728 x 90

فاکس نیوز: انتقال تسلیحات پیشرفته رژیم ایران برای حزب‌الله لبنان

انتقال تسلیحات پیشرفته رژیم ایران برای حزب‌الله لبنان
انتقال تسلیحات پیشرفته رژیم ایران برای حزب‌الله لبنان

فاکس نیوز گزارش داد:‌ منابع اطلاعاتی بر این باورند که رژیم ایران انتقال تسلیحات پیشرفته برای حزب‌الله را افزایش داده است. این محموله‌ها، شامل قطعات جی.پی اس است که برای تبدیل راکتهای هدایت‌شونده قبلی به موشکهای هدایت‌شونده دقیق، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقامها به فاکس‌ نیوز گفتند، ۳روز پیش، یکی از پروازهایی که حامل این تجهیزات بود؛ از ایران، وارد لبنان شد.

 

به گزارش فاکس نیوز - ۲۷مهر۹۷: بر طبق داده‌های پروازی که به دست فاکس‌ نیوز رسیده است پرواز شماره QFZ-۹۹۵۰فارس ایر کیش، فرودگاه بین‌المللی تهران را در ساعت ۰۹۳۳ صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی، به یک مقصد نامعلوم ترک کرد.

بر طبق اطلاعات نرم افزاری سیستم ردیاب پروازی، اواخر روز، یک بوئینگ ۷۴۷، قبل از این‌که به مسیرش به بیروت ادامه دهد و در ساعت ۱۴۰۰ به آن برسد، در فرودگاه دمشق پایتخت سوریه به زمین نشست.

در روز چهارشنبه هواپیمای باربری ایرانی بیروت را به مقصد دوحه در قطر ترک کرد و در ساعت ۱۲:۳۷ دقیقه صبح به وقت محلی به زمین نشست و بعد از آن، در بعد ازظهر پنجشنبه به پایتخت ایران بازگشت.

 

بیشتر بخوانید: 

موشک های بالستیکی رژیم ایران در عراق

خبرگزاری رویترز روز جمعه نهم شهریور۹۷ به‌نقل از منابع غربی از انتقال موشکهای بالستیک رژیم ایران به عراق و تلاش برای تولید این نوع موشک در خاک این کشور خبر داد.

گزارش خبرگزاری رویترز درباره انتقال موشکهای ایرانی به عراق در حالی منتشر شده که به اعتقاد برخی تحلیلگران پس از انتخابات اخیر عراق نفوذ ایران در این کشور تضعیف شده است.

پیش از انتشار این گزارش، روزنامه وال استریت ژورنال نوشته بود که انتشار گزارش‌ بازجویی از رهبر شاخه نظامی گروه «عصائب اهل حق» عراق از نقش «مهم» ایران در «جنگ داخلی عراق، آموزش و مسلح کردن شبه‌نظامیان عراقی و حمله به نظامیان آمریکایی» در این کشور پرده برمی‌دارد.

 

گزارش العربیه از استقرار موشکهای بالستیک رژیم ایران در عراق

تلویزیون العربیه در برنامه‌ای در مورد این رویداد مهم گفت: آمریکا پس از تحویل موشک‌های بالستیکی به شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در سوریه و عراق به این رژیم هشدار می‌دهد.

رژیم ایران مرحله توسعه این موشک ها را به مرحله گسترش آنها در مناطق تحت کنترلش در عراق و سوریه توسعه داده است.

آمریکا نسبت به این اقدام رژیم ایران هشدار داد و آن را به‌عنوان نقض قوانین بین‌المللی جدید و حاکمیت عراق توصیف کرد و خبرگزاری رویترز نیز در خبری  این نقل و انتقال را تشریح کرد.

 

پیشینه فعالیتهای موشکی رژیم ایران در عراق و سوریه

رژیم ایران اخیراً سه کارخانه ساخت موشک را در عراق تأسیس کرده است. در یک گزارش مطبوعاتی آمده است که طی عملیات انتقال گسترده‌ای، رژیم ایران موشک هایش را به خاک سوریه و یمن منتقل کرده است.

به گفته منابع مطبوعاتی معاون نیروی قدس سپاه پاسداران اعتراف کرده است عناصر نیروی قدس در سوریه این موشک ها را به فرودگاهی در مجاورت مرز عراق و سوریه برده‌اند تا بعداً به سوریه منتقل شوند.

روزنامه تایمز چاپ انگلستان در گزارشی نوشت رژیم ایران یک کارخانه ساخت موشک را در خاک سوریه تأسیس کرده است.

عکس های هوایی نشان می‌دهند که یک کارخانه در شمال غرب سوریه در نزدیکی بانیاس ساخته شده است.

یک مسؤل نظامی در سپاه پاسداران گفت موشکهایی که به عراق و سوریه و لبنان منتقل شده است می‌توانند سایتهای اتمی، انبارهای تسلیحات و تأسیسات نفتی را هدف قرار دهند.

 

گفتگوی دکتر مصطفی العانی مدیر برنامه پژوهشهای امنیت خلیج (فارس)

در رابطه با این‌که انتقال موشک‌های بالستیکی رژیم ایران از عراق به سوریه با آگاهی دولت عراق بوده دکتر مصطفی العانی مدیر برنامه پژوهشهای امنیت خلیج (فارس) گفت انتقال این موشک ها مدتها پیش صورت گرفته و دهها موشک به بهانه جنگ با داعش به عراق منتقل شده است. در آن زمان داعش در موصل بود. این موشک ها به باندهای وابسته به رژیم ایران تحویل داده شد ولی مورد استفاده قرار نگرفته است.

دکتر مصطفی العانی اضافه کرد: ما از یک عملیات جدید صحبت می‌کنیم که به این باندها موشک داده شده است. مرزهای میان ایران و عراق باز هستند و دولت عراق هم توان کنترل بر روی این مرزها را ندارد و نمی‌تواند که عملیات تحویل دهی موشک ها به باندهای وابسته به ایران را تحت کنترل خود داشته باشد.

در تاریخ، رژیم ایران تنها کشوری در جهان است که دست به چنین کاری می‌زند. کشورهای متجاوز زیادی وجود دارند ولی هیچ کشور متجاوزی مشابه رژیم ایران نیست که دست به جنایات بزرگ بزند یعنی به شبه‌نظامیان و باندها سلاح استراتژیکی بدهد.

کشورها به این شبه‌نظامیان سلاح های سبک مانند کلاشینکف و آر.پی.جی و خمپاره می‌دهند ولی در تاریخ کشوری وجود نداشته که به شبه‌نظامیان و باندهای مسلح تسلیحات استراتژیکی بدهد.

موشک‌های رژیم ایران قابلیت عبور از مرزها را دارند.

کلاشینکف سلاحی داخلی است ما از تسلیحات استراتژیکی صحبت می‌کنیم نه تسلیحات داخلی و منطقه ای.

ایران تنها کشوری در تاریخ است که دست به چنین جنایتی زده است.

به نظر من ما در مقابل رویدادی بسیار مهم هستیم. باید دید که جامعه جهانی در این رابطه چه خواهد کرد.

در ضمن این سلاح را ارتش عراق ندارد، ارتش لبنان هم‌چنین سلاحی را ندارد. تنها حزب‌الله و شبه‌نظامیان عراقی چنین سلاحی را دارند.کاری که ایران در عراق کرده سه موضوع است، تنها ارائه موشک به باندها نبوده؛

یکی تحویل دهی موشک‌های بالستیکی

دوم آموزش شبه‌نظامیان به‌نحوه بکار گیری این تسلیحات

سوم تولید موشک در داخل عراق

گزارشهایی هست که کارخانه زعفرانیه و جرف الصخر که مربوط به صنایع نظامی عراق بوده در سال ۲۰۱۶مجدداً توسط رژیم ایران بازگشایی شده و رژیم ایران آنها را به شبه‌نظامیان داده تا این موشک ها را در داخل عراق تولید یا مونتاژ کنند.

دکتر مصطفی العانی در پاسخ به این سؤال العربیه که با چنین وضعی دولت آینده عراق چه برخوردی خواهد کرد گفت:

ما در مورد سناریویی مشابه سناریو لبنان صحبت می‌کنیم. یعنی دولت در داخل دولت. دولتی قوی‌تر از دولت واقعی که نیروی نظامی‌اش بیشتر از ارتش همان دولت است و اهرم های استراتژیکی کشور در دست اوست.

دولت اصلی یک دولت در حاشیه است که تنها کارهای اداری را انجام می‌دهد یعنی خیابانها را آسفالت می‌کند و مدرسه می‌سازد و کارهای حاشیه‌ای می‌کند که ارزش چندانی ندارد.

رژیم ایران می‌خواهد این تجربه را در عراق هم تکرار کند.

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6dc91879-47b6-4ab8-afa8-73fc97154fe0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات