728 x 90

حکم دستگیری ابو مهدی مهندس توسط آمریکا

شبه نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران - عکس آرشیو
شبه نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران - عکس آرشیو

به گزارش اسکای نیوز منابع نزدیک به سفارت آمریکا در بغداد فاش ساختند این کشور قصد دارد حکم دستگیری بین‌المللی یکی از سران شبه‌نظامیان حشدالشعبی عراق وابسته به رژیم ایران را صادر کند

منابع گفتند حکم دستگیری این فرد بخشی از تحریم‌هایی است که علیه رژیم ایران اعمال شده و هدف از آنها قطع سر انگشتان این رژیم در منطقه است.

منابع گفتند حکم دستگیری ابو مهدی مهندس اولین گامی است که ایالات متحده آمریکا در چهار چوب مرحله دوم تحریمهایش علیه رژیم ایران اعلام کرده است. این تحریمها با هدف متوقف کردن گروه‌های مسلح رژیم ایران در منطقه صورت گرفته است.

دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گذشته مجازاتهایی را بر رژیم ایران اعمال کرد که هدفشان بخشهای نفت و بانکها و حمل‌ و نقل رژیم است. ایالات متحده آمریکا تهدید کرده است که اقدامات بیشتری در این زمینه علیه رژیم ایران انجام خواهد داد.

این منابع همچنین تأکید کردند یکی دیگر از علل صدور حکم دستگیری ابو مهدی مهندس معاون فرمانده شبه‌نظامیان حشدالشعبی وجود پرونده‌های فساد او در هیأت سالم‌سازی عراق است.

این پرونده‌ها شامل اختلاس پول از حشدالشعبی و استخدام صد هزار عضو شبه‌نظامی است که وجود خارجی نداشته‌اند

در این پرونده‌ها ابو مهدی مهندس متهم شده که با استخدام نزدیک به ۱۰۰هزار عضو برای شبه‌نظامیان حشدالشعبی که وجود خارجی نداشته‌اند تلاش کرده تا پول اختلاس کند

تعدادی از نمایندگان مجلس عراق تأکید کرده ان این اطلاعات در پرونده‌های هیأت سالم‌سازی عراق وجود دارد ولی آنها به‌خاطر ترس از جانشان نمی‌توانند از آن صحبت کنند.

 

ابو مهدی مهندس کیست

ابو مهدی مهندس نزدیک‌ترین مزدور عراقی به قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس است.
او به جرم انفجار سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه در کویت در اواخر سال ۱۹۸۳ توسط بسیاری کشورها تحت تعقیب بوده است و به‌عنوان یکی از سران شبه‌نظامیان حشدالشعبی عراق از تروریستهای شناخته شده وابسته به رژیم آخوندی بحساب می‌آید.

 

سابقه تروریستی

به‌عنوان یکی از اعضای حزب‌الدعوه عراق در زمان حکومت سابق عراق به اهواز رفت و در کمپهای نیروی تروریستی قدس، آموزش دید.

سپس ایران را به سوی کویت ترک کرد و چند سال را در منطقه جابریه کویت گذراند.

برخی او را به برنامه‌ریزی بمب‌گذاری سفارتهای آمریکا و فرانسه در کویت محکوم می‌کنند که باعث کشته شدن ۵نفر شد. او در سال ۲۰۰۳پس از اشغال عراق به این کشور بازگشت و به‌عنوان مشاور امنیتی ابراهیم جعفری اولین نخست‌وزیر عراق پس از حمله آمریکا، خدمت کرد

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c461dce-938f-4b13-a251-d98db592c7aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات