728 x 90

سخنرانی شهردار رودی جولیانی در تظاهرات ورشو

رودی جولیانی در  کنفرانس ورشو
رودی جولیانی در کنفرانس ورشو

سخنرانی شهردار رودی جولیانی در تظاهرات ورشو:

برای من افتخار بزرگی است که امروز با شما باشم، برای این‌که بتوانیم نکته خیلی خیلی مهمی را برای مقامات دولتی که از سراسر جهان برای ملاقات در این استادیوم گرد آمده‌اند برجسته کنیم، خیلی ساده برای این‌که صلح و ثبات در خاورمیانه داشته باشیم لازم است که یک تغییر اساسی در ایران که دیکتاتوری مذهبی حاکم است صورت بگیرد. این دیکتاتوری باید پایان یابد و به‌سرعت پایان یابد تا صلح و ثبات داشته باشیم.

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که در مبنای مباحث چگونگی دستیابی به صلح و ثبات در منطقه، تمرکز اصلی روی رژیم ایران و مذاکراتی که صادقانه مشخص کند که به‌طور واقعی در آنجا چه خبر است؟ چرا که فکر می‌کنم افرادی هستند که ستم هولناکی را که رژیم مذهبی حاکم مسبب آن است را نادیده می‌گیرند و تا زمانی که این ستم به پایان برسد بسیار سخت است که درباره چگونگی برقراری صلح صحبت کنیم در حالی که یک حکومت اصلی سعی در به تحلیل بردن آن را دارد، در لبنان، در سوریه، در اسرائیل، در دول عربی، منبع اصلی نفاق، رژیم ایران است که آنرا عامدانه انجام می‌دهد. بنابراین اجازه دهید که من به خانم مریم رجوی تبریک بگویم در پیام و سخنان عالی خود که ابراز نمود و در رهبری شجاعانه ایشان از سازمانهایی که تاکنون تلاشهای بسیاری برای مردم ایران برای آن‌چه که شایسته‌اش هستند انجام دادند، یک ایران آزاد و دمکراتیک.

بگذارید ابتدا یادآور شوم که تقریباً اتفاق‌نظر وجود دارد که رژیم آخوندها، نخستین دولت حامی تروریسم، نه فقط در خاورمیانه بلکه در جهان است. آخرین باری که در ماه ژوئن همدیگر را ملاقات کردیم، فاش شد که چهار نفر دستگیر شدند که قصد ورود به گردهمایی ما در پاریس را داشتند و می‌خواستند آن گردهمایی را با بمب مورد حمله قرار دهند. یکی از دستگیر‌شدگان یکی از مقامات دولت ایران بود. واقعیت این است که این دولتی است که الآن آن‌قدر مستاصل است که برای ترور و بمب‌گذاری در فرانسه و آلمان طراحی می‌کنند و سال گذشته حدوداً یک سال پیش در آلبانی، یک توطئه مشابه برای کشتن تعدادی از ما که سال نو را جشن می‌گرفتند داشت.

این اعمال تاکنون سابقه نداشته است آن هم در کشوری که می‌خواهد عضوی از خانواده ملل باشد. فردی از من سؤال کرد که چرا رژیم ایران به جلسه سران کشورها دعوت نشده است، نمی‌دانم که چرا آنها دعوت نشده‌اند ولی معمولاً شما جنایتکاران، قاتلان، درماندگان، دیکتاتورها را دعوت نمی‌کنید، چرا که لزومی ندارد، آنها به شما دروغ خواهند گفت، بنابراین ما امیدواریم که تمامی دولتهایی که در اینجا نماینده دارند از دیدگاه اعتقادی ما حمایت کنند، من فکر می‌کنم که این سیاست دولت من است که باید یک سیاست قاطع علیه رژیم ایران اتخاذ شود، یک موضع قاطع بنحویکه با آنها معامله‌یی نداشته باشیم، و آنها را ایزوله کنیم و تا آنجا که می‌توانیم آنها را وادار کنیم که سیاست‌هایشان را عوض کنند و اگر سیاستشان را عوض نکنند، به تغییر رژیم منجر شود.

ایران، تحت حاکمیت آخوندها حقوق‌بشر را بی‌اعتبار نمود به‌نحوی که این سؤال بسیار بسیار در حال قوت گرفتن است که رژیم بتواند بقا یابد.

اعتراضات در ایران در ماه دسامبر ۲۰۱۷ شروع شد، ولی از مدتها قبل آخوند روحانی و رژیم سرکوبگر روشهای وحشیانه‌ای برای متوقف کردن آن اعتراضات اتخاذ کردند، مردم را در خیابانها به‌قتل رساندند، بدون محاکمه مردم را اعدام کردند بدون این‌که به آنها حقی داده باشند. آنها هرکاری را که توانستند برای ارعاب مردم ایران کردند تا اعتراضات را متوقف کنند. ولی در عوض اعتراضات گسترده‌تر، قوی‌تر و سازماندهی بهتری پیدا کردند و هر قدر آنها سرکوبگرتر می‌شوند، مردم بیشتر به مقابله بر می‌خیزند و می‌دانند که ما آنها را حمایت می‌کنیم. ما از اقدامات آنها حمایت می‌کنیم. ما از اعتراضات آنها برای آزادی و دموکراسی و حکومت قانون حمایت می‌کنیم.

ما از آنها حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم بدانند که آنها تنها نیستند،‌ تمامی افرادی که در اینجا در این هوای سرد گردهم آمدند به آ‌نها می‌گویند که شما می‌توانید به خواسته خودتان برسید اگر شجاعانه به مقاومت خودتان در مقابل این رژیم وحشتناک ادامه دهید، مردم ایران حق آزادی و دموکراسی دارند، آنها این حق را دارند که از شر این رژیم ستمگر آزاد شوند،

 

خانم مریم رجوی طرح ده ماده‌ای را ارائه دادند که به واضح‌ترین صورت ممکن بیان شده است و اجازه دهید که آنرا خلاصه کنم، بسیار ساده است، همه آنهایی که به یک رهبری منتخب در ایران اعتقاد دارند به جای یک دیکتاتور و یا سلطنت، همه آنهایی که به آزادی مذهب اعتقاد دارند، که مردم بتوانند مناسک دینی را که انتخاب کرده‌اند اجرا کنند، همه آنهایی که اعتقاد دارند که حقوق زنان باید برابر باشد و با آنها در جامعه به مساوات رفتار شود، آیا ما هم به این اعتقاد داریم؟‌

و آیا ما این را نشان نمی‌دهیم؟ چرا که رهبر بزرگ ما یک زن است، فقط فکر کنید که این ایده چقدر انقلابی است، در این گوشه دنیا اگر رهبر ایران یک زن باشد. ‌

به نوبه خودش یک انقلاب خواهد بود، ما می‌خواهیم که مردم به ما بپیوندند که اعتقاد دارند که باید قوانین درستی اتخاذ شود که از مردم ایران محافظت کند، نباید همینطوری فردی در خیابان دستگیر شده و اعدام شود، نباید همینطوری فردی در خیابان دستگیر شده و به دلایل سیاسی به زندان انداخته شود، ما می‌دانیم که این کار به‌طور روزانه در ایران انجام می‌شود و از سال ۱۹۷۹به این طرف ادامه داشته است، ما خواهان چیزی هستیم که به آن حکومت قانون می‌گویند، بگذارید قانون مشخص کند که خطا چیست، نه آخوندها، نه روحانی، نه یک فرد مشخص، ما می‌خواهیم آنطور که حقوق‌بشر در دنیا به‌رسمیت شناخته می‌شود، ایران در نوک قله قرار گیرد. یکی از کشورهای بزرگی که به حقوق‌بشر احترام می گذارد.

همه این چیزها الآن در دسترس ما است. خیلی خیلی از چیزهایی که در اعتراضاتی که در ایران هم‌چنان ادامه دارد می‌بینیم، این نوع از بی‌ثباتی، این نوع گسست در جامعه که ادامه دارد تا قبل از تغییر رژیم. اینها همان نوع اعتراضاتی است که ما در کشورهای دیگر دیده‌ایم، در آمریکای جنوبی، در اروپا، در آسیا، در خاورمیانه. ما می‌توانیم ببینیم که مردم ایران خواهان ادامه اعتراضات و ادامه مقاومت و ارتقای سطح مقاومت به هر میزان که لازم باشد هستند تا آزادی را به‌دست بیاورند.

طی چند سال ایران آزاد یکی از کشورهای پیشرو در جهان خواهد بود و همه شما می‌توانید تشکر کنید از تمام آن مردان و زنانی که جان خود را در اثر این رژیم ظالم از دست دادند و آنهایی که علیه آن جنگیدند. و همه ما در آن می‌توانیم شریک باشیم و من به شما می‌گویم که ما سریع‌تر و نه دیرتر در تهران جشن خواهیم گرفت و من در آنجا با شما خواهم بود. متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/985aa397-876f-4186-b878-e414c3745f62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات