728 x 90

خزانه‌داری آمریکا شبکه گسترده قاچاق نفت مرتبط با سپاه قدس را تحریم کرد

خزانه داری آمریکا
خزانه داری آمریکا

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا «اوفک» روز پنجشنبه ۱۷آذر یک شبکه گسترده قاچاق نفت و دور زدن تحریم‌های آمریکا به رهبری تاجر ترکیه‌ای «سیتکی آیان» را که فروش صدها میلیون دلار نفت برای نیروی قدس سپاه پاسداران را تسهیل می‌کرد را تحریم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خزانه‌داری آمریکا؛ شرکت‌های زیرمجموعه آیان قراردادهای فروش نفت رژیم ایران را با خریداران خارجی منعقد کرده و محموله‌های نفت را منتقل می‌کرده‌اند، عواید را پولشویی کرده و منشأ ایرانی نفت و سود سپاه از فروش آن را پنهان کرده‌اند، و تمام این کارها را با حمایت سطوح ارشد دولت فدراسیون روسیه و نهادهای دولتی این کشور را انجام داده‌اند.
گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه می‌کند که شبکه تجاری گسترده آیان با مقامات ارشد سپاه پاسداران هم‌چون «بهنام شهریاری» و «رستم قاسمی» همکاری داشته و قراردادهای فروش نفت رژیم ایران به ارزش صدها میلیون دلار با خریدارانی در چین و جاهای دیگر در شرق آسیا، امارات متحده عربی و اروپا منعقد کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا بر اساس همین گزارش هم‌چنین اعلام کرد که مسئولان گروه مذکور از سال۲۰۱۷ فروش قاچاق نفت خام شرکت ملی نفت ایران در بازارهای سیاه جهانی را برعهده داشته است.

با تحریم کمپانی‌های زیرمجموعه آیان، تمام دارایی‌ها و اموال افراد و نهادهای ذکر شده در بیانیه وزارت خزانه‌داری، که در ایالات متحده است یا در اختیار یا کنترل افرادی در ایالات متحده قرار دارد، مسدود شده و به «اوفک» گزارش خواهد شد. علاوه بر آن، هر گونه معامله با این افراد و نهادهای تحریم‌شده، احتمال فعال شدن «تحریم‌های ثانویه» علیه معامله‌کننده را به‌دنبال دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17d62dd4-5680-4e97-9e14-668cdbf7dca6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات