728 x 90

دلار از ۱۵هزار و ۵۰۰ تومان گذشت، ناقوس گرانی و تورم بیشتر

دلار به مرز ۱۵هزار تومان رسید
دلار به مرز ۱۵هزار تومان رسید

 

صعود لحظه مره قیمت ارز، امروز چهارشنبه در ساعتهایی از روز قیمت دلار در بازار ارز تهران از ۱۵هزار و ۵۰۰تومان گذشت. بهای سکه طلا نیز به ۴میلیون و ۷۳۸هزار تومان رسیده است.

بنا بر گزارشات رسیده از بازار سکه و ارز ایران، هر یورو هفده‌هزار و چهارصد تومان و هر پوند انگلستان نوزده‌هزار و دویست تومان معامله شده است.

 

گرانی وحشتناک بر سر مردم محروم آوار می‌شود

مریم رجوی روز گذشته درباره افزایش قیمت ارز گفت: قیمت دلار در سه روز گذشته روزانه هزار تومان افزایش یافت. گرانی وحشتناک بیداد می‌کند و بر سر مردم محروم آوار می‌شود. این محصول ولایت فقیه است که مامورانش گوش کودکی را که در میان زباله‌ها به‌دنبال روزی است، می‌برند. هموطنی خود را به آتش می‌کشد. زمان برخاستن است.

 

پول حاصل از برجام کجا رفت؟

نشریه فوربز آمریکا نیز که وضعیت اقتصادی ایران را نتیجه سیاستهای رژیم حاکم بر ایران دانسته بود، از جمله نوشت: ثمرات تجارت بازتر که قرار بود با توافق برجام برای ایران به ارمغان آورده شود به دو دلیل محقق نشد؛

رژیم ایران پول حاصل از توافق برجام را صرف افزایش بودجه‌ برای برطرف ساختن مشکلات اساسی مانند کمبود آب و آلودگی هوا می‌کرد ولی به جای آن، این پول صرف تأمین منابع مالی بیشتر برای سپاه پاسداران این رژیم و... شد که باعث برانگیختن خشم مردم شد.

این رژیم بدون توجه به‌ درخواستهای جهانی برای دست کشیدن از پروژه موشکی و دخالت در منطقه خاورمیانه به سیاست خود ادامه داد و باعث خروج آمریکا از برجام و احیا تحریم‌ها اشد. و این توانایی رژیم ایران برای تجارت نفت و محصولات دیگر را در ازای دلار یا یورو محدود کرد. با این محدودیت واردات مواد غذایی و دیگر کالاهای اساسی کاهش یافت و به موجی از اعتراض‌های خشمگینانه در خیابانها دامن زد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88894fe8-7190-4544-85bc-90a4bf5518f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات