728 x 90

رئیس آژانس سازمان ملل: نزدیک به ۶۷۲هزار فلسطینی در مدارس و سایر تأسیسات آن پناه گرفته‌اند

فیلیپ لازارینی
فیلیپ لازارینی

فرانس۲۴ روز ۹آبان در گزارشی از وضعیت مردم غزه نوشت: آژانس سازمان ملل می‌گوید آتش‌بس فوری «مسأله مرگ و زندگی» برای میلیون‌ها فلسطینی است.

رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشست اضطراری سازمان ملل گفت: «آتش‌بس فوری بشردوستانه به موضوع مرگ و زندگی میلیون‌ها نفر تبدیل شده است» و اسراییل را به «مجازات دسته‌جمعی» فلسطینی‌ها و آوارگی اجباری غیرنظامیان متهم کرد.

فیلیپ لازارینی هشدار داد که فروپاشی بیشتر نظم مدنی در پی غارت انبارهای آژانس توسط فلسطینی‌هایی که در جستجوی غذا و سایر کمک‌ها هستند، اگر نگوییم غیرممکن، ادامه فعالیت بزرگترین آژانس سازمان ملل در غزه را بسیار دشوار خواهد کرد.

کمیسر کل آژانس سازمان ملل متحد موسوم به آن‌روا با بیان این‌که هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد، هشدار داد که خدمات اولیه در حال فروپاشی است، دارو، غذا، آب و سوخت در حال اتمام است و خیابان‌ها مملو از فاضلاب شده است. به‌زودی یک خطر بزرگ برای سلامتی ایجاد خواهد کرد.

لازارینی گفت: «تعدادی کاروان» که در روزهای اخیر از طریق گذرگاه رفح از مصر وارد غزه شدند، «در مقایسه با نیازهای بیش از ۲میلیون نفری که در غزه گرفتار شده‌اند، چیزی نیست».

 

آسوشیتدپرس نوشت: آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد، موسوم به UNRWA، می‌گوید که نزدیک به ۶۷۲۰۰۰فلسطینی در مدارس و سایر تأسیسات آن پناه گرفته‌اند که ظرفیت آنها به چهار برابر رسیده است.

فیلیپ لازارینی، رئیس UNRWA، اسراییل را به مجازات دسته‌جمعی فلسطینی‌ها و مجبور کردن آنها از شمال غزه به جنوب، جایی که آنها هنوز در امنیت نیستند، متهم کرد.

لازارینی گفت ۶۴نفر از کارکنان آژانس در سه هفته گذشته کشته شدند، آخرین مورد تنها چند ساعت قبل از سخنرانی او در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، زمانی که یک مقام امنیتی آژانس به همراه همسر و هشت فرزندش کشته شدند.

او گفت که اکثر فلسطینی‌های غزه «احساس می‌کنند در جنگی گرفتار شده‌اند که هیچ ارتباطی با آن ندارند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8f2fc88-3439-4c67-86bc-a25a530ceadc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات