728 x 90

پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس که بود؟

پاسدار تروریست قاسم سلیمانی
پاسدار تروریست قاسم سلیمانی
 
صادر‌کننده بنیادگرایی با بمبهای تایمری و چسبنده و شبه‌نظامیان حزب‌الله

 

شناسنامه قاسم سلیمانی:

قاسم سلیمانی در۲۰ اسفند سال 1335 (۱۱ مارس ۱۹۵۷) در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات نمک، شهرستان رابر در استان کرمان به دنیا آمد. وی در سیزده سالگی، پس از پایان دوره‏ی پنج سالهٴ دبستان، روستای رابر را ترک کرد. او در سال 1353، به‌عنوان پیمانکار در سازمان آب کرمان آغاز به کار کرد. از سال 1355 با افکار راست ارتجاعی آشنا شد. وقتی در کرمان به کارهای ساختمانی مشغول بود، بیشترین زمان فراغتش را در زورخانه‌های عطایی و جهان می‌گذرانده است.

 

عضویت قاسم سلیمانی در سپاه پاسداران در کرمان

وی پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی در سال 1357، در عین ادامه کار در سازمان آب کرمان، به عضویت مجموعه «سپاه افتخاری»، درآمد. و خیلی زود از کادرهای اصلی این نیروی سرکوبگر شد. پاسدار قاسم سلیمانی از جمله اولین پاسدارانی بود که برای سرکوب هموطنان کرد توسط خمینی، به مهاباد اعزام شد و در سرکوبگری به چنان حدی رسید که به‌محض بازگشت از مهاباد به سرکردگی پادگان قدس سپاه در کرمان منصوب می‌شود.

 

قاسم سلیمانی در جنگ ایران و عراق

با شروع جنگ ضدمیهنی با عراق، سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در رأس یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود. در ابتدای جنگ به فرماندهی یکی از تیپهای لشگر 41 ثارالله کرمان رسید. در جنگ ارتقا درجه گرفت و فرمانده لشگر 41 مکانیزه ثارالله شد.

 

باورها و علائق پاسدار قاسم سلیمانی

منابع موجود پاسدار قاسم سلیمانی را کسی معرفی می‌کنند که دانش نظامی آکادمیک ندارد و مهارت در تاکتیکهای نظامی را با تجربه شخصی آموخته است و به نظر می‌رسد برای این تجربه‌ها، ارزش و اعتباری بیش از دستورات مقامهای بالاتر قائل است. او همچنین این ادعاهای شگفت‌آور را کرده که جنگ ایران و عراق «از ارزانترین جنگها بود» و این‌که اسراییل در تیررس موشکهای ایران است. قاسم سلیمانی در بیشتر عملیاتهای نظامی رژیم در دوران جنگ ضدمیهنی علیه عراق شرکت کرد (عملیات‌های مهم والفجر ۸ (فتح فاو) / کربلای ۴/ کربلای ۵/ شلمچه و...
در عملیات فروغ جاویدان که رزمندگان ارتش آزادیبخش تا دروازهٴ کرمانشاه پیش رفتند، پاسدار قاسم سلیمانی از جملهٴ کسانی بود که نیروهای تحت امرش یعنی لشکر 41 از سپاه نهم ضد جواد الائمه را از جبهه جنوب به صحنه فرستاد).
با سرکشیدن جام زهر آتش‌بس توسط خمینی و پایان یافتن جنگ ضدمیهنی در ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به سرکردگی قاسم سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر سرکوب خیزشهای مناطق نزدیک مرزهای شرقی کشور شد و قاسم سلیمانی هم سرکرده ارشد نظامی سپاه در جنوب شرق ایران گردید.


 

قاسم سلیمانی و انحصار تولید و توزیع مواد مخدر

پس از آتش‌بس با عراق، سپاه پاسداران برای تأمین هزینه‌های عملیات برون مرزی به قصد صدور ارتجاع به کشورهای همسایه انحصار قاچاق مواد مخدر را تحت عنوان مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در دست گرفت. قاسم سلیمانی تا هنگام انتصاب به سرکردگی نیروی قدس (در سال 1376)، سرنخهای تولید و توزیع مواد مخدر را از افغانستان تا کشورهای منطقه و آفریقا، اروپا و آمریکا را به عهده داشت.

 

انتصاب قاسم سلیمانی به سرکردگی نیروی قدس

اواسط اسفند ماه سال ۱۳۷۶ پاسدار احمد وحیدی فرمانده وقت نیروی تروریستی قدس، استعفا داد یا بهتر است بگوئیم با ۱۲ پاسدار سرتیپ دیگر ریزش کرد و خامنه‌ای پاسدار قاسم سلیمانی را به جای او به سرکردگی نیروی قدس گماشت. از آن تاریخ تا کنون پاسدار قاسم سلیمانی سرنخ کلیه فعالیتهای تروریستی، جذب نیرو و صدور بنیادگرایی توسط نیروی قدس در کشورهای همسایه و خاورمیانه و سایر کشورهای آسیا آفریقا و آمریکا و اروپا را در دست دارد. قاسم سلیمانی در امور برخی از این کشورها، نقش مشاور خامنه‌ای را دارد. از جمله در افغانستان و عراق مشاور خامنه‌ایست و در شورایعالی امنیت رژیم حرف آخر در مورد دخالت در امور این دو کشور را قاسم سلیمانی می‌زند. در لبنان و سوریه و امور فلسطین هم این پاسدار شخصاً طرح ارتقای نفوذ سیاسی و فعالیتهای تروریستی رژیم را به عهده دارد. وی در ۱۳۸۹ درجه سرلشکری دریافت کرد و تا کنون دو بار از خامنه‌ای مدال گرفته است.
پاسدار قاسم سلیمانی در سخنرانی برای طلاب مدرسه علمیه حقانی در قم در یکم خرداد 1390 گفت: «امروز شکست یا پیروزی ایران در مهران و خرمشهر رقم نمی‌خورد. مرزهای ما فراتر رفته، ما باید شاهد پیروزی در مصر، عراق، لبنان و سوریه باشیم؛ اینها آثار انقلاب اسلامی است».

دکستر فیلکینز Dexter Filkins روزنامه‌نگار آمریکایی برنده جایزه پولیتزر، گزارش مشروحی درباره قاسم سلیمانی سرکرده نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران (30سپتامبر 2013) به رشته تحریر درآورده است، به‌نام ”فرماندهٴ در سایه“.
فیلکینز در این گزارش نوشت: «(قاسم) سلیمانی 15سال پیش فرماندهی نیروی قدس را بر عهده گرفت و طی این مدت تلاش کرده... منطقهٴ خاورمیانه را به سود (رژیم) ایران تغییر شکل بدهد: از طریق ترور رقبا، تسلیح متحدان و... سازماندهی گروههایی از جنگجویان که صدها آمریکایی را در عراق کشتند. وزارت خزانه‌داری آمریکا سلیمانی را به‌دلیل پشتیبانی از رژیم اسد و حمایتش از تروریسم، مجازات کرده است»... .

آثار جنگهای ضدمیهنی، تنها خرابی‌ها، ویرانیها و مرگ هزاران و بلکه صدها میلیون جان آدمی و چندین برابر آن معلول، مجروح و بدتر از همه روانهای پریشان و متلاشی شده از مشاهده جنایتها و خیانتها نیست. این جنگها در دل خود دهها و صدها آدم مستعد به ویران‌سازی و تخریب و جنایت ببار می‌آورد و مسیر سرازیری و سقوط روح انسانی را هموار می‌سازد. آدمهایی که شاید در آغاز این چاه راه! مانند سایر همنوعان، هموطنان و همکیشان خود، به جهل یا به ترس یا به فایده بردن و حتی در بهترین حالت به قصد یاری به دین و آیین و کشور خود، در خدمت نیروهای سرکوبگر و مستبد و جنایتکار حاکم بر میهنشان قرار می‌گیرند و خود نیز به یکی از قهارترین و بی‌رحم‌ترین جلادان شناخته شده تبدیل می‌گردند.
جوان روستایی که به زحمت تا کلاس پنجم ابتدایی درس خوانده و بعد از آن مشغول کارهای ساختمانی برای رزق و روزی خانواده‌اش بوده و کم و بیش گرایشات مذهبی نیز داشته، بعد از یک انقلاب سرقت شده توسط جریانهای ارتجاعی، مذهبی و قرون‌وسطایی که ملاک و معیار برتری آدمها را در خشونت و کشتن و سرکوب مخالفان خود می‌دانست و با پرچم و شعار دین و مذهب، دست به توجیه و اقناع سازی می‌زد و به استقبال یک جنگ ضدمردمی می‌رود، میدان و عرصه‌ای می‌یابد تا خود را در رأس شاخصهای این رژیم قرار دهد. و از آن جوان روستایی کم سواد و کارگر ساختمانی یک منطقه محروم کشور، یک جلاد بی‌رحم به سرکردگی هزاران نفر از اقشار حاشیه تولید و بیکاران فصلی و صدها میلیون دلار و تومان و امکانات یک دولت نفتی، برای اجرای نقشه‌های شوم پدرخوانده خود می‌سازد... .
قاسم سلیمانی کسی است که دنیا این روزها بیشتر به آثار جنایتهای او توجه کرده، ولی این جنایتها، زیر سایه سیاست مماشات و استمالت از آخوندها، سالهاست از داخل ایران تا کشورهای همسایه و کشورهای خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین، و آمریکا جنایتهای او در صدور تروریسم و ارتجاع برای تثبیت نظام ولایت‌فقیه و دور زدن تحریمهای جامعه جهانی استمرار داشته است.

 

کشتار مجاهدان در اشرف -۱۰ شهریور۹۲

قاسم سلیمانی مستقیما در کشتار ۵۲ مجاهد اشرفی در ۱۰ شهریور ۹۲ دست داشت.

به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ سلیمانی جنایتکار در صحبتهای خود در مجلس خبرگان رژیم به این جنایت تحت عنوان بالاتر از مرصاد اعتراف کرده بود: «یکی از اعضای مجلس خبرگان  رهبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری فارس به سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی در نطق دیروز وی در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت : سردار سلیمانی در این جلسه به قضیه عراق و اردوگاه اشرف پرداخت که بیش از ۵۰ نفر از آنها کشته شدند که بسیاری از سران (مجاهدین) بودند و ۱۰ نفر مفقود شدند که این قضیه مهمتر از حمله مرصاد بود»

همچنین این جنایتکار در موشکبارانهای لیبرتی که منجر به‌شهادت ده‌ها و جراحت صدها تن  از مجاهدان و رزم‌آوران ارتش آزادی شد، مسئولیت و نقش مستقیم داشت.


بخش دیگری از کارنامه جنایت پاسدار قاسم سلیمانی

- کلیه سازمان های بنیاد گرایی در داخل و خارج کشور تحت فرماندهی قاسم سلیمانی بود.

- کلیه گروه های شبه نظامی در عراق (حشدالشعبی ...) در لبنان (حزب الشیطان) و سوریه و یمن (انصار ...) و بحرین و  ... تحت فرماندهی قاسم سلیمانی بود.

- جنایت اصلی قاسم سلیمانی از زمان شروع و انقلاب علیه دیکتاتوری بشار اسد در سوریه شروع شد. طی ۸ سالی که از شروع این انقلاب میگذرد، مهمترین عنصر باقیماندن بشار اسد در حاکمیت، شخص قاسم سلیمانی بود. 

- با شروع قیام علیه حکومت عراق، قاسم سلیمانی، بارها به بغداد رفت و زمینه سرکوب این قیام را با سرکردگان حشد شعبی، برنامه‌ریزی می‌کرد. آخرین بار در هفته اول دی‌ماه ۹۸ در جریان تهاجم به سفارت آمریکا توسط مزدوران حشد شعبی در بغداد، شخص قاسم سلیمانی، فرماندهان حشدالشعبی و مزدوران محلی را توجیه کرد.

 

 

اقدامات بین‌المللی علیه قاسم سلیمانی:


قطعنامه ملل‌متحد مورخ مارس 2007، قاسم سلیمانی را در یک لیست مراقبتی از مقامات ایرانی که با برنامه هسته‌یی کشور مرتبط هستند قرار داد.

در اکتبر ۲۰۰۷  وزارت خزانه‌داری از نیروی قدس به‌عنوان حامی طالبان، حزب‌الله، حماس و ”سایر سازمانهای تروریستی“ نام برد.

البته سابقه سیاه پاسدار قاسم سلیمانی در مجامع جهانی فقط به مهر ۱۳۹۰ و افشا شدن نقش او در طرح ترور سفیر عربستان محدود نیست. رئیس‌جمهور ایالات متحده، باراک اوباما، در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ نام قاسم سلیمانی را به فهرست افراد تحریم شده از سوی ایالات متحده افزود. هم‌چنین  روز جمعه، ۳ تیر ۱۳۹۰ (۲۴ ژوئن ۲۰۱۱)، روزنامه رسمی اتحادیه اروپا گزارش کرد که کشورهای عضو اتحادیه، سه تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران، یعنی جعفری، قاسم سلیمان و طائب را در واکنش به ادامه سرکوب خشونت‌آمیز معترضان سوری توسط حکومت سوریه و سپاه قدس تحریم کرد.
- وزارت خزانه‌داری آمریکا، قاسم سلیمانی را در لیست مراقبتهای تروریستی فردی قرار داد که به موجب آن آمریکاییان از انجام تجارت با او منع می‌شدند.
 

 

مطالب مرتبط: 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8381ee3-cd85-40c4-8754-3b7f2949ef16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات