728 x 90

دفاعیات زندانی سیاسی سهیل عربی در بیدادگاه رژیم در تهران

زندانی سیاسی سهیل عربی
زندانی سیاسی سهیل عربی

دادگاه زندانی سیاسی سهیل عربی روز یکشنبه ۲۰خرداد ۹۷ در شعبه ۲۸در خیابان معلم در تهران به ریاست قاضی دژخیم؛ مقیسه برگزار شد.

به‌طور همزمان سهیل عربی و همسرش برای محاکمه به دادگاه آورده شدند.

در بیدادگاه رژیم که غیرعلنی و بدون حضور خانواده‌ها تشکیل گردید؛ قاضی دژخیم مقیسه اتهاماتی از قبیل دادن بیانیه، تماس با رسانه‌های بیگانه و توهین به خامنه‌ای را به زندانی سیاسی سهیل عربی نسبت داد.

سهیل عربی نیز خطاب به قاضی مقیسه گفت: تو یک عروسک خیمه شب‌بازی هستی و به‌زودی دوره‌تان به‌سر می‌آید و آنوقت نوبت ماست که جای تو بشینیم و محاکمه‌تان کنیم.

 

در برابر تاریک اندیشان و افکار سیاه و قرون‌وسطایی باید ایستاد

وکیل مدافع سهیل عربی پس از جلسه دادگاه در اینستاگرام خود نوشت: سهیل عربی عزیز امروز بار دیگر ثابت کردی که در برابر تاریک‌اندیشان و جاهلان زمان سکوت نخواهی کرد. پس از ۵سال حبس ناعادلانه و شکنجه‌های غیرانسانی صدایت در محضر بیدادگاهشان فریادی شد که بر پیکر افکار سیاه و قرون‌وسطایی‌شان فرود آمد و پلیدی و خفت‌شان را بیش از هر زمانی دیگر آشکار گردانید.

درود بر همت استوار و پایداری اراده ات.......

 

همسر زندانی سیاسی سهیل عربی نیز در این بیدادگاه به اتهام مشارکت با همسرش در معرض حکم زندان قرار گرفته است. به‌گفته وکیل و شاهدان حکم سهیل عربی پیشاپیش از سوی دژخیمان قوه قضاییه تعیین شده است و بیست روز دیگر اعلام خواهد شد.

 

استمداد مادر زندانی سیاسی سهیل عربی

فرنگیس مظلوم؛ مادر زندانی سیاسی سهیل عربی روز چهارشنبه ۹خرداد طی پیامی با ابراز نگرانی از انتقال و وضعیت فرزندش از زندان تهران بزرگ به محل نامعلوم؛ از مردم آزاده ایران و سازمانها و نهادهای حقوق‌بشری برای نجات جان فرزندش استمداد طلبید.

خانم فرنگیس مظلوم در این پیام گفت:

به من خبر دادند که سهیل را به یک مکان نامعلوم برده‌اند.

من از همه مردم آزاده‌امان و سازمانهای حقوق‌بشری مانند عفو بین‌الملل و کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل می‌خواهم که رسیدگی کنند که بر سر پسر من چه آمده است....

هر بلایی بر سر پسرم بیاید مسئولیتش با زندانبانان و گردانندگان زندان و قوه قضاییه است.

 

سابقه فشارهای ضدانسانی به سهیل عربی

در فروردین امسال نیز زندانی سیاسی سهیل عربی که در زندان تهران بزرگ محبوس است؛ تحت شکنجه و آزارهای جسمی و روحی شدید قرار گرفت.

دژخیمان موهای سهیل را از ته تراشیدند. به‌دلیل نداشتن آب گرم و امکان حمام بدن سهیل شپش گذاشته بود. به خانواده‌اش اجازه واریز پول برای خرید مواد خوراکی و غذایی نمی‌داند. وی در انفرادی اجازه تماس تلفنی با خانواده‌اش را هم نداشت.

روز یکشنبه ۱۹فروردین ۹۷ دژخیمان خامنه‌ای در یک اقدام جنایتکارانه در حالی که سهیل در هواخوری زندان بوده سه نفر از عوامل خود را به جان وی انداخته و مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند. طوری که دستش مجروح شده و آرنجش ورم کرد.

زندانی سیاسی سهیل عربی در آبان ۱۳۹۲ به همراه همسرش توسط قرارگاه موسوم به ثارالله سپاه پاسداران دستگیر گردید. همسرش پس از چند ساعت آزاد شد اما وی برای مدت دو ماه در سلول انفرادی نگهداری می‌شد و سپس به بند ۳۵۰زندان اوین منتقل گردید.

 

خبرهای مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b7b0c70-97f2-4502-9f93-9b14f40dbe82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات