728 x 90

حمله مجدد به یک کشتی در دریای سرخ

ناو آمریکایی در دریای سرخ
ناو آمریکایی در دریای سرخ

به گزارش رویترز، سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) روز شنبه ۹دی گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در دریای سرخ در حدود ۵۵مایلی (دریایی) جنوب غربی بندر حدیده یمن دریافت کرد.
ناخدای یک کشتی ناشناس، یک انفجار شدید همراه با جرقه در قسمت کمان بندر کشتی (port bow) و چندین انفجار در مجاورت منطقه را گزارش کرده است.
شبه‌نظامیان حوثی یمن تحت حمایت رژیم ایران، که کنترل بسیاری از یمن از جمله صنعا، پایتخت را در دست دارند، در اعتراض به جنگ اسراییل در غزه، حملات خود را به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ افزایش داده‌اند.
چندین خط کشتیرانی در پاسخ به این حملات، عملیات خود را از طریق دریای سرخ به‌حالت تعلیق درآورده‌اند و در عوض سفر طولانی‌تری را در اطراف آفریقا انجام می‌دهند.
حوثی‌ها قول داده‌اند تا زمانی که اسراییل درگیری در غزه را متوقف نکند، به حملات خود ادامه خواهند داد و هشدار داده‌اند که در صورت هدف قرار گرفتن خود گروه شبه‌نظامی، به کشتی‌های جنگی آمریکا حمله خواهد کرد.
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده روز شنبه ۲موشک که به سمت یک کشتی کانتینری در جنوب دریای سرخ در حرکت بود و از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شلیک شده بود را سرنگون کرد.
سنتکام در پستی در X، گفت: یک کشتی کانتینری متعلق به دانمارک با پرچم سنگاپور گزارش داد که مورد اصابت موشک قرار گرفته و ناوهای Gravely و ناو لابون به این کشتی پاسخ دادند.
سنتکام افزود: ناوشکن Gravely نیروی دریایی آمریکا در حین پاسخ، دو موشک بالستیک ضد کشتی را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شلیک شده بود، ساقط کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac053a35-f46b-489d-9479-a1c582f9b0eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات