728 x 90

حمایت پارلمان کانادا از لایحه دولت در مورد فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری و حسابرسی جنایی از رژیم ایران

حمایت پارلمان کانادا از لایحه دولت در مورد فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری
حمایت پارلمان کانادا از لایحه دولت در مورد فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری
  • پارلمان کانادا - حمایت از لایحه دولت در مورد فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری و حسابرسی جنایی از مقام‌های رژیم ایران - ۲۷ژانویه۲۰۲۰-۷بهمن۹۸
  • رهبر حزب محافظه‌کار کانادا: رژیم ایران تنها مقصر سقوط هواپیمای مسافربری است. سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی کانادا قرار بگیرد
  • وزیر حمل‌ و نقل کانادا: چرا رژیم ایران فضای هوایی را در شب حملات موشکی مسدود نکرده بود؟ آیا رژیم ایران از مسافران هواپیما به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده است؟

 

پارلمان کانادا روز دوشنبه ۷بهمن ۹۸ با حضور جاستین ترودو نخست این کشور به‌اتفاق آرا از لایحه دولت در مورد فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و کشته شدن ۱۷۶مسافر آن با موشکهای سپاه پاسداران خامنه‌ای حمایت کرد.

 

در این لایحه انجام یک بررسی و تحقیقات کامل و شفاف بین‌المللی برای اجرای عدالت و پاسخ به‌سؤالات قربانیان درخواست شده است. هم‌چنین از رژیم آخوندی خواسته شده است با این تحقیقات همکاری کرده و به‌خانواده‌های قربانیان غرامت بپردازد.

 

لایحه تأیید شده توسط پارلمان کانادا خواستار حسابرسی از مسببین این فاجعه و تحقیقات جنایی شفاف، منصفانه و بی‌طرفانه قضایی مطابق با استانداردهای بین‌المللی شده است.

 

بعد از تصویب این لایحه رهبران احزاب کانادا نسبت به‌ قربانیان ادای احترام کرده و خواستار تحقیقات در مورد این جنایت شدند.

 

 

جاستین ترودو گفت: «من برای ادای احترام به‌ ۱۷۶نفری که بسیار زود از این جهان رفتند قیام می‌کنم».

 

آندرو شیر رهبر حزب محافظه‌کار کانادا گفت: «ما باید به‌خواسته خود برای حسابرسی از مقام‌های رژیم ایران که مسئول سقوط هواپیما بودند ادامه دهیم. رژیم ایران و تنها رژیم ایران مسؤل این جنایت هولناک است». وی از دولت کانادا خواست سپاه پاسداران نامگذاری تروریستی کند.

 

 

در جلسه پارلمان کانادا وزیر حمل‌ و نقل این کشور از رژیم آخوندی خواست توضیح دهد چرا به‌دنبال حمله موشکی علیه پایگاههای آمریکا در عراق، پرواز هواپیماهای مسافربری را ممنوع نکرد؟

 

مارک گارنیو گفت می‌خواهیم بدانیم چرا رژیم ایران فضای هوایی خود را در شبی که دو موشک علیه هواپیمای اوکراینی شلیک کرد، باز گذاشته بود. آیا این رژیم به‌طور عمدی هواپیماهای مسافربری را در پرواز نگه داشته بود تا از آنها به‌عنوان سپر انسانی استفاده کند؟

 

سی بی‌سی کانادا که این خبر را نوشته است به‌نقل از یک گزارش نیویورک تایمز نوشت: ‌مقام‌های رژیم ایران ممنوع کردن پرواز هواپیماهای مسافربری را قبول نکردند و هواپیماهای مسافربری مملو از مسافران را در پرواز نگه‌داشتند تا آنها را تبدیل به‌سپر انسانی کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6a9b64c-c0e3-48f2-b6fe-aba9a3081bf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات