728 x 90

حملات نیروهای نیابتی رژیم ایران به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه به ۵۸بار رسید

مقر نیروهای آمریکایی
مقر نیروهای آمریکایی

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون٬ روز پنجشنبه ۲۵ آبان تصریح کرد، نیروهای آمریکایی در عراق ۲۷بار و در سوریه ۳۱بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از روز سه‌شنبه تاکنون سه بار دیگر هدف حمله نیروهای نیابتی ایران قرار گرفتند و تعداد حملات به آنها در یک ماه گذشته به ۵۸ بار رسیده است.

معاون سخنگوی پنتاگون همچنین گفت از روز یکشنبه گذشته تاکنون نیروهای آمریکایی در سوریه هفت بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

آمریکا تاکنون به تلافی این حملات دست‌کم سه بار مواضع مرتبط با سپاه پاسداران و شبه نظامیان مورد حمایت ایران را در سوریه هدف قرار داده است. یکشنبه گذشته جنگنده‌های آمریکا تاسیسات مرتبط با سپاه پاسداران در استان دیرالزور سوریه را هدف قرار دادند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که آمریکا منتظر «نخواهد ماند اتفاقی بیفتد تا به آن پاسخ دهد، بلکه همان‌طور که تاکنون (به چنین حملاتی) پاسخ داده‌ایم، و اگر حملات بیشتری صورت بگیرد، مطمئناً در زمان و مکان مورد نظر خود به آن پاسخ خواهیم داد.»

وی  همچنین توضیحاتی در خصوص اقدام ناوشکن توماس هودنر در سرنگونی یک پهپاد حوثی‌ها در دریای سرخ داد.بطوریکه ناوشکن توماس هودنر روز گذشته یک پهپاد حوثی‌های یمن را بر فراز دریای سرخ سرنگون کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12b3c564-22a9-483f-875e-fab496817731"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات