728 x 90

خاصه‌خرجی اموال مردم توسط شهرداری تهران به مداحان حکومتی!

مداحی در بیت ولی‌فقیه ارتجاع
مداحی در بیت ولی‌فقیه ارتجاع

بودجه شهرداری رژیم در تهران از طریق گرفتن مالیات، عوارض گوناگون و سرکیسه کردن مردم با انواع ترفندها تأمین می‌شود. بخش زیادی از آن برای نهادهای به‌اصطلاح فرهنگی و مذهبی و به عبارت روشن‌تر صرف ترویج خرافات و فرهنگ منحط آخوندی می‌شود.

به گزارش سایت اقتصاد نیوز ۲۲میلیارد تومان صرف فرهنگ‌سازی فعالیت‌های ارزشی و بصیرت‌افزایی! می‌شود. (اقتصاد نیوز ۱۳اردیبهشت ۹۷)

بیش از ۲۴میلیارد تومان برای سازمان بسیج شهرداری(نمایندگی بسیج ضدمردمی در شهرداری تهران) اختصاص پیدا کرده است.

بخش عمده بودجه هیأت‌های مذهبی را هم که اغلب خط‌وخطوطشان توسط بیت و دفتر خامنه‌ای تعیین می‌شود، شهرداری تهران تأمین می‌کند.

رئيس شورای شهر تهران می‌گوید که معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری بخش بزرگی از بودجه ۲میلیاردی‌اش را خرج مداحان و پخت آش هیأت‌های به‌اصطلاح مذهبی می‌کند.(سایت عصر ایران ۱۱اردیبهشت ۹۷)

در زمینه کمک شهرداری به هیأت‌های به‌اصطلاح مذهبی وابسته به حاکمیت سایت سرپوش می‌نویسد: «با تصویب شورا، کمک شهرداری به هر هیأت‌ مذهبی به ۳۰۰-۴۰۰هزار تومان خلاصه می‌شود که جمع آن به ۷۰۰میلیون می‌رسد اما چندی نگذشت که رسانه‌ها از کمک ۸میلیاردی سخن گفتند. امروز این عدد به ۵۵میلیارد می‌رسد. آن هم نه برای ۶هزار هیأت ثبت شده بلکه تنها برای ۴۵هیأت». (سایت سرپوش ۱۱بهمن ۹۶)

به‌نوشته سایت تابناک، یاشار سلطانی، همان فردی که پرونده واگذاری خانه‌های نجومی توسط محمدباقر قالیباف به ایادی و مهر‌ه‌های باند خامنه‌ای را افشا کرد، در زمستان گذشته پرداخت یک‌ونیم میلیارد تومان از اموال شهرداری به هیأت یک مداح مشهور توسط محمدعلی نجفی شهردار مورد حمایت باند روحانی را نیز افشا کرد.(سایت تابناک ۲۷دی ۹۶)

خاصه‌خرجی‌های شهرداری برای این به‌اصطلاح هیأت‌های مذهبی آن‌چنان سرسام‌آور است که در جریان جنگ باندی از جمله چپاول اموال شهرداری، صدای اعتراض برخی مهر‌‌ه‌های رژیم را نیز در‌آورده است. از جمله عبدالحسین مختاباد، عضو شورای قلابی شهر تهران، در دوره چهارم تحت این عنوان که «کمک به هیأت‌های مذهبی از طریق بیت‌المال درست نیست» به خاصه‌خرجی‌های شهرداری برای این محافل اعتراض کرد.(ایلنا ۶مهر ۹۵)

عبدالحسین مختاباد اذعان کرد شهرداری ۸میلیارد تومان در قالب بن به هیأت‌های مذهبی کمک می‌کند.(سایت حکومتی فردا ۱۲مهر ۹۵)

این هیأت‌های وابسته به بیت خامنه‌ای و نهادهای وابسته به آن در حالی بودجه شهرداری را که از کیسه مردم تأمین شده می‌بلعند که هیأت‌های مردمی و مداحانی که مخالف حاکمیت آخوندها هستند سرکوب می‌شوند و با انواع و اقسام محدودیتها مواجه می‌گردند که مبادا در مراسم عزاداری حرکتی مخالف رژیم انجام دهند.

بودجه مردم در شرایطی توسط شهرداری صرف نهادهای حکومتی مأمور تحمیق مردم و اشاعه فرهنگ آخوندی می‌شود، که پیمانکاران همین شهرداری کودکان کار را با چندرغاز حقوق ماهیانه(۳۰۰هزارتومان) به کار جمع‌آوری و تفکیک زباله وادار می‌کنند. این کودکان در وضعیتی بسیار اسفبار کار می‌کنند و اغلب دچار بسیاری امراض داخلی، عفونی و مسری می‌شوند.

پول مردم تهران در حالی توسط شهرداری به مداحان حکومتی پرداخت‌ می‌شود که فقر خدمات شهری در بسیاری از مناطق فقیر تهران و حاشیه آن بیداد می‌کند.

در حالی‌که بسیاری از مردم مناطق فقیرنشین تهران و حاشیه‌نشینان اطراف آن از حداقل‌های بهداشتی برخوردار نیستند، قاسم میرزایی، عضو مجلس ارتجاع، از تهران ۲۰بهمن ۹۶ گفت با بودجه شهرداری تهران و با صرف هزینه ۳۰میلیارد تومان در امام‌زاده قاضی صابر در ده ونک سونا و جکوزی ساخته شده است.(خبرگزاری ایسنا ۱۷بهمن ۹۶)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae3fa8b3-58b1-4c75-8d87-4a2692e8b26d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات