش این بالا بودند، متعهد هستند که در کشورمان این پیام را برسانند که جنبشی وجود دارد، فرصتی برای آزادی و دموکراسی و حقوق برابر وجود دارد و آن جنبش امروز اینجا جمع آمده است و بسیار بزرگتر از هر جنبش دیگری است که می‌خواهد به ایران کمک کند. می‌خواهم بدانید.

و من معتقدم این گردهمایی در ترکیب با آنچه که در ایران اتفاق می‌افتد و در ترکیب با سرسختی دولت ترامپ، به ما یک فرصت واقعی می‌دهد که واقعاً بسیار سریع‌تر و در مسیر درست حرکت کنیم. اجازه بدهید به نوبه خودم در پایان بگویم که من خوشبین هستم، من مشتاقانه در انتظار روزی هستم که این گردهمایی بتواند در تهران در یک کشور آزاد برگزار شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6e7b997-21b3-4a16-8bf6-1b4996515123"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات